Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Hur stor skillnad är det eg. med fifa 09? jag har tankat demon och jag tycker det är SKIT! Målvakterna går ut automatiskt så att man kan lobba hur enkelt som helst när man kommer fri, spelare gör allmänt skumma grejer och är sega. Är det saker man kan ställa in eller?

Jag lobbade över Ifk Göteborgs målvakt 7 gånger med Agon Mehmeti Antingen är Gbg väldigt dåliga eller så är spelet lite buggat

Visa signatur

Suup

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Hur stor skillnad är det eg. med fifa 09? jag har tankat demon och jag tycker det är SKIT! Målvakterna går ut automatiskt så att man kan lobba hur enkelt som helst när man kommer fri, spelare gör allmänt skumma grejer och är sega. Är det saker man kan ställa in eller?

Tryck 2 gånger på Y så står målvakten still på mållinjen eller håll in Y för att rusa ut. Gör du inget av dessa väljer han själv antar jag.
Angående skillnaden mot FIFA 09 är den väl inte så stor, men den är helt klar tillräckligt stor för att vara värt ett köpt, särskilt om du som jag älskar fotboll.
Det är framförallt 360-graders systemet som höjjer upp spelet till nya nivåer, sen tycker jag mig se mycket, och jag menar riktigt mycket nya grymma animinationer, det känns som man ser nya hela tiden.

Gameplay'et enligt mig det bästa fotbollkänslan någonsin i ett spel. Jag testade precis PES 10 Demo efter ha kört FIFA 10 i flera dagar. Jag vet inte ens vad jag ska säga. Det kändes bara skit överallt rakt av? Det kändes precis som det PES jag körde för några år sen, inget nytt alls.
Det negativa med FIFA 10 är väl som sagt lite saker runtomkring själva gameplay'et såsom Manager Mode och Be A Pro, där det finns lite buggar här och var.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Är det överhuvutaget någon vits att köpa detta om man har Fifa09? Om det endast är mindre förändringar som jag har läst i recensioner så är det väll ingen större idé?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Är det överhuvutaget någon vits att köpa detta om man har Fifa09? Om det endast är mindre förändringar som jag har läst i recensioner så är det väll ingen större idé?

Som jag sa, älskar du fotboll så är det helt klart värt det. Kommer ihåg när jag hade nött FIFA 10-demot ett tag, jag kunde knappt spela FIFA09 efteråt för allt kändes så stelt och "förutbestämt" vart man kan springa.
Tanka ner demot vettja och testa?

Gamespot har förövrigt fått upp sin recension, t om bättre betyg än NHL 10. Lite offtopic; NHL 10 däremot var t o m sämre än NHL 09 tycker jag. Dom enda förändringarna i spelet jag märkte var slagsmål genom FPS-kamera och att man kan stå vid sarjerna och trycka upp varandra. Kanske lite bätre fysik dock. Sen har dom t om försämrat NHL10 gentemot 09'an genom att göra pauserna i matchavbrott ännulängre. Jag körde med några polare och det slutade med att vi körde 09 istället, just pga spelet gick mest ut på att sitta i avbrotten och vänta på att matchen ska starta igen.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Som jag sa, älskar du fotboll så är det helt klart värt det. Kommer ihåg när jag hade nött FIFA 10-demot ett tag, jag kunde knappt spela FIFA09 efteråt för allt kändes så stelt och "förutbestämt" vart man kan springa.

Tanka ner demot vettja och testa?

Skall göra det.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

jag blev skit sugen på fifa när ja provade demot men orkade inte punga ut dryga 500-600 kr för ett fotbolls spel så köpte fifa 09 för en billig peng istället, tycker inte det är så stor skillnad mellan spelen faktiskt

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om man kan byta in gamla spel mot det på EB games t.ex.? Hur många spel behöver man och vad kan det isf kosta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Någon som har koll på om man kan byta in gamla spel mot det på EB games t.ex.? Hur många spel behöver man och vad kan det isf kosta?

Gamestop här i stan kör en riktigt fin deal som jag körde på FIFA 10.
Byt in 2 valfria spel som du har hemma och få ett sammanlagd värde på dom för dom på 500kr. Så jag tog mina 2 sämsta spel som jag i stort sett aldrig ens spelat och gick dit, dom fick ett värde på 500kr och jag fick FIFA 10 för 199:- riksdaler, en snuskigt bra deal om du frågar mig.

*Edit* Kan säga att dom 2 spelen jag hade var sånna billiga budget spel också. En sak jag undrade var om man kunde stå i butiken och köpa 2 begagnade skitspel för 99kr styck och samtidig lämna in dom 5 sekunder efter och få ett värde på 500 för dom. Han vart lite tyst i telefon och visste inte vad han skulle säga, men jag tror han fick fram ett svagt "mjo", så spring till Gamespot och fynda.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Fifa 10 har ett helt annat flyt i sig än Fifa 09. Som någon nämnde innan att det känns inte som man har någon begränsning vart man kan röra sig när man får boll.
Jag är gärna med och startar upp en klubb (360), verkar ju grymt skoj att kunna spela med ett lag som bara består av VPs.

GT: bernting

Permalänk
Medlem

Någon som har lirat med fullt manuella kontroller? Spelet blir riktigt jävla tufft då. Känns som om man inte har någon kontroll alls

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man raderar/byter namn på egna taktiker?
Börjar tappa hår....

Tack på förhand...

Visa signatur

/ Marcus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Någon som har lirat med fullt manuella kontroller? Spelet blir riktigt jävla tufft då. Känns som om man inte har någon kontroll alls

Japp, jag har börjat köra manuella kontroller. Svårt i början, men jag börjar få in känslan, även om man ibland tabbar sig. Mycket mer "rewarding" att göra mål på manuellt.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Japp, jag har börjat köra manuella kontroller. Svårt i början, men jag börjar få in känslan, även om man ibland tabbar sig. Mycket mer "rewarding" att göra mål på manuellt.

Hur fasen får du till passningarna?! Kom inte ut från min egen planhalva när jag körde på manuella inställningar. (World Class läget).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Hur fasen får du till passningarna?! Kom inte ut från min egen planhalva när jag körde på manuella inställningar. (World Class läget).

Ah, kan ju inte säga att man kör lika bra som man gör med assist. Många passar åker ju ut till inkast eller till motståndaren. Du får nöta på manuellt så du får in "feelingen", fingerminnet tar över.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Kör med manual på allting och på professional. tycker jag är väldigt lagom, man får chansen att göra lite mål samtidigt som man får vara lite skaplig med manuella passar och inlägg etc. Varken för lätt eller för kämpigt.

Gjorde dock ett riktigt snygg mål häromveckan. Min vänsterback slog till på volley ungeför 40m ut efter en rensning i straffområdet, och bollen dyker ner precis innanför ribban. riktigt snygg bollbana.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk

Nå, hur går det?
Någon som gått med i en klubb än?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Jag har som jag skrev tidigare skapat en klubb (PS3). Ska ta tag i att värva traktens spelare snart. Men om någon här vill gå med så är ni varmt välkomna också.

Hittills har det bara blivit be a pro karriären och någon enstaka onlinematch. Ruskigt roligt spel, väldigt många av irritationsmomenten från 09an är borta.

Permalänk
Medlem

FIFA 10 har jag förbättras grymt mycket. Riktigt roligt att dribblingar fungerar, synd bara att backar och målvakt går på skottfint.
Och sen är det ju Omöjligt att spela med Manuell inställning på kontrollerna, men det gör det hela lite roligare.

Undrar dock som jag skrev tidigare, kan man ändra namn på taktikerna man gör? Mina heter "Anpassa (LAG)" och formationerna "4-4-2 EGEN (1, 2, 3, etc" Tycker det är lite irriterande.

Visa signatur

/ Marcus

Permalänk
Medlem

Hur ställer jag in Manuella kontroller?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Hur ställer jag in Manuella kontroller?

Mitt Fifa-> Xbox 360 Handkontroller

Något i den stilen.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Hur stor skillnad är det eg. med fifa 09? jag har tankat demon och jag tycker det är SKIT! Målvakterna går ut automatiskt så att man kan lobba hur enkelt som helst när man kommer fri, spelare gör allmänt skumma grejer och är sega. Är det saker man kan ställa in eller?

Tja..

Verkar som att det är lite för mycket buggar i spelet.

Målisen drar ut rätt så ofta som du säger..

Men har man problem med att förlora matcherna så
kan man öka svårighetsgraden till Världsklass

ÄR det någon som vet här om det spelar roll om man:

Be a pro karriär....

Spelar en match på amatör
Sedan en på Världsklass!

Får man då samma poäng och omdöme ?

Om så är fallet så ska jag bryta av skivan .

ha en bra dag / Muhli

Visa signatur

Toni

Permalänk

Äh blir nog o dra tillbaks till 09 igen. T.ex. lobba målvakten är ännu lättare än 09 och att målvakten går ut fast man inte gör de själv gör de inte bättre.

Buggarna är många. T.ex. raderades hela min kompis karriär utan anledning.

O va fan är manuella kontroller?? haha har la alltid varit manuella kontroller. :S

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Satt igår med lite polare och spelade FIFA 10 på fyllan.
Kolla in glädjen när jag gör mål.

http://www.youtube.com/watch?v=sY7MKej5GWs

@Ninotramp: Manuella kontroller är när du styr passningar, skott och lobbar manuellt i spelet. Du måste t ex rikta varje pass med vänsterspaken, samt bestämma rätt styrka på passen. Riktigt svårt att behärska, men när man väl gör det blir FIFA mycket roligare.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Satt igår med lite polare och spelade FIFA 10 på fyllan.
Kolla in glädjen när jag gör mål.

http://www.youtube.com/watch?v=sY7MKej5GWs

@Ninotramp: Manuella kontroller är när du styr passningar, skott och lobbar manuellt i spelet. Du måste t ex rikta varje pass med vänsterspaken, samt bestämma rätt styrka på passen. Riktigt svårt att behärska, men när man väl gör det blir FIFA mycket roligare.

Haha känner igen mig.

Ok, låter kul. Skulle just köpa spelet på spelbutiken.se allt va klart o den drog nog tamefan pengar från kortet men sen ploppa bara startsidan upp igen o när jag logga in hade jag inte köpt nåt. Kommer aldrig beställa från skiten igen fattar varför de är billigt där.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag spelar gärna mot folk på PS3 med fullt manuella kontroller. Något annat känns som allt annat än fotboll och det är pinsamt hur vissa matcher spelas på assisted faktiskt.

Permalänk

Om någon vill spela fifa med sin virtual pro ikväll så behöver vi ytterligare en spelare. Sätter igång kring niotiden om allt går i lås.

Läs mer
http://playstation-3.se/forum/t14470.html

Permalänk
Medlem

har manager mode förbättrats?

Blir sjukt frustrerad i 09 då man byter lag och vill köpa spelare från sitt gamla lag... Något knäppt händer med lönerna då maxerbjudandet blir typ en tiondel av vad de har..Ni förstår nog vad jag menar..

Samma när man lånar ut en grym spelare - typ Bojan med 99 i skill - då blir han avbytare eller reserv i det nya laget etc. Sjukt frustrerande!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Satt igår med lite polare och spelade FIFA 10 på fyllan.
Kolla in glädjen när jag gör mål.

http://www.youtube.com/watch?v=sY7MKej5GWs

@Ninotramp: Manuella kontroller är när du styr passningar, skott och lobbar manuellt i spelet. Du måste t ex rikta varje pass med vänsterspaken, samt bestämma rätt styrka på passen. Riktigt svårt att behärska, men när man väl gör det blir FIFA mycket roligare.

Väntade bara på att du skulle knocka honom

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Blir disconnectad direkt efter jag gjort mål online

Händer inte ifall motståndaren gör mål mot mig...

Kör 360 versionen och har DMZ på xboxen så alla portar är öppna...

Hur ska jag fixa detta?

Permalänk
Medlem

Tänkte dra ihop ett lag på Xbox nu!

Jag har redan 2 stycken som är intresserade, men behöver fler!
Mic är ett MÅSTE!
Mitt Gamertag: Sw I RefleKT

Skriv era Gamertags vid intresse!