Konstig upplösning på TVn med hd-out

Permalänk
Medlem

Konstig upplösning på TVn med hd-out

Ska försöka göra det så solklart som möjligt

Har skaffat ett nytt system som inkluderar bl.a. SLI Gigabyte gtx260 och en Benq 2220HD som körs i 1920x1080(p). Det går en HDMI-kabel från ena kortet till TVn och som körs på 'klonat' i inställningarna. Allt fungerar så långt.

Det som inte fungerar är att allt som visas på min datorskärm, inte kommer med på TVn. Det fattas ungefär 3-5centimeter runt om kanterna, alltså kommer inte start-menyn med på tv eller ikonerna som ligger åt vänster.
Jag har försökt ändra upplösningen på TVn genom inställningarna på datorn, men det ger inget resultat. Upplösningen kan ändras, men även ifall den är lägre kvarstår samma problem att kanterna runt om försvinner. Jag har även testat att byta HDMI-kabeln på dom olika korten, men inget hjälper. Störande problem när man skall kolla film bland annat.

Tidigare hade jag en bärbar Acer 8930 med HDMI utgång, och den satte bilden perfekt, så någon inställning nånstans är det som jäklas, för det ska väl gå, även ifall man kör gtx260? Grymt tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

HIttade du ngn lösning, jag har nog samma problem!

Permalänk

Dags att uppgradera TVn till en FullHD kapabel apparat kanske iställetför en HD Ready med 1366x768 panel.

Det kan dock fixas i Nvidia Controlpanel - resize desktop eller liknande.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]