Permalänk
Medlem

Sista kollen.

Hejsan, ska snart beställa min nya dator. Vill bara kolla så att allt ser bra ut.

Kan jag köra CF med det här? Om jag köper ett till HD 5870 i framtiden?
Är det rätt minnen för i5 processor?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Permalänk

CF kommer fungera med det moderkortet.

Minnena kommer inte köras i 1600 MHz utan 1333 eftersom moderkortet inte stödjer 1600, så de klockas ned automatiskt (så som jag har förstått det). Det är dock ingen nackdel att köpa 1600 MHz istället för 1333, eftersom de kostar i princip samma.

Men om du vill spara lite pengar kan du välja de här istället, jag tvivlar på att det kommer vara märkbar skillnad.

Permalänk

Fixa gratis frakt med hjälp av swec-förmånen också:D

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingOfSweden
CF kommer fungera med det moderkortet.

Minnena kommer inte köras i 1600 MHz utan 1333 eftersom moderkortet inte stödjer 1600, så de klockas ned automatiskt (så som jag har förstått det). Det är dock ingen nackdel att köpa 1600 MHz istället för 1333, eftersom de kostar i princip samma.

Men om du vill spara lite pengar kan du välja de här istället, jag tvivlar på att det kommer vara märkbar skillnad.

WOW sedan när stödjer inte UD4 1600 Mhz minnen?, länka gärna till artikeln ifall du har läst en sådan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deve
WOW sedan när stödjer inte UD4 1600 Mhz minnen?, länka gärna till artikeln ifall du har läst en sådan

Gigabytes hemsida och Inet påstår det, vet du hur det funkar?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingOfSweden
Gigabytes hemsida och Inet påstår det, vet du hur det funkar?

LOL

Permalänk
Avstängd

lol

Får skaffa ett asus pro isfl, trodde dock att det bara var felskriver. Antog att den stödjer DDR3 1600mhz

Okej jag har kollat upp det, Man kan ställa in i bios XMP profile så att den kör 1600mhz

Men du har rätt som standard kör den dom i 1333mhz

Permalänk

Där står inte att det inte stödjer 1600MHz, de har helt enkelt bara inte listat det som fungerande. Givetvis stöds det och kollar man deras QVL sheet för minne finns det massor av specifikt stödda 1600 minnen.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Där står inte att det inte stödjer 1600MHz, de har helt enkelt bara inte listat det som fungerande. Givetvis stöds det och kollar man deras QVL sheet för minne finns det massor av specifikt stödda 1600 minnen.

Jo hittade samma QLV, har dock en fråga om hur man tyder den.

1600mhz
2GB OCZ OCZ3P1600LV6GK DS att den inte är bockad på sista tyder det på att dom inte har support 'ven om man ställer in i bios på XMP?

Permalänk

Det betyder väl att just det minnet inte har XMP helt enkelt? Minnena ska fungera ändå eftersom de finns med på listan.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]