Permalänk
Medlem

Färgglad, billig och mellanstor?

Någon som kan tipsa om färgglada laptops?

Jag letar efter en lite lagom "fjortis" dator till sambon. Prestanda är inte så viktigt, viktigare att den är i lagom storlek 13-14" kanske. Tillräckligt stor för att klara vettig upplösning och ha skönt tangentbord, tillräckligt liten för att inte kännas som en tegelsten.

Sökkriterierna är alltså:
- Färgglad (rosa? röd? lila? glittrig?)
- 13" till 15"
- Relativt billig.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

När det gäller Netbooks har alla tillverkare färgglada modeller men i klassen du nämner vet jag faktiskt inte på rak arm om en enda... Min acer 5738ZG har iofs ett blått metallic-lock men det kan knappast kallas färgglatt..
Är inte det enklaste att du köper en svart dator och helt enkelt sätter på ett laptop-skin? Då kan ni få datorn att se ut precis som hon vill och med den extra fördelen att det skyddar en del mot repor..

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

gå in i en onoffbutik så har dom oftast hyllor me netbooks uppradade i alla möjliga färger bara känna efter

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att de flesta netbooks ligger i 10"-klassen, vilket känns lite i minsta laget. Men kanske är det värt att gå in och kika lite ändå.

Laptop-skins, var kan man köpa såna? Aldrig hört talas om såna tidigare!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

http://www.laptopskins.se/

bara ett ett exempel..finns lite överallt..

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Har för mig att Dells Studio-serie finns i bl.a rosa,grönt och orange! Kostar runt en 7-8000 kr kanske?

EDIT:

Olika konfigurationer, http://www1.euro.dell.com/se/sv/hemanvandare/Bärbara/laptop-s...

Färgval kostar mellan 400-1000 kr, finns tydligen massa olika, de dyrare är dock mönstrade!

Visa signatur

Mac Mini nov 09 :)

Permalänk
Medlem

Dell Inspiron 1545 finns i många färger och kostar från 6kkr.