Permalänk
Medlem

Filserver, förslag?

Godkväll, sitter och små surfar lite och är på jakt efter ett par saker, har inte riktigt hittat det jag vill ha så tar gärna lite råd från er.

Det är så att jag har en filserver ståendes ute i förrådet just nu tvärs över gatan och burken börjar bli lite full med diskar, det är just nu ett gammal antec 900 som agerar chassi men då jag planerar att utöka med fler diskar snart vet jag inte riktigt vad jag ska köpa för något.

Har inte riktigt tid och motivationen att göra ett eget bygge så helst ett färdigt chassi som rymmer 12+ diskar, utseende mässigt och kylning spelar mindre roll då det står i ett ganska svalt utrymme.

Kom med lite förslag och motivera gärna med någon kort rad.

Annars om man kanske skulle låta det ha kvar och bara skaffa något extra 'rack' att ställa utanför burken och dra någon sata kabel mellan, såg förut här på forumet att det fanns någon sorts 'dockning' eller vad man ska kalla det, dvs ->

Moderkort - > sata kabel -> "Dockning" -> Flera sata kablar -> Flera diskar. Flera diskar @ samma sata ingång så att säga, kommer inte på vad det heter exakt och vart det finns att köpas, detta är även det en idé jag skulle kunna tänka mig.

Visa signatur

Sup?