Permalänk
Medlem

Sapphire Radeon 4870 1gb

Köpte idag ett Sapphire Radeon 4870 1gb och installerade kortet kopplade in strömförsörjning 2x6pin, får ingen bild inte ens biosbild, fläkten går på maxvarv provat att byta dvi-kontakt samt port. Os verkar ladda alla fläktar snurrar nättagget är ett hiper Type R 480w peak 530w. Vad kan problemet vara? har testat att reseta cmos!

Visa signatur

Intel Q6600 @ 3.4Ghz Asus P5K 4gb ram corsair XMS Sapphire Radeon HD6970 2GB Samsung 750gb, wd 750 black ed
GB, Samsung 250GB

Permalänk

Antingen saknar du ström på ena eller båda pci-e kontakterna från psu:n eller så har du fått ett defekt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Antingen saknar du ström på ena eller båda pci-e kontakterna från psu:n eller så har du fått ett defekt grafikkort.

Mitt gamla kort funkar, men kräver ju bara en 6pin har kopplat loss och provat kontakter som jag vet har ström dock ej mätt styrkan. Min psu borde väl funka? Borde väl ändå få bild även om psu:n inte skulle orka i 3d.
Lurigt att fläkten spinner på maxvarv låter som en dammsugare.

Visa signatur

Intel Q6600 @ 3.4Ghz Asus P5K 4gb ram corsair XMS Sapphire Radeon HD6970 2GB Samsung 750gb, wd 750 black ed
GB, Samsung 250GB

Permalänk
Medlem

Bytte mitt kort och tog ett HD4890 istället och detta kort hoppade igång:)

Visa signatur

Intel Q6600 @ 3.4Ghz Asus P5K 4gb ram corsair XMS Sapphire Radeon HD6970 2GB Samsung 750gb, wd 750 black ed
GB, Samsung 250GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Något du bör läsa om nätagget.

Faktum är att fläkten låter illa detta hörs tydligt när datorn stängts av och går på efterkylning blir ett nytt agg.

Visa signatur

Intel Q6600 @ 3.4Ghz Asus P5K 4gb ram corsair XMS Sapphire Radeon HD6970 2GB Samsung 750gb, wd 750 black ed
GB, Samsung 250GB