Gigabyte släpper sju Intel P55 med nya gränssnitt

Permalänk

Måste man köpa alla ny prylar typ Usbminne,Extern hårdisk, mm. Om man ska använda Usb 3.0 sen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Måste man köpa alla ny prylar typ Usbminne,Extern hårdisk, mm. Om man ska använda Usb 3.0 sen?

Nej, man måste inte. USB 3.0 är bakåtkompatibelt men så vitt jag vet går det i 2.0 fart och inte i 3.0 fart med överföringar

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Stod inget om vilken nätverkskrets som används. Antar att de kör vidare med det billigaste och sämsta på den fronten då, realtek?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Stod inget om vilken nätverkskrets som används. Antar att de kör vidare med det billigaste och sämsta på den fronten då, realtek?

Svar ja.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Är det bara USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps som ändras på korten ?

Så gott som.

De har även bytt sockeltillverkare, eftersom de som Foxconn tillverkat tydligen inte får tillräckligt bra kontakt med cpu:n i alla lägen.

Just därför får det nog bli ett av de här korten för min del, har ingen lust att testa ett kort med Foxconn och se om det blir problem eller inte.

USB 3.0 och SATA-3 är dock inte intressant alls för min del, förrän de ingår i Intels chipset. Har aldrig haft särskilt positiva erfarenheter av extrakretsar från andra tillverkare, det blir ofta problem med någon drivrutin förr eller senare, men det är ju bara mina erfarenheter det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
De har även bytt sockeltillverkare, eftersom de som Foxconn tillverkat tydligen inte får tillräckligt bra kontakt med cpu:n i alla lägen.

OOH VILL HA! Fick ett svar från gigabyte ang. min sockel som brann:
"We are avare of one story on the Internet about the Foxcon socket. For your information the Foxcon socket is Intel certified and meets the Intel Specs."
Undrar varför de byter om den nu är certifierad.... ehh

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N