4gig ramminne eller bättre moderkort?

Permalänk
Medlem

4gig ramminne eller bättre moderkort?

Tjena! Funderar på att köpa ett i5 system nu.. det ända jag funderar på är om jag behöver 4gig ramminne då jag fortfarande använder XP 32bit. om jag skiter i 4gig så kan jag köpa ett Asus P7P55D DELUXE istället för ett Asus P7P55D Evo. vad tycker ni verkar prisvärdast?. /mvh/fille

Ny fråga, vilket rekommenderas mest av asus evo och gigabyte ud4?

Permalänk

Minnet, absolut. Moderkortet ger inte direkt nån prestandaboost, vilket minnet skulle göra. Då rekommenderar jag dig att byta till tex Win 7, 64 bitars.

Permalänk

jag har för mig att man kan andvända 3.25 gb minne i 32 bitars oprativsystem, så kör minnen istället för moderkortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingOfSweden
Minnet, absolut. Moderkortet ger inte direkt nån prestandaboost, vilket minnet skulle göra. Då rekommenderar jag dig att byta till tex Win 7, 64 bitars.

okej..

Ny fråga då, vilket moderkort rekommenderas mest av gigabyte ud4 och asus EVO?

Permalänk

Om du skulle välja Asus skulle jag rekommendera PRO-versionen över EVO, ser inte direkt några fördelar. UD4 är lite billigare och har "inga" nackdelar, så där faller min röst. Köpte just ett UD4 själv förresten, om det har någon betydelse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
okej..

Ny fråga då, vilket moderkort rekommenderas mest av gigabyte ud4 och asus EVO?

Mellan de två så hade jag tagit ett Evo kort från Asus
Som du ser i min sign har jag ett Pro kort, enda som skiljde det från Evo versionen av samma kort var DDR3, men eftersom jag inte orkade lägga ut mer pengar på uppgradering blev det Pro istället

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Deluxe är ju ännu ett nsäpp bättre annars. Bättre ljud samt någon form av fjärrkontroll samt fler portar.

Maximus 3 är det bästa kortet och det leveraras med externt ljudkort.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingOfSweden
Om du skulle välja Asus skulle jag rekommendera PRO-versionen över EVO, ser inte direkt några fördelar. UD4 är lite billigare och har "inga" nackdelar, så där faller min röst. Köpte just ett UD4 själv förresten, om det har någon betydelse

okej, så du är nöjd med det änså länge då och ångrar dig inte?:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Mellan de två så hade jag tagit ett Evo kort från Asus
Som du ser i min sign har jag ett Pro kort, enda som skiljde det från Evo versionen av samma kort var DDR3, men eftersom jag inte orkade lägga ut mer pengar på uppgradering blev det Pro istället

tror du tänker på am3 nu. jag tänker på i5 plattformen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
Deluxe är ju ännu ett snäpp bättre annars. Bättre ljud samt någon form av fjärrkontroll samt fler portar.

Har verkligen inte råd med det, går fortfarande i 1an på gymnasiet så har ingen flyttande ekonomi direkt.

Maximus 3 är det bästa kortet och det leveraras med externt ljudkort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
okej, så du är nöjd med det änså länge då och ångrar dig inte?:)

Ah, menade bara att jag har beställt det, har inte fått det än. Kommer nog imorgon! Kan höra av mig hur det verkar då om du är nyfiken men jag förväntar mig att det är problemfritt!

Permalänk

Jag hade vista premium 32-bit på min gamla dator och de stog fanimej 4 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingeling
Ah, menade bara att jag har beställt det, har inte fått det än. Kommer nog imorgon! Kan höra av mig hur det verkar då om du är nyfiken men jag förväntar mig att det är problemfritt!

Gör det! har även fått ögonen lite på maximus 3 också ändå. synd att de inte har kommit ordentliga recensioner än på flera brädor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
Jag hade vista premium 32-bit på min gamla dator och de stog fanimej 4 GB

jasså? kör xp och win7 i dubbelbot och där står de 3.5gig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
tror du tänker på am3 nu. jag tänker på i5 plattformen.

Hmm, kanske man ska lära sig läsa också...

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
Jag hade vista premium 32-bit på min gamla dator och de stog fanimej 4 GB

för att vista valde att visa 4 gb även om du bara kunde använda 3,5

Microsoft gjorde en fuling