Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plunn
Jo men nu vet jag inte vilket forum du menar men det officiella svenska är ju en riktig dypöl som luktar skit ....

Utmaningen är att uppgraderingar under en utveckling av en ny utgåva är lite av "rysk roulette", jag skulle aldrig uppgradera föränn mycket sent.

Under Alpha perioden gäller en ren installation enligt min mening !!

Det officiella engelska ofc. Det är uppgradering till fullversion jag menar då... Självklart är det en stor majoritet som INTE får problem vid uppgradering, men ändå märkbart många som verkar få problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Även om man kan uppgradera direkt till nästa version. Så är det enligt min mening alltid bättre att göra en ren ny installation. Det gäller Ubuntu såväl som windows och Mac OS X .

Permalänk
Medlem

Hur ska jag installera program från ubuntu software center ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Hur ska jag installera program från ubuntu software center ?

När du hittat ditt program så har du en pil till höger, klicka på den och installera på nästa bild där infot kommer upp.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkskruv
https://wiki.ubuntu.com/KarmicReleaseSchedule

Final release imorgon

Dags för Ubuntu-fest?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Finfint, det blir att installera om en av datorerna med detta imorgon då.
Jag har hunnit provlekt lite med RC'n i söndags, utifrån det intrycket (i kombination med XBMC) så kan jag säga att det är något av det mest imponerande jag någonsin sett. Windows 7 kan slänga sig hårt i väggen tycker jag.

Permalänk
Vila i frid

..det jag inte gillar är att man "slopat" det grafiska pillet man kunde göra på uppstartsprogrammen i 8.x och tidigare, likaså en fungerande "startupmanager". Petitesser möjligen, men ack så himla smutt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
..det jag inte gillar är att man "slopat" det grafiska pillet man kunde göra på uppstartsprogrammen i 8.x och tidigare, likaså en fungerande "startupmanager". Petitesser möjligen, men ack så himla smutt.

Mer exakt, vilket "grafiska pill"? Menar du vid systeminloggningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
..det jag inte gillar är att man "slopat" det grafiska pillet man kunde göra på uppstartsprogrammen i 8.x och tidigare, likaså en fungerande "startupmanager". Petitesser möjligen, men ack så himla smutt.

Vad gäller uppstartsprogrammen; jag får förmoda att det inte är det som ligger under "System > Preferences > Startup applications"?
Tror dom bytte plats på det nån gång bara, men det var kanske annat du menade?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
OK - imorgon alltså. Imorgon börjar om 4 timmar - nattvaka alltså.

Sydafrika har samma tidzon som vi (CET).

Kanske lite sent nu men, det kommer fördmoligen släppas runt kl. 12.00 - 14.00 idag.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Längtar

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Kör redan Beta/RC så vi får se när uppdateringarna trillar in (om några). Än så länge funkar det bra!

Om inloggningspill btw - det kommer till 10.04 av vad jag läste, det har bara inte hunnit testats klart inför denna release (GDM då)

Visa signatur

Andreas Rönnqvist
Utvecklare för Leetab & Digital Signage

Permalänk

Ni som kör 9.10 rc/betan ni upplever inte att den är segare att starta/boota än 9.04!?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Nej absolut inte, mkt snabbare än 9.04 och då kör jag ändå med krypterad home (vilket tar lite extra tid att montera)

Visa signatur

Andreas Rönnqvist
Utvecklare för Leetab & Digital Signage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hund
Kanske lite sent nu men, det kommer fördmoligen släppas runt kl. 12.00 - 14.00 idag.

x86 kom kl 2 i natt, tog en tmme att ta ner från mininova.

Yeeeeeeeeees......

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

sweet eller?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Hedersmedlem

Yes, tankar på förfullt!

Är väll lika bra att byta namn på tråden nu med,

*Topic Redigerad*

Permalänk
Medlem

http://se.releases.ubuntu.com/9.10/

Använd med fördel den svenska källan.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Men är det verkligen den skarpa
Den är ju inte släppt på Ubuntus hemsida osv.?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Men är det verkligen den skarpa
Den är ju inte släppt på Ubuntus hemsida osv.?

Dom smyger ut den lite först för att slippa kaos antar jag.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Var nu duktiga pojkar och använd torrenten för att avlasta servrarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Var nu duktiga pojkar och använd torrenten för att avlasta servrarna.

Självklart kör vi torrent när vi laddar ner Linuxdistar, vad annars skall man med torrent till?

Hmhmhm, host, host....

Permalänk

Fick inte en enda uppdatering idag. Vad tråkigt.

Man kanske ska ta och starta torrenten bara för att få en känsla av att man lämnat RC-stadiet.

Permalänk
Medlem

Någon som kan berätta om batteri tiden är förbättrad eller försämrad i denna versionen? Funderar att gå över till ubuntu igen men vill få ut lika mycket batteri tid som i XP helst vilket är 8-10h.

Permalänk
Medlem

Då har jag satt igång alla versioner av 9.10 på Transmission. Nu ska jag bara få ner dom, sen ska jag skänka 7 dagars bandbredd åt annat folk som vill få ner Ubuntu

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Avstängd

ftp.sunet.se har hyfsad speed. Vad svårt att hitta nån bra nedladdnings server

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64