Gamesale.se / Windows 7

Permalänk
Medlem

Gamesale.se / Windows 7

Någon som har köpt Windows 7 från Gamesale.se, ser att de har digital download för 1295:- för home premium. Sajten ser dock amatörmässig ut så jag vill försäkra mig om att någon verkligen har fått en leverans från dem.

Visa signatur

Play by the rules, die by the rules.

Permalänk
Medlem

Tja, de använder DIBS för sina kortbetalningar, så du borde kunna "tvinga tillbaka" pengarna därigenom om du inte får din leverans.

Visa signatur

Andreas Rönnqvist
Utvecklare för Leetab & Digital Signage

Permalänk
Medlem

Forsätter på denna tråd.

Har funderingar på att beställa Windows 7 prof svensk fullversion från gamesale.se

Är det någon skillnaden mot en retail version förutom att detta är en digital version som man själv laddar ner och då får man ju så klart inget fysiskt media i ngn box hemskickad.

Som billigast på prisjakt hittas ju win 7 prof för 2814:- och gamesale säljer den digitala versionen för 1695:-. Vad jag förstått så är det ju inte heller någon OEM version det säljer.

Det skiljer ju drygt 1100:- pris hur kan detta vara möjligt. Skiljer det verkligen så mycket i pris bara för att man skippar den fysiska dvd skivan.

Någon som har koll på detta ??

Permalänk
Medlem

När jag ringde till Microsoft och hörde mig för lite så rekommenderade dom Gamesale och att ladda ner därifrån om man vill köpa billigare retail version av Windows 7.
Dom är absolut seriösa och att lita på sa dom.
Har lagt en beställning på Windows 7 home premium nu, så vi får väl se..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Laddar just nu hem mitt Windows. Verkar gå bra.
Dom svarade mycket snabbt när jag frågade lite via deras mail.
Dock verkar deras telefonnummer inte funka, vilket oroade mig rejält först.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Hur gick det?

Kollat om nyckeln du fick är riktig och unik ?

vart sugen på att köpa

//Satyrion

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem

Jodå, nu är jag klar med affären.

Dom verkar svara väldigt snabbt på mail och vara hjälpsamma. Skickade ett mail lite över åtta på kvällen och fick svar 10 min senare.

Såhär gick det. Jag beställde Windows och betalade. Fick sedan två länkar till mitt mail, ett för 32 bits versionen och ett för 64 bits.
Endast en av länkarna kan användas och då användas för en nedladdning.

I mailet får man också sin registreringskod.

Jag gjorde misstaget att ladda ner till min trasiga hårddisk varifrån jag sedan inte kunde läsa den nedladdade filen...
Försökte ladda ner igen från samma länk och den började ladda ner tills den var halvfärdig, då stannade den.. Sen hände samma sak en gång till...
Så det stämmer att länkarna bara kan användas en gång även om det går att påbörja flera laddningar.

Hursomhelst, jag skrev då ett mail till dom och dom svarade direkt och gav mig nya länkar att försöka med. Då fungerade det utmärkt.
Jag laddade ner min .iso fil och brände den på en dvd med lyckat resultat.

Har nu installerat Windows på min nya hårddisk och allt verkar fungera perfekt. Registreringskoden funkar och jag har registrerat mig online.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jodå, nu är jag klar med affären.

Dom verkar svara väldigt snabbt på mail och vara hjälpsamma. Skickade ett mail lite över åtta på kvällen och fick svar 10 min senare.

Såhär gick det. Jag beställde Windows och betalade. Fick sedan två länkar till mitt mail, ett för 32 bits versionen och ett för 64 bits.
Endast en av länkarna kan användas och då användas för en nedladdning.

I mailet får man också sin registreringskod.

Jag gjorde misstaget att ladda ner till min trasiga hårddisk varifrån jag sedan inte kunde läsa den nedladdade filen...
Försökte ladda ner igen från samma länk och den började ladda ner tills den var halvfärdig, då stannade den.. Sen hände samma sak en gång till...
Så det stämmer att länkarna bara kan användas en gång även om det går att påbörja flera laddningar.

Hursomhelst, jag skrev då ett mail till dom och dom svarade direkt och gav mig nya länkar att försöka med. Då fungerade det utmärkt.
Jag laddade ner min .iso fil och brände den på en dvd med lyckat resultat.

Har nu installerat Windows på min nya hårddisk och allt verkar fungera perfekt. Registreringskoden funkar och jag har registrerat mig online.

Så man får det billigare och har möjlighet att bränna sin "egna kopia" och ha hemma om man vill installera den på en annan dator om man skulle byta lr så? bara så jag fattat det rätt;)

Permalänk
Medlem

Jo, det är en egen retail kopia som får installeras på en annan dator om man tex uppgraderar eller köper ny.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Men det stod här ovan att man man får välja EN av de två alternativet.

Om jag ska ha det till en asrock 330 lr "Sydney" spelare så är det ju 32-bitas varianten som passar bäst. Men i framtiden kanske man vill ha 64-bitars varianten då man kanske byter upp sig.

Frågan är då om den kommer gå trögare eller kasst om jag kör med ett något "överdimensionerat" operativsystem.

Väldigt tacksam för utförligt och snabbt svar då jag är i köpartagen:D!

Permalänk
Medlem

I mailet jag fick stod att endast en av länkarna jag fick fungerade en gång.
Så det är möjligt att man i detta fall måste välja antingen 32 eller 64 bitars version.
Du kan ju alltid maila dom via deras mail dom har på sidan och höra efter.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.