Permalänk
Medlem

Tips på XBMC scripts/addons

Hej!

Nån som har bra tips på XBMC scripts och addons.
Länka gärna!

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

kolla lite här

http://www.xbmczone.com/

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
kolla lite här

http://www.xbmczone.com/

Ah vad bra! Men vad skralt utbud på den sidan.
Jag behöver tips på t.ex scripts som t.ex Youtube XBMC.
Finns spotify till XBMC?
SVT play i XBMC?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=36569

1sek på Google

tror jag läst om något spotify script någonstans man får googla lite

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=36569

1sek på Google

tror jag läst om något spotify script någonstans man får googla lite

Visst men hade varit bra att samla dem på ett ställe här på forumet, men verkar inte finnas något intresse.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Jo helt klart av intresse. Har dessvärre själv inget att dela med mig av men följer tråden stenhårt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag använder svn repo installer för att installera mina skins/plugins/scripts.
Har för närvarande: Youtube trailers, Opensubtitles OSD och för att se dom svenska play-kanalerna har jag XOT-Uzg som jag inte har hittat i svn repo installer utan här: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Borde inte nån av de hackade Spotify-klienterna funka för en XBMC-installation?

Visa signatur

Andreas Rönnqvist
Utvecklare för Leetab & Digital Signage

Permalänk

XOT-Uzg klarar förutom SVT Play även TV6, TV8, TV3, Viasat Sport, mm.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Hur installerar ni dessa script på ubuntu (9.11 full) + xbmc ?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

lägg dom bara i hemmappen/.xbmc/scripts
.xbmc är en dold mapp så du får välja att visa dolda filer i nautilus meny

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

I XOT har jag lite problem när det gäller SVT. Tar jag säg Andra Avenyn så får jag fram ett gäng avsnitt. Men ska jag ta sida 2 eller 3 så står det No Files fast jag vet att det finns fler att se

Någon som löst det?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

Jag har en allmän fråga om XBMC, till er som använder det.
Jag funderar på att bygga om datorn (inom en snar framtid förhoppningsvis) med lite äldre delar. En förutsättning för att det ska bli riktigt intressant är att Voddler kommer gå att köra igenom det, och gärna spotify.
På deras wiki står det att man kan/ska/bör ha Gnome(eller annan DE, LXDE är en tanke) som skal, men går det inte att slopa DE:t och endast köra XBMC och ordna allt från kommadoraden? (Jag utgår från att det går.. frågan kanske är hur krångligt det är?)
Vad behövs mer än en lättviktig webläsare och fönsterhanterare?
(Kanske är lättare att dra in en liveCD och testa själv :S )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pat Benson
Jag har en allmän fråga om XBMC, till er som använder det.
Jag funderar på att bygga om datorn (inom en snar framtid förhoppningsvis) med lite äldre delar. En förutsättning för att det ska bli riktigt intressant är att Voddler kommer gå att köra igenom det, och gärna spotify.
På deras wiki står det att man kan/ska/bör ha Gnome(eller annan DE, LXDE är en tanke) som skal, men går det inte att slopa DE:t och endast köra XBMC och ordna allt från kommadoraden? (Jag utgår från att det går.. frågan kanske är hur krångligt det är?)
Vad behövs mer än en lättviktig webläsare och fönsterhanterare?
(Kanske är lättare att dra in en liveCD och testa själv :S )

Om det inte hänt nåt senaste veckan, så kan du totalt glömma voddler under linux.
Vet inte hur det går att skippa DE helt, men jag har läst att det går att köra XBMC som "standalone".. vilket torde vara något åt det hållet du nämner.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
[B]Om det inte hänt nåt senaste veckan, så kan du totalt glömma voddler under linux.

Av vilket skäl? Enligt dom själva är det en klient under utveckling. Men jag kan förstå att det finns anledning att vara skeptiskt när företag i denna branschen talar om att skapa en klient till Linux.

Citat:

Vet inte hur det går att skippa DE helt, men jag har läst att det går att köra XBMC som "standalone".. vilket torde vara något åt det hållet du nämner. [/B]

Verkar egentligen krångligt när jag tänker på det, kanske är lättare att ha någon lättviktig DE i botten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pat Benson
Av vilket skäl? Enligt dom själva är det en klient under utveckling. Men jag kan förstå att det finns anledning att vara skeptiskt när företag i denna branschen talar om att skapa en klient till Linux.

"totalt glömma" var kanske starka ord, men det innebär massa meck med att kompilera och patcha wine för att få igång det. Folk har lyckats, men i mina ögon är det alldeles för mycket (osäkert) jobb bakom för att man ska bemöda sig, men det får var och en avgöra

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pat Benson
Jag har en allmän fråga om XBMC, till er som använder det.
Jag funderar på att bygga om datorn (inom en snar framtid förhoppningsvis) med lite äldre delar. En förutsättning för att det ska bli riktigt intressant är att Voddler kommer gå att köra igenom det, och gärna spotify.
På deras wiki står det att man kan/ska/bör ha Gnome(eller annan DE, LXDE är en tanke) som skal, men går det inte att slopa DE:t och endast köra XBMC och ordna allt från kommadoraden? (Jag utgår från att det går.. frågan kanske är hur krångligt det är?)
Vad behövs mer än en lättviktig webläsare och fönsterhanterare?
(Kanske är lättare att dra in en liveCD och testa själv :S )

Det finns en guide på XBMC:s wikisida där du inte behöver använda varken KDE eller Gnome. Du hittar den här :
http://xbmc.org/wiki/?title=XBMCbuntu

Den följde jag och det funkar klockrent.