Permalänk
Medlem

Speldator för 9000kr!

Tjenna!

Det är nu dags för mig att köpa en ny dator och jag har kollat runt lite på inets hemsida och kommit fram till detta paket:

Undrar lite nu om allting kommer att passa ihop?
Räcker nätaggregatet på 550w?

Är det värt att "försämra" vissa delar av paketet för att få plats med en radeon 5850? Kan ge max 9000kr för datan.

Jag har tänkt och använda datorn till spel som crysis,far cry2 i bra upplösning och även sitta o surfa,musik o sånt

Tack på förhand!

Permalänk

Jag hade försökt att få plats med ett 5850 om jag vore du. Chassit blir rätt lätt att dra ner lite på, till exempel Antec 300 ska vara bra och några hundra kronor billigare. Moderkortet finns det också ett bra alternativ till, Gigabyte GA-P55-UD4.

Annars vet jag inte riktigt, det känns svårt att få det billigare på de andra komponenterna. Du kanske kan spara ihop 500 kr till och få råd med ett 5850 helt enkelt? Jag hade väntat på det i så fall.

Permalänk
Medlem

-100 med frifrakt

Ett amd alternativ, gigabytes värstingmoderkort till am3. Klarar crossfire i 16x 16x tillskillnad mot s1156 om du nu skulle vilja köra två 5850 senare. Nätaggregatet klarar lätt av det också.

Permalänk
Medlem

kingeling - aa jo det kanske är värt att vänta ett tag o spara ihop en femhundring till ett 5850=)

wow_jon - Har bestämt mig för att köra på i5an, men jag kanske byter ut mitt chassi mot det som du tog ut i ditt paket för då får jag råd med en 5850!