Permalänk
Avstängd

Hjälp med Zalman cnps7700-cu!

Som rubriken lyder är då min fråga om Zalman cnps7700-cu passar alltså har tillräckligt med utrymme för att monteras på dessa moderkort nedan.

XFX nForce 780i SLI, nForce-780i SLI,Socket-775,DDR2,2xGbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)16

eller

ASUS P5E Deluxe, X48, Socket-775DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16

ifall båda är ja

då vill jag veta vilket av dessa två presterar bäst prestanda mässigt och har bra bios inställningar och nackdelar.

kommer köras tillsammans med

XFX Radeon HD 4770 512MB GDDR5PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 750MHz

Pentium 4 prescott 521 2,8 ghz G1 revision

pc2-5300 2x 1gb i dual channel 333mhz

ACE RawDeal Plus 620W PSUATX 12V Ver. 2.2, 2x SATA, 1× 6pin +1x 6+2pin PCIe, 120mm Fläkt

Har skickat mail till zalman ej fått svar, kontaktat xfx, xfx kunde inte svara på detta, så nu vänder jag mig till er erfarna personer här i forumet som har testat detta med denna zalman cnps7700-cu och med dessa moderkort nämnt ovan.

Vore väldigt tacksam för svar uppskattas verkligen!

tack på förhand.
Mvh Michel

Permalänk
Medlem

Jag skulle först och främst kolla upp om de moderkorten verkligen stöder P4 CPUer, de är ju rätt gamla och det finns väl typ olika versioner av 775-socketen. Många väldigt gamla CPUs fungerar inte i nyare moderkort, även om sockeln har samma "nummer".

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jag skulle ALDRIG låta ett ACEagg vara i närheten av mina komponenter.

Har du inte läst på något om ACE?

Lågkvalite som gärna tar med sig övriga komponenter i datorn när det väljer att lägga av..

Permalänk
Avstängd

Jag har kollat upp detta och min p4 funkar på båda två moderkorten jag vet dock att den är gammal. Nu är då frågan passar min cnps7700-cu :(.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Jag skulle först och främst kolla upp om de moderkorten verkligen stöder P4 CPUer, de är ju rätt gamla och det finns väl typ olika versioner av 775-socketen. Många väldigt gamla CPUs fungerar inte i nyare moderkort, även om sockeln har samma "nummer".

Då är nu min fråga har du något tips på något bra 500+ watt nätagg som är så billigt som möjligt med tanke på att jag annars skulle kunna slänga på några 100 lappar för ett annat moderkort.

Har tyvärr inte sätt något på internet om detta nätagg som är negativt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Jag skulle ALDRIG låta ett ACEagg vara i närheten av mina komponenter.

Har du inte läst på något om ACE?

Lågkvalite som gärna tar med sig övriga komponenter i datorn när det väljer att lägga av..