Hur kul är LAN, egentligen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
CS 'är så jävla trist att lana, ska man lana ska det vara ett spel med drivande storyline och ett par polare, det är riktiga grejer.

Story? Woot?
Är man ett gäng som tycker om att ha kul så ska det väl inte spela nån roll?
Att säga att spelen måste ha story låter lite som att man måste ha en story för att spela paintball.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Story? Woot?
Är man ett gäng som tycker om att ha kul så ska det väl inte spela nån roll?
Att säga att spelen måste ha story låter lite som att man måste ha en story för att spela paintball.

Vad jag menar är att

CS = Nöta nöta nöta
och tex.
Borderlands på 4 pers Coop = Drivande så man inte tröttnar, roligt som attan.
Titan Quest = Multiplayer D2 klon
Diablo 2 osv

Personligen tycker jag att det ger mer glädje att med ett par av sina bästa polare nöta ut ett spel början till slut än att spela De dust 2 (något sånt`?) 14 timmar i sträck.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

fett kul att lana!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Re: Hur kul är LAN, egentligen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Jag har varit på ett antal LAN i mitt liv och jag måste säga att förväntningarna är högre än resultatet. Det känns som att LAN aldrig blir så kul som man tror att det ska bli. Kanske största felet är oöverenskommelse om vad för spel som ska spelas. Alla gånger har det varit så begränsat. Dom LANen jag varit på har det nästan uteslutet varit CS och wc3, och en del Diablo2. En liten klick Q3 och UT också.

En annan grej är att en del helt enkelt inte vill spela en allt för stor del av tiden, sitter hellre och tittar på film eller serier. Många tycker internet är en dålig grej att ha för det leder definitivt till mindre spelande.

Vad är era erfarenheter?

=/

I ärlighetens namn så vet jag inte, jag har inte varit nykter under ett lan

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Vad jag menar är att

CS = Nöta nöta nöta
och tex.
Borderlands på 4 pers Coop = Drivande så man inte tröttnar, roligt som attan.
Titan Quest = Multiplayer D2 klon
Diablo 2 osv

Personligen tycker jag att det ger mer glädje att med ett par av sina bästa polare nöta ut ett spel början till slut än att spela De dust 2 (något sånt`?) 14 timmar i sträck.

Ja, det ger lite olika saker.
Själv tycker jag det är skitkul att utmana kompisar i unreal tournament eller gamla hederliga quake 3. Som att spela fightingspel mot polare. Man behöver inte veta vem bruden med de stora lökarna är eller varför hon slåss mot nåt stort fyllo i en arena. Det enda man behöver veta är att det är ens polare som styr den andra karaktären och hon/han ska ner...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodsoup
Ja, internet har förstört en hel del. Minns lanen förr då kunde man sätta igång ett spel så vare strax nån som skrek "VEM HAR DEDÄR UTDELAT!?"
Nu när man drar på lan är det två saker som regerar: TV-Serier och mmorpgs.

Nån borde arrangera ett "offline" lan för folk med RÄTT inställning.. till skillnad från mina polare som bara svarar "mmm, kanske, ska bara kolla klart detta avsnitt av 2&½ men"

Håller inte helt med nu, jag är dock fortfarande barn men.. jag och mina polare, vi LANade med typ 8 personer, och det var inte alls som du säger.

Vi spelade typ CS 1.6 hela tiden, sjukt kul var det med massa skratt, inga TV-Serier.

MMORPG spelade vi typ en gång, Tibia.
Vi loggade in ALLA tillsammans, och så PKade vi, och vi teamworkade bara eftersom vi var låg-levlade.

..Men det är ju inte så för alla.

Permalänk
Medlem

Då lan är som bäst: Par flak öl så man kan dricka och bjuda, skön stol, helst fler än 3st, bestämma ett spel innan man planerar lan.

Tips för er som har problem med kompisar som slutar spela och ser film, gör ett schema så era polare vet vad som gäller, annars blir de att dra internet, och strömkablen.

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
Då lan är som bäst: Par flak öl så man kan dricka och bjuda, skön stol, helst fler än 3st, bestämma ett spel innan man planerar lan.

Tips för er som har problem med kompisar som slutar spela och ser film, gör ett schema så era polare vet vad som gäller, annars blir de att dra internet, och strömkablen.

Ett schema på lan? Då ska man nog inte lana alls.

Permalänk

Skall på ett lan nu packar å gör mig i ordning.. ser ut att bli 40 personer ungefär... E jävligt taggad fast tror att det inte kommer vara så som man tänkt sig när man kommer hem på söndag .... så är det alltid...

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

bästa lanen var när vi var ett gäng på ca 15st som spelade halo 1 på xbox. Då spelade man verkligen hela tiden. Massa härj och man åkte med moppen till affären mellan åt för att fylla på drickan och chipsen.

Dator lan brukar oftast bli ganska tråkigt för alla sitter med sitt spel, någon wow nörd, en annan som spelar singel player.

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Med alla som är beroende av WOW idag, så är LAN inte lika kul, då de vägrar sluta spela det.

Permalänk
Avstängd

De få gånger jag körde LAN (och det är många år sedan nu) så har det inte blivit som jag hoppats på, man kommer inte till stånd nån gång, utan det blir att man slösurfar eller byter/testar program. Jag vill ju spela spel och ha kul

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
De få gånger jag körde LAN (och det är många år sedan nu) så har det inte blivit som jag hoppats på, man kommer inte till stånd nån gång, utan det blir att man slösurfar eller byter/testar program. Jag vill ju spela spel och ha kul

Det måste finnas någon som tar tag i saker.
Tar reda på vilka spel deltagarna har, ordnar tävlingar eller liknande.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

DET VAR BÄTTRE FÖRR!
Det var det faktiskt. LANande hade en helt annan betydelse på tiden innan bredband. LANen jag har gått på de senaste åren har mest varit folk som sitter och spelar WoW. Själva meningen förr var att spela mot sina polare, men nu när man kan göra det när som helst betyder det inte lika mycket (förutom att se hans arga min när man skjuter honom).

Permalänk

Problemet är att vissa folk har datorer som flummar ur (en kille som just upptäckte att kylpasta är en bra idé) och tillgången till internet. Det räcker med att nån börjar och ska visa nåt på youtube och sen blir det knas i en timme. Fan killar, det kan ni ju göra hela nätterna när vi inte lanar..

Permalänk
Medlem

Varför ska man lira WoW på lan eller MMOs över huvudtaget.
Då är det ju cooperative, team matches som gäller.
Sen kan man väl inte sitta och nöta spel 2 timmar nonstop. Man måste ju ta lite pauser. Tex kolla en film tillsammans eller något sånt då blir det mycket roligare när man kör igång igen.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Avstängd

Vad är erat krav på disciplin? man kan ju inte ha småglin med som försöker visa att dom är bäst. Mitt krav är i alla fall att folk ska vara runt 25+ då jag själv är väldigt gammal lirare (betydligt äldre än 25). Jag vill inte ha störiga snorvalpar runt mig

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Nä, LAN är skittråkigt.

Spelar är nått jag gör tillräckligt på fritiden.
När jag är med vänner vill jag inte sitta å spela. Då gör jag hellre nåt annat.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Nä, LAN är skittråkigt.

Spelar är nått jag gör tillräckligt på fritiden.
När jag är med vänner vill jag inte sitta å spela. Då gör jag hellre nåt annat.

Fast när du spelar så kan du ju lana istället. Då kan du vara med dina vänner ännu mer!

Permalänk

Man måste som sagt vara överrens om vilka spel man skall spela, innan man startar lanet, så man har rätt folk där. Internet tycker jag det skall finnas, för att folk skall få drivrutiner och uppdateringar. Alltid nåt som klyddar på ett LAN

LANar inte så mycket, men det senaste lanet jag satt på, var i sommras.
Då satt vi ute i altanen på landet med alla fönster-dörrar borta. De var najs, dock massa insekter. Blev en del titan-quest på 5 pers med

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

LAN står för Local Area Network med internet borde ju inte få kallas lan längre

CS hide and seek och cod 1 finns inget roligare

Permalänk
Medlem
Permalänk

asså, verkar som väldigt många här över 20 ska säga att det var bättre förr och så, dock gäller det bara att ha de rätta människorna med sig när man lanar.

måste dock säga att jag föredrar lan på typ 5-10 pers annars blir dom för stora.

att dela in sig i lag, sedan sätta sig i två avskilda rum, och spöa skite ur varann i lite blandade spel är enormt kul, och visst kan man göra det även över internet, men då kan man inte gå och slänga sig i poolen klockan 4 på natten hos personen man är hos, eller ha turnering i mackakastning med cd skivor

min poäng är ganska simpel, lan i sig är inte lika värt som det var på tiden då man bara hade 56k modem, men, ofta är det sakerna man inte gör vid datorn som är roligast, och som man bäst kommer ihåg

Permalänk
Avstängd

alltid as tråkigt att lana ... var på DH med några av mina bästa polare och vi tyckte det var så jävla trist o sitta o lira på DH när det fanns så otroligt mycket mer att göra där med alla utställningar blev mest msn och ändå spelar jag WoW.

LÄGG NER LAN

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Avstängd

Sista LAN jag var på blev perfekt, vi var 4 som åkte i min Dodge VAN, kom fram, knatta in på pizzeria för vi var hungriga.. kolla BIO, för våran lokala är nere/skit, träffa på en polare och vi festa.

Datorerna låg i bilen hela helgen, vi hade det mycket roligare än att sitta och peta på datorerna och snorta jolt.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.