Funderar på några saker!

Permalänk
Medlem

såg dock att senaste inläggen om os x development var rätt gamla, frågan är hur mycket som händer i dagsläget.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
måste bara säga att apple folket värkar vara sjyst, inte en enda har sakt SÖK eller GOOGLA när man har frågat nått som man annas brukar få slängt i ansiktet på den "Andra" sidan

Forsätter det så här så kommer jag slänga ut alla mina pc burkar

Hehe, kul att höra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
jag har hittat motsvarande program på nästan alla jag kör förutom en bra chatklient som liknar trillian

Så man får kanske testa runt lite och se vad som finns att tillgå

Adium är verkligen en toppenklient. Den är snygg och slimmad med all funktionalitet jag kan tänka mig en chatklient behöver och lite därtill! Den är mycket anpassningsbar skulle jag vilja påstå.

Men sen kanske vi har lite olika preferenser då jag inte alls gillat trillian de gånger jag provat på det. Bloatat och buggigt är tankarna som ploppar upp.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Det skulle vara trevligt med en videochat funktion dock. och sen tycker jag flera av utseendeanpassningar har klara brister när man vill anpassa sitt utseende.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Jag beställde min mac med 4 gig ram blir det för lite?

Kolla priserna på komplett nu och det e ju fan halva priset mot för apple.

Varför är dom så dyr på minnerna? vill dom inte säga mer saker?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Jag köpte min med minigrejerna så kan man öka på själv om det behövs, eftersom apple tar trevligt betalt för det.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ohrstrom
Jag köpte min med minigrejerna så kan man öka på själv om det behövs, eftersom apple tar trevligt betalt för det.

jo det va lite så som jag tänkte åsså, liksom 500 gig hd 1700:- lol
eller varför inte 4 gig ram för 2100:- får samma minne på komplett för 1000:-

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk

Finns många fina program för mac i denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Några saker du kommer att vilja installera direkt är:
* Growl (system notifikationer, de flesta tredje-parts program använder det)
* Perian (codec pack för QuickTime, nej QT är inte hemskt som på Windows QT är mångfalt gånger bättre än VLC..)
* Flip4Mac (spela upp VMW filer i QuickTime samt direkt i din webbläsare)
* ClickToFlash (istället för att behöva se massa flash över allt så får du välja, dessutom spelas youtube upp i QuickTime vilket är hårdvaruaccelererat. Flash är dessutom det sämst optimera programmet som finns på alla plattformar utom Windows)

Gällande priserna på minne och hårddiskar Apple tar ut så har det typ alltid varit så, vanliga rekommendationen är att köpa och installera själv. Minne är för det mesta rätt enkelt (är enkelt på en iMac, guider finns på http://ifixit.com/ ) men hårddisk involverar att ta lyfta bort skärmen med hjälp av sugkoppar vilket jag personligen inte skulle våga. Men så tycker jag att alla borde ha en NAS/filserver istället

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Finns många fina program för mac i denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Några saker du kommer att vilja installera direkt är:
* Growl (system notifikationer, de flesta tredje-parts program använder det)
* Perian (codec pack för QuickTime, nej QT är inte hemskt som på Windows QT är mångfalt gånger bättre än VLC..)
* Flip4Mac (spela upp VMW filer i QuickTime samt direkt i din webbläsare)
* ClickToFlash (istället för att behöva se massa flash över allt så får du välja, dessutom spelas youtube upp i QuickTime vilket är hårdvaruaccelererat. Flash är dessutom det sämst optimera programmet som finns på alla plattformar utom Windows)

Perfekta tips mer sånt vill jag ha

En sak som jag skulle vilja ha tips på, nu kör jag Samurize på mina windows burkar.

Finns det nått motsvarande för Mac ?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
Perfekta tips mer sånt vill jag ha

En sak som jag skulle vilja ha tips på, nu kör jag Samurize på mina windows burkar.

Finns det nått motsvarande för Mac ?

Geektools är liknande, har aldrig använt eller satt mig in i funktionen men men, du får la teta

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
Perfekta tips mer sånt vill jag ha

En sak som jag skulle vilja ha tips på, nu kör jag Samurize på mina windows burkar.

Finns det nått motsvarande för Mac ?

Skulle kunna tänka mig att du kan uppnå samma saker med GeekTool.

Tänk på att första inlägget i den tråden jag länkade till inte uppdaterats sen 2007 men det har kommit fler tipps efter det så kolla igenom alla fyra sidorna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

alla tiders alltså Det här blir bra bara jag får hem min lilla (stora) söta mac

Kommer ha fullt upp och pilla sönder den första dagarna med allt som jag ska testa

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive