Sökes: Gröna hårddiskskenor (Dell Dimension 8400)

Permalänk
Medlem

Sökes: Gröna hårddiskskenor (Dell Dimension 8400)

Har en gammal Dell Dimension 8400 som jag slängt i hårddiskar i lite vartefter behov har uppstått. Dilemmat nu är att när hårddisk nr 4 ska in så upptäcker jag att trots att det finns fyra platser, fyra SATA anslutningar och fyra elkontakter från transformatorn så skickar Dell bara med tre (!) uppsättningar skenor till hårddiskar.

Nåja, inget problem tänkte jag, det är väl bara kontakta supporten och förklara deras miss så skickar de en uppsättning på posten. Trodde jag ja .. jag fick ett artikelnummer och en uppmaning att betala 120kr plus moms och frakt så skulle de fixa det. Precis som att det var mitt fel att de snålat in på en uppsättning skenor.

Försökte förklara att rent företagsekonomisk måste det vara oändligt mycket bättre att de skickade dessa skenor free-of-charge till den ringa kostnad detta innebär för Dell än att de förlorade en, fram till dags dato, hyggligt trogen kund för all framtid. Det borde ju vilken logiskt tänkande individ som helst snabbt kunna räkna ut att det stämmer ... dock inte någon på Dell tydligen.

Det handlar inte ens om pengarna, jag klarar av att hantera de gissningsvis 200 spänn det handlar om. Även om det är vansinnigt dyrt för två plastbitar. Men det är principen jag blir heligt förbannad på. I 90% av dessa burkar är det förmodligen ingen som bryr sig eftersom det inte installeras några fler hårddiskar. Då borde de med lätthet kunna skicka de här plastbitarna till de kunder som faktiskt behöver dem, men nähä.

Nåja, jag ville bara spy lite galla över Dell och samtidigt lite försiktigt fråga om det är någon som råkar ha ett par skenor över som de inte behöver? Jag betalar gärna en liten slant för dessa bara jag slipper ge Dell några mer pengar.

Åter till ordningen,
Mvh,
Smeddie

Permalänk

Har iofs för mig att det brukat vara så av någon dunkel orsak.. det ingår färre skenor än platser. Så även om det är snålt så är det ingen enstaka miss

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt säker , men jag har nog 4 st sånna hemma , kan du skicka en länk så jag får se hur dom set ut ?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

har ett par över, fick med för många till min dell, så jag har 2 extra hdd, dvd, och fdd skenor

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maho
Jag är inte helt säker , men jag har nog 4 st sånna hemma , kan du skicka en länk så jag får se hur dom set ut ?

Sånna ser det ut som han menar

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce