Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
HAHAHAH :D:D Jag visste att nån skulle märka det men det visar ju alltid 1 fps i 1-2 sekunder när jag tar screenshot. Kanske har det med fraps att göra??

Aldrig för mig.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Spelet är fan sjuukt kul i Multiplayer.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vilket sjukt roligt spel! Fick det idag från CDON och allt har funkat bra...förutom att jag klockat grafikortet så att så fort det blev lite fps drops dog grafikrutinerna Men klocka ner den och det blev bra.

Kör i 1920 x 1080 med allt på fullt Trodde inte att mitt kort skulle klara det men underskatta den lite väl mycket.

Får ta och testa multiplayer på söndag (upptagen med annat än att vara nördig i helgen)

Spelet får 15 headshots av 15 möjliga!

Permalänk
Medlem

Köpte spelet på steam i förmiddags och har spelat en del av dagen, blev lvl 19 eller något online. (Inte installerat SP delen, och kommer aldrig göra det heller).

Kul lir, men som det är sagt tidigare så är mapsen helt galet designade.
Varena bana är camperheaven och bara allmänt dåligt planerade.
Dock så är spelet fortfarande roligt, och det är ju det viktigaste!

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Avstängd

Fick mitt idag å lirat campanjen som faen Spelet får 10/10 i betyg av mig

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Klarade nyss spelet på näst svåraste (glömt namnet) o jag har fan i mig inte sett en ända juggernaut bild.. var fasen är dom?

Singelplayer får 5/5, väldigt roligt

edit: Ajdå tydligen bara i Spec-ops. fan vad lamt

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Klarade nyss spelet på näst svåraste (glömt namnet) o jag har fan i mig inte sett en ända juggernaut bild.. var fasen är dom?

Singelplayer får 5/5, väldigt roligt

edit: Ajdå tydligen bara i Spec-ops. fan vad lamt

Då har du inte kört Veteran. Om inga Juggernaut Super soldier har kommit mot dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
edit: Ajdå tydligen bara i Spec-ops. fan vad lamt [/B]

Finns inte i singelplayer tydligen

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Någon mer än jag som upptäckt att main campaign slutar vid 56.1%? * Som bäddat för en dyr DLC som låser upp mer av spelet. Årets mest extrema kassako, man får betala maximum för minimum. Mindre prisvärt spel får man leta efter.

Och musiken är verkligen hemsk, och det går inte att stänga av den för IW tycker att man ska spela med musiken på. Ibland bara ökar volymen så man knappt hör viktigt tal, ett av dem största irritationsmomenten i spelet.

*fixade felaktig siffra

För mig slutade det på 85% körde på veteran, dom andra 15% är väl för "Enemy intels" sakerna man kan hitta på banorna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Min slutade på 75%, noll intel

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Du får olika procent för varje svårighetsgrad, som läggs samman i slutet.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

jag har använt steam sedan det kom utan problem tills nu...
4ggr har spelet hängt sig, varje gång efter avslutad mp-match och det är ingen dålig hängning, lagom kul när man har sköj. Andra problemet är grafiken, började med att man bara såg händerna vapnet var osynligt sen blev många golv kolsvarta och 70% av väggarna blev helt genomskinliga (inbyggt wh i spelet?) men droppen kom när gubbarna försvann och det endast var västar som sprang runt... Allt lr delar av detta förekom varje gång jag lirade mp igår.
Annars så är det enda jag saknar TP i mp, är van vid cs där man hjälps åt, här så är det noll kommunikation och alla kör sitt eget race vilket drar ned spelupplevelsen en del.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasseboy
Köpte spelet på steam i förmiddags och har spelat en del av dagen, blev lvl 19 eller något online. (Inte installerat SP delen, och kommer aldrig göra det heller).

Kul lir, men som det är sagt tidigare så är mapsen helt galet designade.
Varena bana är camperheaven och bara allmänt dåligt planerade.
Dock så är spelet fortfarande roligt, och det är ju det viktigaste!

Ett tips om du vill slippa camping är att spela exempelvis domination. Då kan dom ju campa hur mycket dom vill, blir ju inga poäng för det. Spelar man TDM får man finna sig i camping, det är ju K/D man vinner matcherna på.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Jag är bara tvungen att klippa in det hrä omdömet från prisjakt, IQ fiskmås FTW!

Citat:

"Först tvingas man betala 500kr för något du inte ens får testa i förväg.
Sen tvingas man installera den skadliga koden Steam
Sen tvingas man skaffa fast internettuppkoppling. .
Och slutligen säger de:
Tyvärr du har betalt spelet, installerat Steamvirus, kopplat upp dig på nätet, men då våra servrar är upptagna så du får inte spela spelat, inte ens singelplayer.

Kapitalistfascisterna har tagit över helt.
Man är nu bevisligen dum i huvudet om man köper någonting av
InfinityWard eller Activision.

Edit: Har nu fått igång spelet och får tyvärr säga att det är en värdelös portning av ett consollspel. Gillar man X-box grafik, lagg och är under 15 år så är spelet nog ok. Men jämför man det med MW1 så suger det något extremt. Får nu ominstallera datorn nu för att bli helt kvitt STEAMviruset. Suck..
Får du problem med spelet så råder STEAM att man stänger av virusprogram och brandväggar lol Steam ligger också som en dold tjänst varje gång du startar datorn. STEAM=VIRUS"

Om ni märker någonting i texten som faktiskt stämmer, säg till mig...

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wfps_105
Om ni märker någonting i texten som faktiskt stämmer, säg till mig...

Att han varit tvungen att skaffa internetuppkoppling stämmer nog.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Att han varit tvungen att skaffa internetuppkoppling stämmer nog.

Haha! Men det står ju fast uppkoppling... Vad spelar det för roll, jag tror inte det finns många spel man kan spela riktigt bra med mobilt bredband. Ska man spela är det fast som gäller, men då kan man ju inte ge spelet ett sämre betyg.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

På sista banan "end game" crashar spelet hela tiden för mig. Googlade och jag är tydligen inte ensam om problemet. Sjukt dåligt

Permalänk
Medlem

Jag vart mest intresserad av Multiplayer (PC). (COD4 har jag spelat riktigt riktigt mycket online och det är fortfarande superbra). Har spelat nu till lvl 19 och kan säga att det har änsålänge inte överglänst COD4. Snarare tvärt om. Jag forstätter spela i hopp om att det blir bättre på de högre levlarna. Men en sak som stör mig lite är att det inte känns värt att levla upp med tanke på de nya vapen man låser upp. Som sniper börjar man med Barettan som annars tar lång tid innan man låser upp i COD4. På så vis är det mer jämnbördigt att alla har ungefär lika bra vapen redan från start. Vilket gör att det inte känns jättelönt att levla upp om man enbart tänker på vapnen. Rätta mig gärna om jag har fel, men som sniper känns det inte lönt att levla upp för att få fler gevär att välja mellan.

Ska lira lite mer och se om det blir bättre eller ej.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John86
På sista banan "end game" crashar spelet hela tiden för mig. Googlade och jag är tydligen inte ensam om problemet. Sjukt dåligt

jag trodde det skulle krasha för mej med,när man såg allt som rörde sej runt om en och hur intensivare allt blev så tänkte man "omg,bara en tidsfråga nu innan datorn ej pallar med nå mer".
men den höll ut:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jag trodde det skulle krasha för mej med,när man såg allt som rörde sej runt om en och hur intensivare allt blev så tänkte man "omg,bara en tidsfråga nu innan datorn ej pallar med nå mer".
men den höll ut:P

Alldeles i slutet på banan kommer det upp en laddningsskärm och när den är klar kraschar spelet och jag får ett error-meddelande. Det är alltså inte när man åker runt i båten. Spelet har flutit otroligt bra och det har aldrig kraschat innan.
Men det är något slags bugg för det är många som har samma problem. Sjukt retfullt för jag är 1 minut från att klara spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Att han varit tvungen att skaffa internetuppkoppling stämmer nog.

Dock är det intressant att han skriver:
"Tyvärr du har betalt spelet, installerat Steamvirus, kopplat upp dig på nätet, men då våra servrar är upptagna så du får inte spela spelat"

Vilket betyder att han skulle spela multiplayer, och jag vill veta hur i helvete han skulle spela det utan internetuppkoppling annars...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Dock är det intressant att han skriver:
"Tyvärr du har betalt spelet, installerat Steamvirus, kopplat upp dig på nätet, men då våra servrar är upptagna så du får inte spela spelat"

Vilket betyder att han skulle spela multiplayer, och jag vill veta hur i helvete han skulle spela det utan internetuppkoppling annars...

Det går inte att spela något alls i MW2 utan uppkoppling, inte ens SP.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asce
Jag vart mest intresserad av Multiplayer (PC). (COD4 har jag spelat riktigt riktigt mycket online och det är fortfarande superbra). Har spelat nu till lvl 19 och kan säga att det har änsålänge inte överglänst COD4. Snarare tvärt om. Jag forstätter spela i hopp om att det blir bättre på de högre levlarna. Men en sak som stör mig lite är att det inte känns värt att levla upp med tanke på de nya vapen man låser upp. Som sniper börjar man med Barettan som annars tar lång tid innan man låser upp i COD4. På så vis är det mer jämnbördigt att alla har ungefär lika bra vapen redan från start. Vilket gör att det inte känns jättelönt att levla upp om man enbart tänker på vapnen. Rätta mig gärna om jag har fel, men som sniper känns det inte lönt att levla upp för att få fler gevär att välja mellan.

Ska lira lite mer och se om det blir bättre eller ej.

Du har bra vapen tidigt i MW2, visst. Men så var det ju i CoD4 också. AK47, mp5, m4, M40A1 (eller vaf-n den första snipern hette), RDP. Alla bra vapen som låstes upp tidigt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Om det är krig i ett civilt område så kommer ingen åtala en militär som skjuter först och frågar sen.

Just för den anledningen har varje pluton en grupp med jurister som dem rådgör med vid strid där civila finns närvarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Call of Duty 4/ Call of Duty 5 är en finslipad motor från Call of Duty 2, som sedan MW2 är en finslipning från Call of Duty 4/ 5. Tycker dom borde komma med något nytt....

cod 1 och 2 använder sig av id Tech 3 (quake 3 motorn) medans cod4/5 och MW2 använder sig av IW engine så nej det är inte alls samma motor i dom 3 nyaste! läs lite innan du uttalar dig nästa gång..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Lustigt litet problem..

Polaren köpte två MW och instalerade. Bägge flyter på fint i spelet MEN.. I menyn på ena datorn så ser man inte vad det står.. Bara en massa krummelurer?? Instalerat om spelet tre ggr utan att det försvinner

Någon som har en ide om vad det kan vara??
Han kör med XP..

//J

Visa signatur

AMD 955BE @ 3,6ghz. MSI 790FX GD70. 6gb OCZ platinum. OS OCZ-VERTEX ATA Device SSD. 500gb WD black. Zalman 750w. R9 390 Vapor x.

I7 6700K. Noctua NH-U9B SE2. Gigabyte Z170 Gaming K3. Samsung Evo 500gb. Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB. Kingston HyperX 32GB. Corsair RM750x. Vega 64 Nitro.

Ryzen 7 5800X. PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate, Phanteks Revolt. Pro 1000W. Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB. be quiet! Pure Rock 2.Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX. Win 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Du får olika procent för varje svårighetsgrad, som läggs samman i slutet.

Då är spelet helt fuckat och trasigt för mig endå, lirade igenom på Veteran hela spelet, men det varierade alltid hur svårt det var >.>-

Permalänk
Avstängd

Jag har fastnat får fan damp skulle vara glad om någon kan hjälpa mig.

på missionen när du ska ta den där ryssens data sen springa till helikoptern. jag har fastnat där. kommer ej förbi backen ner. hur jag än dödar så många jag kan så kommer det jämt en bomb och spränger mig. hur fan ska man göra?!

Dold text
Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Jag har fastnat får fan damp skulle vara glad om någon kan hjälpa mig.

på missionen när du ska ta den där ryssens data sen springa till helikoptern. jag har fastnat där. kommer ej förbi backen ner. hur jag än dödar så många jag kan så kommer det jämt en bomb och spränger mig. hur fan ska man göra?!

Dold text

Lugn,

det skall vara så, Ghost drar dig till helikoptern sedan...

Dold text
Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...