Permalänk

nollställa BIOS acer extensa 5220

Hejsan,

Höll på att installera drivrutiner och fixa med den bärbara. Gick in i bios och bytte ut passet till ett "enter" (ett blankt fält vill säga) i tron om att frågan om system pass skulle försvinna..
Det gick givetvis inte och när jag nu trycker på enter så kommer jag inte vidare
Alltså, jag kan inte komma in i bios eller in på datorn..

Snabba svar uppskattas

Permalänk

Nu tror jag du ligger ganska risigt till Tror inte det hjälper om du plockar isär datorn och nollställer bios Men det kan va värt att prova

Skriv exakt vilken dator du har och hoppas nån med erfarenhet av den dyker upp eftersom det i vissa fall kan gå

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

ring acer supporten istället. på dell datorer kan man ringa in och få köpa ett master password, kostar runt 250kr dom borde ha ngt liknade för acer tycker man. bättre de än att kanske förstöra datorn genom att öppna den o greja

Permalänk

datorn är en acer 5220, jag har datorn öppen just nu, har tagit ur batteriet.. tänkte ifall det finns en resetswitch men jag kan inte hitta nån.
Det där med supporten kan vara interessant, får kolla upp det imorrn om de har öppet då.

Andra förslag ?

Permalänk

Kolla i närheten av biosbatteriet Kan kanske va 2 piggar som man måste kortsluta också Men det borde stå nått på moderkortet

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

hittade inga piggar, håller på att skruva ihop den nu. Få se om det hjälpte att ta ur batteriet

Permalänk

Det har kanske gjort så bioset nollställts Men tror lösenordet sitter kvar Vi får hoppas jag har fel

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Just nu bootar windows, så det funkade, passet till BIOS är dock kvar, men det kan jag åtgärda från windows har jag för mig, tack för hjälpen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eriiiksson
Just nu bootar windows, så det funkade, passet till BIOS är dock kvar, men det kan jag åtgärda från windows har jag för mig, tack för hjälpen

Fan så bra JIPPPPPPPIIIIIII
Ibland känns det bra att ha fel Inget mer pillande i bios nu speciellt inte på lösenordet

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

haha nej jag ska inte röra de nå mer

Permalänk
Medlem

En snabb sökning via google gav mig detta, kanske kan vara till hjälp.

http://www.dewassoc.com/support/bios/bios_password.htm

om du nu inte lyckas krånga dig till en lösning via windows (vilket inte låter troligt)

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.