IPTELEFONI - Vart hittar jag IP-Tel kontantkorts lösning?

Permalänk
Medlem

IPTELEFONI - Vart hittar jag IP-Tel kontantkorts lösning?

Nått jag ogillar är att få stora räkningar, samt inte veta hur mycket jag ringer för.
Där av min fråga som lyder:

Vart hittar jag IP telefoni där jag betalar som ett kontantkort. Altså det jag betalar in i förskott kan jag ringa för. Digisip är ju nere för räkning nu samt cellip har inte den lösningen heller fast folk hänvisar dig.. har i alla fall inte hittat den..

Kan någon ge mig en direkt länk lr direkt hänvisning till ett helst svenskt företag som detta finns på. Ju fler ni hittar ju bättre är det. För jag har letat på altavista men inte hittat något seriöst företag som erbjuder denna lösning.

Kanske redan finns en tråd om detta men helst vill jag ha direkta länkar.

Tack på förhand och jag hoppas jag kan få så mycket hjälp som möjligt för jag tror nog att det är nog inte bara jag som undrar över denna lösning. Cash is king

Permalänk
Medlem

Kör själv med Megaphone men det är iofs. ingen förskottsbetalning men jag ligger mer eller mindre konstant på 69:-/mån..
www.megaphone.se

Annars finns Comviq smart där du ringer för 19öre/min till alla nät ink. det fasta...
www.comviq.se/kontantkort_smart.html

Själv kör jag med Megaphone samt tele2 snackis det för 19:-/mån & 19 öre/min ... Är helnöjd.
www.tele2.se/abonnemang-snackis.html

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

www.phonzo.se har en kontatkortslösning för hemtelefon.

jag kör med deras basic tjänst och den har funkat helt ok så länge jag haft den!

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Har de ingen maxkostnadstjänst annars?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Ja jo iof, men digisip hade typ som comviq kontant förut fast för IP telefoni, inget som jag sett hitils här har lr kanske har fel har detta altenativ.. Undrar varför det inte finns längre? Menar om jag e ute efter ip så är det ju inte tele2 snackis man e ute efter mobilt...

Något annat förslag.. ponzo har jag tittat på men som många andra så är det månads depetering ändå och inte direkt kontantkort

Permalänk
Medlem

Själv använder jag voipdiscount.com som jag fyller på när jag behöver. Inget abonnemang eller något sådant. Det är en ren SIP IP-Telefon tjänst och kan även användas med deras klientmjukvara.

Permalänk
Medlem

Har ingen hört talas om Skype?

Permalänk
Medlem

CellIP har precis den tjänsten, om man är privatkund. Jag kör med dem själv, så jag vet.

Permalänk
Medlem

Jo skyp vet om, dom men vem h-e vill köra skype svindyra