Trasiga lyrör, glimtändare (och ?)

Permalänk
Medlem

Trasiga lyrör, glimtändare (och ?)

Tja,

Våra lysrör pajade för några dagar sedan varpå jag köpte 2 st nya samt nya glimtändare men när allt var utbytt så var det fortfarande svart i badrummet.

Någon som har en aning om vad som strular?

Visa signatur

.: In Trance We Trust :.

Permalänk
Medlem

Någon propp kanske har gått?
Eller någon säkring som har bestämt sig för att stänga av sig?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Har lysrören stått och blinkat länge kan drosseln ha brunnit, och det har jag för mig är rätt dyrt - nog billigare med ny armatur nästan. Annars kolla säkringarna först som pscs3 nämnde.

Visa signatur

Baldrick for president!

Permalänk
Medlem

Ingen kabel som suttit dåligt som har lossnat?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Fel sorts glimtändare?Finns en mängd olika modeller, olika watt, singel, dubbel etc

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Medlem

Har du spänning fram till kopplingsplinten?
Har du rätt glimtändare?
Har du hela lysrör?
Alla kablar sitter som de ska?

Om du svarar ja på alla dessa frågor skulle jag säga att det är drosseln.
Inte värt att fippla med det, byt armatur.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Proppen satt som den skulle.

Lysrören hade blinkat i typ 4 dagar innan de la av.

Glimtändarna ska enligt claes ohlsson vara korrekt till de lysrören som som införskaffades (samma modell som tidigare) och enligt mig så verkar glimtändarna överensstämma vad gäller "specifikationer" på dessa jämfört med de som satt tidigare´.

När jag trodde att jag hade satt i lysrören fel och testade mig fram så fick jag ibland en mikrosekundsblink från lysrören innan det blev svart igen, det borde väl tyda på att spänning finns etc?

När ni pratar om ny armatur, menar ni då en ny lampa "all inclusive" så att säga?

Tack för hjälpen!

Visa signatur

.: In Trance We Trust :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eroz
Proppen satt som den skulle.

Lysrören hade blinkat i typ 4 dagar innan de la av.

Glimtändarna ska enligt claes ohlsson vara korrekt till de lysrören som som införskaffades (samma modell som tidigare) och enligt mig så verkar glimtändarna överensstämma vad gäller "specifikationer" på dessa jämfört med de som satt tidigare´.

När jag trodde att jag hade satt i lysrören fel och testade mig fram så fick jag ibland en mikrosekundsblink från lysrören innan det blev svart igen, det borde väl tyda på att spänning finns etc?

När ni pratar om ny armatur, menar ni då en ny lampa "all inclusive" så att säga?

Tack för hjälpen!

Hur ser kablarna ut, är dem torra och spruckna? Jag hade bekymret att kablarna till kondensatorn var spruckna och den ena låg och glappa emot. Inte bra. Annars är det som de andra har sagt, att drosseln har gett upp. Har man en gammal armatur liggandes så är det inga bekymmer att byta, men att köpa nytt är oftast dyrare än en helt ny armatur.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk

Armatur är hela konceptet dvs .. Låda,lampa, Drivdon etc etc. Ja allt. Armaturer säljs oftast utan lampor men de har du ju redan. är drosslen sönder så är det bara att kasta mer eller mindre.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag antar att du har fipplat lite med det? Verkligen vridit runt och sett till att lysrören får den kontakt de ska ha?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if