Årets datorbutik 2009!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
+1

+2

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Inet, bara handlat där i år typ. Billiga, snabba och bra support!

Visa signatur

pff

Permalänk

Konstigt att Inet har mest röster då Sweclockers medlemmar får fri frakt

Permalänk
Medlem

Min röst går till Inet.

Permalänk
Medlem

inet är den bästa webbutiken! dom har otroligt bra service och väldigt bra kundbemötande. priserna är rimliga. serviceärenden behandlas snabbt och frakten är ett stort plus!

Visa signatur

MacBook PRO, HP Z620, HP Elite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adyzz
Döp om tråden till "Alla vi som älskar inet"

Rösterna kan ändras snabbt. Det råder ju en stentuff konkurrens bland butikerna. Varje negativ upplevelse ger utslag i statistiken, och jag tror inte att man av gammal vana röstar på en viss butik.
Nu har jag röstat på Inet, men får jag upplevela något dåligt från deras sida, så röstar jag inte på dem nästa gång*. Inets service skiljer sig nog inte nämnvärt jämfört med andra, men bara den grejen att de har en fysisk butik där man kan få klämma på lite grejer leder till pluspoäng.
Webbhallen har också butiker men den butik jag tänker på har alla sina prylar bakom disken, dvs man måste fråga dem för att få se på varan.

*Det beror på vems ansvaret är förstås. Om jag som konsument misshandlar mina grejor och Inet säger nej till reklamation, så ska jag hålla käft. Däremot märker man om vissa butiker säger nej bara för nejets skull, för att de är snåla och vill spara in på några kronor.

Tillägg - jag brukar ge en butik ett par chanser innan jag bestämmer mig för att byta butik.
Komplett gav jag två chanser och båda gångerna sumpade de dem.

Permalänk

Svårt val, men inet får även min röst pga gratis fraktkostnad för sweclockers användare.

Resterande datorbutiker får gärna ta efter.

Permalänk
Entusiast

Webhallen, beställer alla mina spel därifrån.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Lätt val, Webhallen.

Permalänk
Avstängd

Hade gett min till inet om deras utbud var större men i jämförelse med komplett så är inets lagerhyllor löjligt små.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

valde inet eftersom många andra gjorde det

nä men tycker Inet e riktigt bra. hoppas bara dom är det även efter året om dom nu skulle vinna. Komplett var bäst men lider av storhetsvansinne och blivit stenhårda i RMA ärenden tycker jag.

var egentligen på den vägen jag börja handla hos Inet

Permalänk
Medlem

Röstade på inet för att dom skötte en "retur av felaktig vara" så jävla bra

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Inet helt klart. Grym service, alltid prispressat, fri frakt. Köpte en OEM Intel 80GB SSD som hade obestämd leveranstid. De fick in ett gäng retail-diskar så de skickade mig en sån istället till samma pris som OEM så jag skulle slippa vänta

Visa signatur

Workstation: MSI P55 CD53 :: i7 860 2.83GHz :: 2x2GB 1600MHz :: 8600GT :: Intel 80GB X25-M G2 + 3,5TB :: X-Fi XtremeGamer :: Antec 550W Modular :: Fractal Design Define R2 ::
Bärbar: Intel Macbook 13,3" ::
HTPC: Fusion Black :: 4400+ :: 2x1GB :: 500GB :: X-Fi XtremeMusic :: Win 7 :: XBMC Mediastream ::

Permalänk
Medlem

misco pga. trevlig personal och student + Sweclockers rabatt

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Inet
bra priser, snabba leveranser.
Dom gånger jag varit i kontakt med kundtjänst har det inte varit några som helst problem.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har inte köpt något i år men får bli Komplett där jag köpt mesta mina grejer. De har snabba leveranser o bra kundservice o inget snack när man behöver byta något.

Permalänk
Medlem

Inet utan tvekan

Permalänk
Medlem

Inet och Webhallen - dock tar Inet förstaplatsen hos mig.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

the best

Inet

Visa signatur

word

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Inet pga fraktfritt till oss, bra service, otroligt snabba leveranser och många gånger lägst priser.

QFT

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

Inet är för mig det självklara valet med snabba leveranser och mycket bra priser och naturligtvis fraktfritt för swecare

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KjM
Inet är för mig det självklara valet med snabba leveranser och mycket bra priser och naturligtvis fraktfritt för swecare

Fraktfritt är bara en liten plus i kanten imo (runt 50 spänn?), det är viktigare hur butiken sköter sin after sales service och de flesta rösterna borde komma därifrån. Inet har hursomhelst skött ASS bra, ville bara påpeka det. ^^

Permalänk

Inet såklart. Fraktfritt <3, superb support och mycket snabba leveranser!

Permalänk
Medlem

jag har bara handlat hos komplett i år.. men fan heller att jag gillar dem...

jag har byggt ihop 4st datorer i år, allt från komplett, klart som fan att de alltid är någon del som strular..

slänger dem in allt i lastbilen så allt går sönder eller ?

Hade GHdata varit med hade jag lagt min röst på dem...

fastän att de e dyrt hos dem så är deras service jävligt bra.

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Tveklöst Inet.
Bästa supporten jag någonsin stött på, fraktfritt till SweC-medlemmar och en enkel och skön sida som man inte tröttnar på och hittar det man letar efter.

+1

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk

Även jag lägger min röst till 100% på inet ! Dock har jag handlat mycket av komplett och deras service är även den grymt bra, men de har höga priser enligt mig.

Inet har bra priser i kombination med fraktfritt för oss Swecare och grymt snabba leveranser ! Servien är även den grymt bra.
Vet inte om det finns något mer att tillägga här faktiskt

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Det stod mellan Dustinhome, Komplett eller Inet för mig. Egentligen skulle dom fått en röst var av mig men det gick ju tyvärr inte.

Det som avgjorde att rösten föll på Dustinhome för mig var studentförmånerna. Lite bättre priser samt fri frakt. Men det var hårfint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdrofleXx
Även jag lägger min röst till 100% på inet ! Dock har jag handlat mycket av komplett och deras service är även den grymt bra, men de har höga priser enligt mig.

Inet har bra priser i kombination med fraktfritt för oss Swecare och grymt snabba leveranser ! Servien är även den grymt bra.
Vet inte om det finns något mer att tillägga här faktiskt

Grejen med komplett är att det kan ta flera dagar att få svar på ett mail, Inet gör det direkt, sen levererar dom snabbare också. Handlat 3 gånger från komplett och det blev problem 2 av dom, har handlat säkert 10 gånger från Inet och enda gången det blev strul ordnade dom det utan 50 mail där jag behövde klaga Inet känns shysstare.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Hoppas nu alla andra datorbutiker inser vilket VIKT t.ex. Gratis frakt innebär... att göra något så simpelt kan generera säkert 10.000 extra ordrar per år.

Edit: Dustinhome är dom jag "litar" mest på angående service och kundbemötande! otroligt bra på RMA och levererar samma dag.

Ris till db.com samt komplett pga ruskigt dyr frakt ~200kr

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoiper
Inet är utan tvekan bäst, dock skulle de kunna bli ännu bättre om de gjorde som komplett och börjar sälja demovaror till tokigt låga priser:)

Dom gör det, dock är inte priserna så tokigt låga.
https://www.inet.se/lagerrensning/

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds