Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Robot

Corsair Obsidian 800D

Tja !

Fick inte plats med allt i mitt Lian Li 1000v-b

Så när jag såg ett Corsair 800D på kompletts fyndvaror för 1800kr så tog jag det direkt !

Fick hem det och de va som nytt inga repor eller dyligt ! SUPER NÖJD.

Chassit är ÖVERLÄGSET det bästa att jobba med. Finns plats med allt och för allt.

Hoppas bilderna passar !

Specs:

Corsair Obsidian 800D
Intel i7 920
MSI Eclipse Sli x58
Asus 5850 Volt Tweak (870/1235) just nu
250+500gb
4gb Dominator 1600mhz

Kylning:

Laing DCC 18w EK top
EK Supreme CPU
Thermochill P120.3
Swiftech Tank
3x Nexus 120mm
3x Corsair 140mm

Snart:
EK Full Cover 5850 waterblock
Corsair 3x1 gb

Besök albumet: Corsair Obsidian 800D av Eddie.10

Permalänk

vet inte om jag ska risa eller rosa....

Permalänk

Varför gröna slangar i ett så annars stilrent chassi?
Måste ha mer än två bilder för att rösta men utan bilder på insida/kabeldragning lutar det åt en 3-4p

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Varför så få och ointressanta bilder?
1p

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

10 direkt, snygga bilder, snygg "slangdragning". Du är en kille som vet vad som är fett.

Permalänk
Medlem

*hmm*

4 gig ram till socket 1366 :S

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

snyggt

älskar komplett fynd avdelning. själv köpte man ett Cooler master ATCS 840 för 1400:-

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k|RAM: Corsair 8gb Vengeance | PSU: Corsair HX650 | MB: P8P67 WS REVOLUTION | GPU: XFX 5870 |Chassi: CM ATCS 840

Permalänk

Säger som dem innan, skulle vilja ha fler bilder på t.ex montering.
Vet att man lätt glömmer sånt under monteringen, när man är
exalterad av att få ihop det så snabbt som möjligt
Men en sak att tänka på till nästa galleri. Annars bra bilder och snyggt chassi

Permalänk
Medlem

Köp nya minnen direkt. Varför har du dual channel minnen till tripple channel?

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg! Men mer bilder

Permalänk
Medlem

Hatar discochassin, dvs massa lampor o trams..
Finns inget mer irriterande och fulare..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Avstängd

Detta är inte ett discochassi, och definitivt inte trams. TS har vattenkylning med samt några lysrör som framhäver komponenterna, det är riktigt snyggt det du. Har man däremot skitkomponenter och har 5-6 lysrör inne i chassit som är rosa och lila, ja då kan man kalla det för trams. Hans grejer är definitiv grymare än de du har.

Permalänk

Skulle visst klassa detta som ett "discochassi" med förljande konfiguration och personligen tycker jag inte om det alls.

MEN smaken är som baken och det viktigaste är ju att den som äger datorn är nöjd.

Däremot är galleriet inget att hurra för, två dåliga bilder (svart chassi plus blixt går fetbort, likaså suddiga bilder)...

Permalänk
Citat:

Har man däremot skitkomponenter och har 5-6 lysrör inne i chassit som är rosa och lila, ja då kan man kalla det för trams. Hans grejer är definitiv grymare än de du har.

Väx upp...

Permalänk
Avstängd

Väx upp? Det är ju ni som ska växa upp om ni klassar ett sådant system som "disco", jag ser inget diskoaktigt med det. Finns betydligt sämmre gallerier här på swec.

Permalänk
Medlem

Grattis för att du fick chassi såpass billigt!

Men fixa fler och bättre bilder dirrm0de.

Och du borde fixa nya minnen, men det tillhör ju inte gallerian.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Väx upp? Det är ju ni som ska växa upp om ni klassar ett sådant system som "disco", jag ser inget diskoaktigt med det. Finns betydligt sämmre gallerier här på swec.

Inget discoaktigt? Datorn lyser i blått och grönt... Det enda som saknas är lite bakgrundsmusik signerad Doktor Bombay.... Vissa tycker säkert det är snyggt, men som jag skrev är det väldigt subjektivt och jag gillar det verkligen inte.

Dock tycker jag kabeldragning mm ser bra ut, och det är ett väldigt trevligt chassi. Men det är svårt att ge ett snällt betyg med så dåliga bilder.

Att det finns sämre gallerier återspeglas väl också i betyget? Ingen har sagt nåt annat.

Permalänk
Medlem

otroligt fula slangar till kylningen hoppas du byter dom snart annars riktigt nice

Visa signatur

orka....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixxxarn
otroligt fula slangar till kylningen hoppas du byter dom snart annars riktigt nice

Vad rekommenderar du för slangar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne_danger
Vad rekommenderar du för slangar?

svarta slangar

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Avstängd

Asch vad alla klagar, det är snyggt med lite färg, speciellt till vintern och julen när det e så mörkt

http://www.techdigest.tv/logisys-led-pc.JPG

Kolla på den, snygg eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Asch vad alla klagar, det är snyggt med lite färg, speciellt till vintern och julen när det e så mörkt

http://www.techdigest.tv/logisys-led-pc.JPG

Kolla på den, snygg eller?

amen fyF*N! detdär är ett "skitasiginäven"projekt!

OnT: najs kabeldragning! själv skulle jag gärna byta ut dedär mott mitt Lian Li PC-7FW som man inte kan dra corsair850w kablar nånstans, la dom bara i 5,25 platserna o.o

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithen
svarta slangar

Hade varit snyggt

Permalänk
Medlem

Får nog hålla med om att du borde ha lite fler och mer "ingående" bilder.

Tkr du borde tänkt på att lägga CPU-blocket direkt efter radiatorn istället? När du ändå har så lätt att göra det. Lägg upp mer bilder sen när du har ditt vattenkylda 5850 också! Din .3-a och pump skäms ju som det är nu

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

ser bra ut , du får 10p från mig iallafall, men bättre och fler bilder skulle vara nice

Permalänk
Medlem

det roliga är att de som klagar mest oftast inte har gjort ett jota själv för att berika forumet.
stilrent bygge. mer bilder önskas såklart

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Saw it @ DHW09

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Såg dig på Dreamhack

Permalänk

Längst ut på kanten @ DH Winter 2k9

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Ingen som ville stanna och hjälpa och överklocka min i7:a ? haha vill ha iallafall runt 3,2-3,5ghz