SweClockers 5.0 på väg

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik4870
Vad nice

Kommer det komma så man ser om någon "svarar" tillbaka på ens svar osv i forumen?

Buggen med multicitat i det nuvarande forumet har blivit löst och kompletterad med med det, man kommer alltså även se om någon enbart har svarat på ens inlägg i den listan i framtiden.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt bra ut måste jag säga! Lite mer webb 2.0 över sidan helt enkelt, om man nu ska använda buzzwords.

Måste bara fråga, baserar ni webbsidan på något ramverk, och isåfall vilket?

Permalänk
Inaktiv

Ser bra ut!

Permalänk
Medlem

Kommer det fijnnas en mobil profil? alltså att webservern känner av ifall man surfar på en mobiltelefon? För som det är i dagsläget så får man ju upp den "stora" designen om man surfar på en Android telefon...

Permalänk
Medlem

Kul att ni ugd lite... verkar som att bli en fast form...samt like med FZ...?
Hur blir storleken...kan man surfa in med en netbook som har 1024x600.. ?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Ser ju riktigt bra ut måste jag säga! Lite mer webb 2.0 över sidan helt enkelt, om man nu ska använda buzzwords.

Måste bara fråga, baserar ni webbsidan på något ramverk, och isåfall vilket?

Allt utom forummjukvaran, som baseras på en modifierad version av Vbulletin 3, är egenutvecklat. Därför vi kan skräddarsy funktioner så fint för just våra behov.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Hoppas verkligen att sweclockers blir bättre. Som det är nu är det bara tråkigt att komma hit

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

till Andreas D, Som jag skrev i första inlägget, är det inte aktuellt med en "center" funktion för sidan? så att nyheterna går att läsa centrerat i webläsaren? eller är det något som förhindrar den funktionen?

//11

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
till Andreas D, Som jag skrev i första inlägget, är det inte aktuellt med en "center" funktion för sidan? så att nyheterna går att läsa centrerat i webläsaren? eller är det något som förhindrar den funktionen?

//11

Precis. Just nu sitter jag inte mitt framför skärmen utan snarar mycket till vänster. Väldigt sällan som man kolla på den högra delen av skärmen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Ser grymt ut

Permalänk

Woh! Ser ju riktigt najsigt ut. Tycker sidan är lite trist men alla tomte smilisar har gjort mig gladare Men den nya, ja då behövs inga tomte smilisar ^^(fast det vore ju ett plus )

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Skulle vara kul med lite olika användarklasser också. Har man varit reggad X antal år blir man "befodrad" eller vad man ska säga. Kanske lite fjantigt, men ack så uppskattat på forum världen över

Speciella titlar tycker jag vi ska fortsätta reservera till dem som förtjänar det. Att vara veteran är ingen merit i sig direkt.

Ska bli kul att se den nya designen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Speciella titlar tycker jag vi ska fortsätta reservera till dem som förtjänar det. Att vara veteran är ingen merit i sig direkt.

Ska bli kul att se den nya designen.

Mm, titlarna ska vara till dom som verkligen förtjänar det. T.ex. så är MBY verkligen värd sin titel.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
till Andreas D, Som jag skrev i första inlägget, är det inte aktuellt med en "center" funktion för sidan? så att nyheterna går att läsa centrerat i webläsaren? eller är det något som förhindrar den funktionen?

//11

Menar du att hela sidan ska centreras eller ha variabel bredd? Om du menar det förstnämnda så kommer sajten vara vänsterjusterad precis som nu av ett par anledningar:

* Med lägre upplösningar (1024-1440px) så blir det inte särskilt mycket whitespace på högersidan ändå.
* Med högre upplösningar (1920px) så använder många två fönster vid sidan om varandra vilket blir mer eller mindre perfekt med de flesta webbsidor. Finns för övrigt en mycket smidig funktion för det i Windows 7 där man drar webbläsarfönstret till höger eller vänster kant så justeras storleken automatiskt till 50 procent av skärmen.

När det gäller variabel bredd är det riktigt klurigt att få till det ur layoutsynpunkt för redaktionell text, och därför hoppar vi över det. Forumet kommer dock att ha variabel bredd precis som nu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Najs! Fast jag gillar det gamla Sweclockers. =D

Permalänk
Avstängd

användarvänlighet och intergration är väll bra, men alla vill ju igentligen bara ha en grej.

MER STÖD FÖR SMAJLISAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Speciella titlar tycker jag vi ska fortsätta reservera till dem som förtjänar det. Att vara veteran är ingen merit i sig direkt.

Att ha hängt med länge, gjort många inlägg och hjälp folk tycker jag är nog för att "förtjäna" det. Nu menar jag inte alla som varit reggade 2 år ska få status VIP eller liknande, utan snarare att man kanske har "Ny medlem", "Medlem" och "Gammal medlem" eller så. Men, vad vet jag, det kanske inte är så efterfrågat. Men jag skulle uppskatta det iaf.

Hoppas btw på att sidan är riktigt optimerad för mobiltelefoner.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Menar du att hela sidan ska centreras eller ha variabel bredd? Om du menar det förstnämnda så kommer sajten vara vänsterjusterad precis som nu av ett par anledningar:

* Med lägre upplösningar (1024-1440px) så blir det inte särskilt mycket whitespace på högersidan ändå.
* Med högre upplösningar (1920px) så använder många två fönster vid sidan om varandra vilket blir mer eller mindre perfekt med de flesta webbsidor. Finns för övrigt en mycket smidig funktion för det i Windows 7 där man drar webbläsarfönstret till höger eller vänster kant så justeras storleken automatiskt till 50 procent av skärmen.

När det gäller variabel bredd är det riktigt klurigt att få till det ur layoutsynpunkt för redaktionell text, och därför hoppar vi över det. Forumet kommer dock att ha variabel bredd precis som nu.

Okej men då vet jag tackar för infon! . jo jag vet precis vad du menar jag kör själv 1920x1200 och då funkar det kanon att köra två fönster samtidigt i win7. Dock hade det varit riktigt trevligt med en centrerad förstasida!

Tack för infon iaf ! keep up the good work.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Speciella titlar tycker jag vi ska fortsätta reservera till dem som förtjänar det. Att vara veteran är ingen merit i sig direkt.

Ska bli kul att se den nya designen.

Håller med skulle eventuellt kunna stå något som har med antal inlägg att göra,t.ex. at den som vart mest aktiv i november får titeln månadens medlem eller något sådant

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

låter trevlig! hur blir användarvänligheten för oss som surfar med mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem

toppen

Visa signatur

irl?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victorix
låter trevlig! hur blir användarvänligheten för oss som surfar med mobiltelefoner?

Vi ser till att allt funkar bra med smartphones, men vi kommer inte "handikappa" sajten för gamla mobiltelefoner.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Musikälskare

Behövligt ^^

Bra jobbat!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Men, min mest använda funktion är borta från startsidan!?! Bring back "Nytt i forumet".

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Men, min mest använda funktion är borta från startsidan!?! Bring back "Nytt i forumet".

Den finns kvar och har dessutom blivit ännu bättre, syns bara inte på bilden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jo, "Nytt i forumet" är i stort sett det enda jag använder. Är sällan inne på forumet och söker trådar.

Det är nog det viktigaste, imho.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Andreas D, jag skulle vilja be om en sak till nya versionen eller eventuellt till någon "patch" senare. Problemet är att när jag går in på min ipod touch genom wi-fi på sweclockers.com så håller bilden på och hoppar hela tiden. Anledningen är att den där texten som rullar:
15:24 DHW09: Blablabla
Den skapar problem. Varje gång den uppdateras så hoppar bilden upp till texten och sedan ned igen till stället man var och skrev på (dvs stället man skriver när man gör ett nytt inlägg i en tråd). Det skulle vara helt ok om man kunde skriva samtidigt men om man skriver när bilden hoppar upp (kanske i 0,4sek) så fastnar bilden där och texten blir helt åt hillvitti.

Du kanske inte förstår exakt vad som händer, men varje gång texten byts ut så flippar alltihop vilket gör att det är nästan omöjligt att skriva här genom en ipod touch, speciellt när man är lite ovan (som jag).

Det skulle underlätta om man kunde ställa in i inställningar för sin inloggning att det inte ska finnas någon text eller bara någon checkruta där man kan stänga av texten.

Annars gillar jag den nya designen starkt, bra jobbat!
/Nils B

[/QUOTE.

Jag har EXAKT samma problem på min iPhone, väldigt irriterande. Faktiskt det enda dåliga med sajten men ett litet ansiktslyft skadar aldrig

Visa signatur

FX-8320 @ 3,5 ghz ¦ Sapphire 6850 ¦ 8 gb Corsair Dominator ¦ WD Caviar Black 640 gb ¦ Corsair HX650 ¦ Fractal Design Define R2
Övrigt: MS Sidewinder Keyboard ¦ Razer Deathadder ¦ Samsung Syncmaster 2494HM 24" ¦ Fractal Audio Axe-Fx II ¦ Adam a5x ¦ AKG K-701 ¦ Native Instruments Audio Kontrol 1 ¦ Sony Vaio Pro 13 i7 4500U

Permalänk
Medlem

Hoppas den är opera-anpassad så man kan använda fast-forward när man läser forumtrådar.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

behåll zoom vänligheten sitter mycket och surfar på min HDTV och då är det guld värt om sidan är zoom vänlig och inte blir jätte pixlig.
man har ju tv en bit ifrån så då blir det svårt att läsa om texten är minimal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Den finns kvar och har dessutom blivit ännu bättre, syns bara inte på bilden.

Aha, men den måste ju upp så man slipper scrolla!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB