Permalänk
Medlem

Välja rätt chassi

Hej, jag har tänkt byta till ett nytt chassi men vet inte riktigt vilket som är mest prisvärt.

Har hört att fractal r2 skall vara bra, men har under en lång tid slängt långa blickar på antecs 180 190. Är antecs bättre? Varför?

Kort o gott vilket bör jag välja? Finns det något annat utöver dessa som är bättre kanske? Runt 1k

Permalänk
Medlem

Tycker Fractal R2 verkar vara riktigt schyst + att det är ett Svenskt bolag Dock har jag inte sätt chassit i verkligheten men det verkar riktigt bra!
Antec P183 har jag större erfarenhet av och har byggt en dator i, riktigt trevlig chassi måste jag säga!
P183 är ju oxå en väl beprövad design med som verkligen funkar!
Men jag skulle nog välja R2 pga den nya och intressanta designen!
mvh // oskar

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zooLiz

Har hört att fractal r2 skall vara bra, men har under en lång tid slängt långa blickar på antecs 180 190. Är antecs bättre? Varför?

Kort o gott vilket bör jag välja? Finns det något annat utöver dessa som är bättre kanske? Runt 1k

Antecs P190-serie kostar väl en bra bit över 1k?

Sen skulle nog de flesta säga att Antecs chassi är bättre, men om det är värt det dubbla priset, det vet jag inte

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.