Permalänk
Medlem

Söker netbook till tjejen!

Tja!

Tänkte köpa en netbook till tjejen i julklapp. Hon ska använda datorn till att surfa, msn och blogga.

"Krav"
Max 13" skärm
2 gb ram
trådlöst nätverk

MAX 3800 KR!!!

Permalänk

Asus Eee kanske?

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
Asus Eee kanske?

Jag tänkte på den, men vet inte direkt vilken

Permalänk

Den rosa?

Permalänk
Medlem

http://www.phonehouse.se/laptops/netbooks/asus-ul20a

400kr mer än budget, men den har win7, högupplöst skärm och mycket bättre cpu än samtliga netbooks!

Köpte själv den förra veckan. Den presterar 85% av stockhastigheten på min e2160 (1.8ghz), men har bara 66% av klockhastigheten!

Med andra ord, en fullgod ersättare till en normal dator, rent prestandamässigt!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Underskatta inte tjejers krav på prestanda.

Jag köpte en rosa Eee netbook till tjejen.
Efter några dagar började hon säga att den kändes seg och hängde sig ofta.
Jag var övertygad om att det var all bloatware som kommer förinstallerat och gjorde en fräsch installation av windows 7.

Visst blev den bättre men fortfarande enormt slö, även vid vanligt surfande. Att köra spotify, msn och ett par internetsidor öpnna var i princip helt omöjligt. Något som enligt mig kan tyckas vara en självklarhet idag.

Slutade med att vi sålde skiten och köpte en compaq 615 för samma pengar istället. ENORM skillnad i prestanda.

Men men, vissa står säkert ut med slöheten, bara man är medveten om det.