Leveranstid från apple

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
Hojt nu händer det saker

Beräknad avsändning: 27 Nov, 2009
Beräknad leverans: 08 Dec, 2009

men behöver dom värkligen ha så många dagar på sej för att skicka datorn?

det är ett datum som är BERÄKNAT, men för mig tog det tre dagar från att den skickades (Kina) tills jag hade UPS-snubben här. sikta på det.

Permalänk
Medlem

tre dagars skeppning från kina stämmer rätt bra det! (alltså 30e dec för dig!)

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

*längtar* känner mej som en liten kille före julafton fast jag inte har varigt ungdom på 20 år

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

nu börjar det röra på sej fick mail från apple idag

Din beställning skickades iväg 24.11.2009 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 03.12.2009. Dagarna är arbetsdagar och tiderna är ungefärliga.

Men dom vill ha många dagar på sej för att få hit den

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Då jag beställde min Mac Mini fick jag snabbt ett preliminärt datum, detta ändrades sedan från den 3:e juli till den 26:e juni (skickades den 23:e, beställdes den 21:a)- en positiv överraskning. Då hade jag inte valt standardkonfig utan en med maxat RAM samt att jag beställde en extra kabel.

För någon månad sedan beställde jag en iPod Touch. Den beställdes en onsdag och levererades med bud dagen efter! Det var riktigt imponerande med tanke på att den inte skickas från Sverige. Eller, tja - imponerad hade jag varit även om den skickats endast inom Sverige också.

Datorerna skickas dock längre ifrån så de dröjer väl längre. Standardutförandet brukar dock komma snabbt.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

funderar lite på en sak, när man loggar in och ska kolla vart den håller hus så står det inget under leveranser.
Jag trycker på spåra leverans men det står inget alls där, tar det ett par dagar innan man ser vart den är eller?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 30 nov 2009

kan man tolka då att jag kommer få burken idag?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Nej, UPS/TNT ska väl krångla ett par dagar med att försöka leverera när man inte är hemma också!

Permalänk
Medlem

har varigt hemma hela dagen men telefonen har varigt knäpptyst hela dagen, så vetefan när den tänker dyka upp =(

Status har inte ändrat sej heller

Skickat till XXXXX, SE 23 nov 2009
Beräknat leveransdatum 04 dec 2009 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 30 nov 2009
Signerat av

hur ska man tyda det här?

Alltså måste bara avreagera mej lite.

Som kund första gången hos appel så har jag inge vidare förtroende för dom, Sulliga när man snacka på telefon med dom, där satt en överkäck 20 årig tjej som prata så fort så jag fick be om en annan säljare.

Sen det här med spåra paket.. men HALLÅ det är faktis 2009 nu VARFÖR kan man inte göra infon LÄTTLÄST.

Uppdateringarna värkar dagar efter saker har hänt fast allt är via datorer och då fattar jag inte hur en uppdatering kan ta dagar som ska gå på några sec.

*pust* nu känns det bättre, så någon vänlig själ som kan berätta för mej hur det ligger till.

Har ju väntat på datorn nu i evigheter

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Kan du inte spåra paketet på transportleverantörens hemsida?
Det borde ju finnas kollinummer eller dylikt att finna någonstans i beställningen.

Permalänk
Medlem

har letat men inte hittat nått, har fått faktura å betalat den.
Vet inte äns vilken företag som kör ut den.

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Om det är någon som undrar lite mer varför leveranserna tar sån jävla tid så beror det i stort på tre saker.
Väldigt många beställningar.
Många av processorerna har varit dead on arrival.
Förpackningen till 27" är för dålig så många har öppnat sin dator och upptäckt att de har en dekorativ spricka rakt över hela skärmen för att citera Macbreak Weekly.

Men det är trevligt att se att ni börjar få era datorer. Då kanske far min får sin snart så att jag kan överta den gamla Cinema Displayn

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

vettefan vad dom håller på med nu alltså

Skickat till XXXXX, SE 23 nov 2009
Beräknat leveransdatum 04 dec 2009 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 01 dec 2009
Signerat av

står samma sak fast nu är datumet ändrat till den 1 Dec

Blir knäpp av detta väntande alltså om dom kunder skiva vad som pågår men näää Blääää säger jag

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Har den kommit idag eller?

Permalänk
Medlem

kolla status nu igen och nu står det

Skickat till XXXXX, SE 23 nov 2009
Beräknat leveransdatum 07 dec 2009 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus Leverans schemalagd av slutlig budfirma, se beräknat leveransdatum 01 dec 2009
Signerat av

i mitt mail från appel står det SENAST den 3/12 -09 ska man ringa och bli otrevlig nu eller?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
kolla status nu igen och nu står det

Skickat till XXXXX, SE 23 nov 2009
Beräknat leveransdatum 07 dec 2009 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus Leverans schemalagd av slutlig budfirma, se beräknat leveransdatum 01 dec 2009
Signerat av

i mitt mail från appel står det SENAST den 3/12 -09 ska man ringa och bli otrevlig nu eller?

Det står ju där att det kan komma att ändras

Min beställning ändrades ett par gånger, sen gick det tillbaka till den 3e december. Så du får hoppas att det ändras

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Hoppas jag får min iMac före jul, står fortfarande "Granskas".

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått ett nummer som jag kan söka på!
Så här säger den på TNTs hemsida

01 Dec 2009 22:28:00 Eindhoven Shipment In Transit.
01 Dec 2009 20:13:41 Arnhem Hub Shipment In Transit.
01 Dec 2009 19:31:10 Arnhem Hub Shipment In Transit.
01 Dec 2009 19:26:04 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.

Någon som vågar gissa på när den kan dyka upp?

På appels söksida står det

Skickat till XXXXX, SE 23 nov 2009
Beräknat leveransdatum 07 dec 2009 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 01 dec 2009
Signerat av

Låter otroligt om det ska ta 7 dagar att få den till mej, och den där aktuella Levernsstatus kan man ju inte alls kolla på för den har inte stämt ett skit.
Har inte fått någon tid av TNT heller när den ska vara framme.

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
Nu har jag äntligen fått ett nummer som jag kan söka på!
Så här säger den på TNTs hemsida

01 Dec 2009 22:28:00 Eindhoven Shipment In Transit.
01 Dec 2009 20:13:41 Arnhem Hub Shipment In Transit.
01 Dec 2009 19:31:10 Arnhem Hub Shipment In Transit.
01 Dec 2009 19:26:04 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.

Någon som vågar gissa på när den kan dyka upp?

På appels söksida står det

Skickat till XXXXX, SE 23 nov 2009
Beräknat leveransdatum 07 dec 2009 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema 01 dec 2009
Signerat av

Låter otroligt om det ska ta 7 dagar att få den till mej, och den där aktuella Levernsstatus kan man ju inte alls kolla på för den har inte stämt ett skit.
Har inte fått någon tid av TNT heller när den ska vara framme.

Då kan den komma imorgon. Beror på vart du bor. Den kommer till Helsingborg, sen till Göteborg. Bor du nära Gbg så kommer den imorgon

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem

jag bor ca 35 mil norr om stockholm så då kommer jag inte få den innan helgen då alltså =(

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Möjligheten finns ju att den kommer på fredag. Dom är ganska snabba.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
jag bor ca 35 mil norr om stockholm så då kommer jag inte få den innan helgen då alltså =(

I nuläget så...
7 Dec får du den ifall de inte ändrar datumet till tidigare vilket de ganska troligen gör.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

nu ser det ut så här

03 Dec 2009 06:10:28 Stockholm Onforwarded For Delivery
03 Dec 2009 06:08:13 Stockholm Shipment Received At Destination Depot.
01 Dec 2009 22:28:00 Eindhoven Shipment In Transit.
01 Dec 2009 20:13:41 Arnhem Hub Shipment In Transit.
01 Dec 2009 19:31:10 Arnhem Hub Shipment In Transit.
01 Dec 2009 19:26:04 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

nu står det så här på TNT:s hemsida

03 Dec 2009 07:40:18 Stockholm Onforwarded For Delivery
03 Dec 2009 07:38:26 Stockholm Shipment Received At Destination Depot.
03 Dec 2009 06:10:28 Stockholm Onforwarded For Delivery
03 Dec 2009 06:08:13 Stockholm Shipment Received At Destination Depot.
01 Dec 2009 22:28:00 Eindhoven Shipment In Transit.
01 Dec 2009 20:13:41 Arnhem Hub Shipment In Transit.
01 Dec 2009 19:31:10 Arnhem Hub Shipment In Transit.
01 Dec 2009 19:26:04 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.

Så här står det på appels hemsida

Skickat till XXXXXX, SE 23 nov 2009
Beräknat leveransdatum 07 dec 2009 (kan komma att ändras)
Aktuell leveransstatus Tillgänglig för slutgiltig leverans till kund 03 dec 2009
Historik
Ute för leverans 03 dec 2009
Signerat av

Så jag ringde till TNT för att kolla vad dom pyssla med, där svarar en kärring som inte värkar ha värdens bästa dag med att den kommer på måndag punkt. jaha sa jag ingen risk att jag kan få den tidigare näää sa hon då.

det e ju bara 30 mil från stockholm och hit inte fan ska det väll för fean ta 3 dagar att leverera en dator hit!

Komplett tar 24 timmar på sej när dom skickar från norge och hit :S

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Sitter på min nya iMac precis just nu.

Riktigt nice Stod i förrådet och väntade på mig när jag kom hem.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag har ringt runt lite idag kollat vad som händer, i mitt mail från appel så vart jag lovad 3/12-09 senast så jag ringde suporten idag och fråga vart min dator är!

Då börja det hända lite saker och nu väntar jag på en gubbe ska ringa till mej och berätta hur dom ska lösa det innan helgen.

Men pengarna drog dom jävligt fort iallfall!:p

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Happ lyckas få min dator på fredag eftermiddag iallafall efter mycket skrikande och ringa runt.
MEN när jag packar upp den så är den trasig!

Fatta va trött jag blev då alltså!

Men fy fan va jag är nöjd med maskinen alltså, kommer byta ut alla mina pc mot mac bara jag har tillfälle alltså.
OS X är ju helt underbart att jag inte har testat det här tidiare!

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Surt, men bara bita i det sura äpplet o byta den. Se till så att du får ha kvar den tills den nya kommer och att dom hämtar den också, det hade jag gjort iaf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Surt, men bara bita i det sura äpplet o byta den. Se till så att du får ha kvar den tills den nya kommer och att dom hämtar den också, det hade jag gjort iaf!

japp har skickat mail till den kontaktperson som jag har på appel efter allt annat strul jag haft, hon får fixa det här på ett smidigt sätt annas blir jag minder glad

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive