Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Betal-apps finns ännu inte tillgängligt i Sverige: dock kan man hacka fram det om man vill: http://www.swedroid.se/wiki/index.php/Market

rooting av telefonen har diskuterats tidigare i tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=939...

Men att ditt vanliga alarm inte fungerar verkar ju knepigt... :/ Att den är mörk betyder, om jag har fattat allt rätt, att larmet kommer ringa "nattetid"/när det är mörkt. Lite flummig definition, men det är det mönstret jag har sett iaf.

Sätt larmet på 1min från nu, och se vad som händer när det borde ringa. Blinkar skärmen, men det är tyst? Händer ingenting?

Jag gjorde som du sa och det fungerade. Jag ändrade sedan till den tid jag ville ha och det fungerade även då. Men nästa dag så fungrar det inte. Verkar som att glömmer bort att repetera mitt alarm varje dag, även fast symbolen för alarm i menyn högst upp på skärmen är tänd.

Skumt...

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus
Nästa fråga är angående standard versionen av alarm. Jag behöver ha ett alarm som ringer samma tid varje dag. Jag satte därför alarmet att upprepa sig varje dag. Det verkar dock inte fungera, just det alarmet får en mörk bakgrund och ringer inte alls. Har testat att deleta det och göra en ny men det blir samma sak. Hittade en app på market som fungerar klockrent som heter Alarms (trial) men den måste man betala för så småning om, men den kunde man också använda sin musik som alarm signal. Någon som har några tips på hur jag kan lösa detta?

Det verkar tyvärr vara ett fel som några råkar ut för och det verkar heller inte som att det finns en lösning på det.
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=2467

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Vad för version av Android levereras HTC Hero med? Är det 1.6 eller 2.0? Och om det är 1.6, kan man uppdatera till 2.0?

Visa signatur

//Andreas Olsson

Permalänk
Medlem

Det är 1,5 som medföljer Hero. Har för mig att de hoppade över 1,6 och ville direkt gå på 2,0, vilket de håller på att programmera.

Visa signatur

P183| Antec CP-850 W| Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 860 2,8 GHz HT| Corsair DM3 DDR3 1600Mhz 2x2GB| Gainward GTX 275 896 MB| WD Black caviar 640 GB | Samsung Syncmaster 226BW | 3DMark 06 18351p

Permalänk

@Guttez Om jag köper en Hero nu, kommer man kunna uppgradera till 2.0 sen då när den släpps? Läste något om att 1.5 kanske inte skulle komma att gå att uppdatera.

Visa signatur

//Andreas Olsson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noname.olsson
@Guttez Om jag köper en Hero nu, kommer man kunna uppgradera till 2.0 sen då när den släpps? Läste något om att 1.5 kanske inte skulle komma att gå att uppdatera.

2.0 Uppgradering är pågång enligt HTC själva. Bör väll anlända snart(?)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dom annonserade det den 28 oktober så snart kommer det nog ja

Har precis varit och hämtat ut min hero på posten, återstår bara att ladda den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
återstår bara att ladda den

Varför?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Varför?

För att batteriet var tomt när jag fick det antog jag, testade aldrig, och det stog i instruktionsboken att man ska ladda det ca 3 timmar så att det blir fulladdat innan man sätter på den första gången

Permalänk
Medlem

Har precis fått hem mitt nya skal!
Kan varmt rekommendera flexishield, sitter som gjuten

Visa signatur

P183| Antec CP-850 W| Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 860 2,8 GHz HT| Corsair DM3 DDR3 1600Mhz 2x2GB| Gainward GTX 275 896 MB| WD Black caviar 640 GB | Samsung Syncmaster 226BW | 3DMark 06 18351p

Permalänk

Hej,

Dyker in mitt i här.

Ni som är experter - vilken operatör rekommenderar ni, om man vill ha en Hero med abonnemang och hela paketet (fri surf etc), utan att hosta upp ~5k för endast telefonen?

Jag pratade med 3 (eller Tre), och de kunde inte svara på om de skulle ta in Hero'n öht, och förmodligen skulle det inte funka att köra ett 3-abonnemang sim-kort i en "ren" Hero. Några kommentarer om det?

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silent_kebab
Hej,

Dyker in mitt i här.

Ni som är experter - vilken operatör rekommenderar ni, om man vill ha en Hero med abonnemang och hela paketet (fri surf etc), utan att hosta upp ~5k för endast telefonen?

Jag pratade med 3 (eller Tre), och de kunde inte svara på om de skulle ta in Hero'n öht, och förmodligen skulle det inte funka att köra ett 3-abonnemang sim-kort i en "ren" Hero. Några kommentarer om det?

Tacksam för alla svar!

Tja!
Ja kör med Tele2 atm, fungerar bra förutom att deras kundservice och faktura service suger:P Fått fel summa på fakturan 2 månader irad:( Det har justerats dock! Åter till mitt syfte:

Ja har tele2 kompis, 69 kr/månad (slapp den i ett år pga kampanj), sedan pröjsar jag det jag ringer för samt mobilen 200kr/månad.
Har också 5 gb surf 169 kr/ månad 5 gb tar aldrig slut:) Så Totalt blir min räkning på ca 550 kr/ månad och det är ju okej eller hur?

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns å köpa en Fm sändare som funkar med Heron

Permalänk
Medlem

Är g-sensorn felkalibrerad utan att ni kan rätta till den på era hjältar också? Kan testas genom att lägga telefonen på en plan yta i teeter

Permalänk

Hero har ju kapacativ skärm, men hur står den egentligen mot en iPhone?

Så som jag har förstått det så har Heron sämre respons, dvs att man får trycka hårdare.

Stämmer detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Hero har ju kapacativ skärm, men hur står den egentligen mot en iPhone?

Så som jag har förstått det så har Heron sämre respons, dvs att man får trycka hårdare.

Stämmer detta?

Mja, delvis.

Responsen är i allmänhet precis lika bra, men HTC:s androidlurar (Dream, Magic, Hero) lider alla av att känsligheten är lite sämre utmed kanterna. Man kan ibland få "dutta" två gånger för att ett tryck på en knapp alldeles i ytterkant skall registreras. Man lär sig dock snabbt att kompensera för detta genom att helt enkelt dutta lite mer bestämt just utmed kanterna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Mja, delvis.

Responsen är i allmänhet precis lika bra, men HTC:s androidlurar (Dream, Magic, Hero) lider alla av att känsligheten är lite sämre utmed kanterna. Man kan ibland få "dutta" två gånger för att ett tryck på en knapp alldeles i ytterkant skall registreras. Man lär sig dock snabbt att kompensera för detta genom att helt enkelt dutta lite mer bestämt just utmed kanterna.

Ah okej. Aja men det var inte så farligt då.
Tack för ett utförligt svar!

Permalänk
Medlem

hej

Fick min lilla bruna Hero idag!

allt är frid och fröjd. Utom att jag inte kommer in i android market!:|

Står bara och snurrar på "android-butikens användarvillkor läses in" ?

Någon som vet om man måste göra något innan eller så ?

Är uppkopplad mot wifi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeAwZ
hej

Fick min lilla bruna Hero idag!

allt är frid och fröjd. Utom att jag inte kommer in i android market!:|

Står bara och snurrar på "android-butikens användarvillkor läses in" ?

Någon som vet om man måste göra något innan eller så ?

Är uppkopplad mot wifi

Har för mig att lösningen är att koppla upp dig via 3G första gången. Godkänn vilkkoren.
Sedan är det fritt fram att komma åt market via wifi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeAwZ
hej

Fick min lilla bruna Hero idag!

allt är frid och fröjd. Utom att jag inte kommer in i android market!:|

Står bara och snurrar på "android-butikens användarvillkor läses in" ?

Någon som vet om man måste göra något innan eller så ?

Är uppkopplad mot wifi

Första gången måste man koppla upp sig via telenätet. Den kontrollerar vilket land du är ifrån genom ditt sim-kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Första gången måste man koppla upp sig via telenätet. Den kontrollerar vilket land du är ifrån genom ditt sim-kort.

tack:)

Permalänk

Hej!

Tänkte imorgon Söndag slänga iväg en beställning från NoYes.se på en vit HTC Hero (4389:- kampanjpris) samt ett 8gb MicroSDHC (179:- också på kampanj) för ett grand total på 4647:- inkl frakt. Tänkte att jag bara skulle höra ifall det är någon som handlat från NoYes.se, och kanske tillochmed en Hero, för att se vad de tyckt. Recensionerna om NoYes på prisjakt är endast positiva men jag tänkte att jag ändå skulle höra här också

Tänkte förövrigt köra med Tele 2's Kompis Studentabonnemang vilket är grymt schysst. 3000 gratis sms/mån till alla nät, gratis ringa inom Tele2/Comviq, 79 öre uppkopplingsavg. 69 öre/min ringa till andra op. och ett av deras surfpaket - vilket vet jag inte ännu, tänkte börja med det billigaste för 29:- (200mb om jag inte minns fel) och uppgradera om jag märker att behovet stiger!

Och slutligen, vilken är er favoritapp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F.Krueger
Hej!

Tänkte imorgon Söndag slänga iväg en beställning från NoYes.se på en vit HTC Hero (4389:- kampanjpris) samt ett 8gb MicroSDHC (179:- också på kampanj) för ett grand total på 4647:- inkl frakt. Tänkte att jag bara skulle höra ifall det är någon som handlat från NoYes.se, och kanske tillochmed en Hero, för att se vad de tyckt. Recensionerna om NoYes på prisjakt är endast positiva men jag tänkte att jag ändå skulle höra här också

Tänkte förövrigt köra med Tele 2's Kompis Studentabonnemang vilket är grymt schysst. 3000 gratis sms/mån till alla nät, gratis ringa inom Tele2/Comviq, 79 öre uppkopplingsavg. 69 öre/min ringa till andra op. och ett av deras surfpaket - vilket vet jag inte ännu, tänkte börja med det billigaste för 29:- (200mb om jag inte minns fel) och uppgradera om jag märker att behovet stiger!

Och slutligen, vilken är er favoritapp?

Kan inte svara på dom första frågorna men några favoritapps har jag

3G Watchdog, för att hålla reda på hur mycket datamängd jag använt
Advanced Task Killer, för att döda bakgrundsprogrammen
Battery Status, för att se mängden batteri i procent
Jewels, en underhållande bejeweledklon

Permalänk
Medlem

Hallå!

Är riktigt sugen på en Hero efter att jag läst om den, har dock ett par frågor.

Det verkar som att Heron var ganska laggig tills det kom någon uppdatering för ett tag sen, var det android 1.6 eller var det något från HTC?

Vi köp nu borde väl telefonerna levereras med de senaste uppdateringarna?

Läste precis också att Bravo ska komma runt april, är det värt att vänta pga av OLED-skärmen och en snabbare cpu, eller fungerar Hero tillfredsställande?

Helst vill jag klicka på köp-knappen nu, så jag hoppas inte ni tycker jag ska vänta

Satt och lekte med en Samsung Galaxy igår och vad jag förstått så kör den bara Android 1.5 rakt av, inget eget skal på, och den kändes ganska slö emellanåt, hur står sig Heron mot Galaxy, är den rappare?

Och spelar det stor roll vilken klass man har på micro-sd-kortet, är klass4 som minst att föredra?

Och hur är ljudkvaliten när man lyssnar på musik, förutsatt att man har ett par bra lurar, läste något om att det var ganska tamt?

/Mvh Martin

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att vänta till januari (om det nu inte skall vara en julklapp) tror heron kommer tappa mycket i pris snart iom. alla nya modeller som kommer + att julhandeln är över och reatider kommer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silent_kebab

Jag pratade med 3 (eller Tre), och de kunde inte svara på om de skulle ta in Hero'n öht, och förmodligen skulle det inte funka att köra ett 3-abonnemang sim-kort i en "ren" Hero. Några kommentarer om det?

Varför i hela friden skulle inte HTC hero funka med Tre?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Rekommenderar att vänta till januari (om det nu inte skall vara en julklapp) tror heron kommer tappa mycket i pris snart iom. alla nya modeller som kommer + att julhandeln är över och reatider kommer

Ska det vara Legend enligt denna roadmapen som är ersättaren till HTC Hero?

http://www.idg.se/2.1085/1.276386/roadmap-visar-upp-kommande-...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Jag hade då inte köpt en hero. Visst bra telefon som tusan men hårdvaran är föråldrad jämfört med de andra smartphonsen och menysystemet lite smått laggigt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Finns det något program som gör att kameran blir snabbare/mer användbar?

Samt vad finns det bra program för att blogga direkt från telefonen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Jag hade då inte köpt en hero. Visst bra telefon som tusan men hårdvaran är föråldrad jämfört med de andra smartphonsen och menysystemet lite smått laggigt.

Jag har hört många säga att denna är så seg och så laggig, men när jag testade den på Media markt med deras display telefon så gick det som tåget.. är det något jag missar?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....