Permalänk

PS3 Får ej 1080p ingame

Hallå

Jag har ett väldigt irriterande problem. Jag har som sagt en PS3 och en Full HD tv från Andersson.

Nu har jag köpt Modern warfare 2 efter att ha sett hur snyggt det var hemma hos en kompis.
Problemet är att jag har 1080p ute i PS3 menyn men så fort jag startar spelet så startar den det i 720p.
När jag väljer bort alla lägen förutom 1080p och det på 400 eller 500 något som inte går att välja bort, så väljer den att starta spelet i den lägsta möjliga upplösningen istället.

Argh...

Permalänk
Medlem

kan bero på att spelet inte är gjort för 1080p därav att den istället startar i 720p

rättar mig själv...

Utvecklare: Infinity Ward
Utgivare: Activision
Genre: Skjutspel i förstapersonsvy
Format: PlayStation 3
Releasedatum: 10 November 2009
Spelare: 1 - 18
Nätverksspel: Nätverksfunktioner
Medietyp: Blu-ray Disc
HD-upplösning: 1080i, 1080p, 720p
Ljud: Dolby 5.1

Permalänk
Avstängd

Re: PS3 Får ej 1080p ingame

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Gargamel
Hallå

Jag har ett väldigt irriterande problem. Jag har som sagt en PS3 och en Full HD tv från Andersson.

Nu har jag köpt Modern warfare 2 efter att ha sett hur snyggt det var hemma hos en kompis.
Problemet är att jag har 1080p ute i PS3 menyn men så fort jag startar spelet så startar den det i 720p.
När jag väljer bort alla lägen förutom 1080p och det på 400 eller 500 något som inte går att välja bort, så väljer den att starta spelet i den lägsta möjliga upplösningen istället.

Argh...

...........

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Bara så du vet så renderas själva grafiken i 600p (1024x600)

http://www.gamezine.co.uk/news/games/c/call-duty-modern-warfa...

Många spel till playstation 3 körs bara i 720p. Det finns två alternativ: Klaga på spelutvecklaren som gör för krävande spel, eller på Sony för att ps3 består av gammal hårdvara.
Vill du spela Dagens häftiga och flashiga spel i full HD får du kosta på dig och köpa en dator på omkring 5000 kr och uppåt. Det går inte riktigt att jämföras med PS3 som kom för typ 3 år sen och som idag kostar 3000kr.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K w/ Scythe Shuriken | 8GB Corsair Vengeance LP PC3-12800 CL9 | ASUS Radeon HD7770 DirectCu 1GB V2 | ASUS Maximus V Gene Z77 | OCZ Vertex 4 128GB | Silverstone GD04B USB 3.0 M-ATX | Corsair CX 430W V2

Permalänk

PS3 fails,
Starta inte igång något bråk här nu, eftersom det är vad jag tycker.
Varför?
Jo för att det har inte stöd för 1080p fullt ut som tidigare nämnt, gammal hårdvara med ett kasst pris.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Edge
Bara så du vet så renderas själva grafiken i 600p (1024x600)

http://www.gamezine.co.uk/news/games/c/call-duty-modern-warfa...

Många spel till playstation 3 körs bara i 720p. Det finns två alternativ: Klaga på spelutvecklaren som gör för krävande spel, eller på Sony för att ps3 består av gammal hårdvara.
Vill du spela Dagens häftiga och flashiga spel i full HD får du kosta på dig och köpa en dator på omkring 5000 kr och uppåt. Det går inte riktigt att jämföras med PS3 som kom för typ 3 år sen och som idag kostar 3000kr.

Jo men nu är det ju så att min vän kör sitt spel i "1080p"man ser en extrem skillnad. Vi båda har 42" Som sagt ps3 har mer än väl prestanda för att kunna köra spel i 1080p. Och som sagt spelet skall stödja 1080p min vän kör det i det.

Och jag har en PC som klarar av de flesta av dagens spel på high iställningar.

Permalänk
Medlem

enligt playstation.com ska spelet klara HD-upplösning: 1080i, 1080p, 720p
?

Permalänk

skalar den upp till 1080p då? vissa monitorer och tv-apparater karar inte alltid att ta emot vissa upplösningar, så som 720p om det är en 1080p datormonitor med kass elektronik. du kan väl gå in och ändra bland videoinställningarna (i konsollen förståss ) och kryssa för att den enbart kan ta emot 1080p, funkar det?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Haha, spelet stödjer inte alls 1080P så sluta snacka om det, de renderas i 600P som de redan sagts tidigare, de är för ist klara å ha 60FPS stadigt.

Finns vadå? 5-10spel som renderas i 1080P till PS3?

Säger det inte för att vara elak, utan bara av ren fakta. Alla som är kunniga om PS3/Xbox360/HDTV/Upplösningar i sig vet om sånt här.

Edit: De är möjligt att dom skriver så för att man kan skala upp det till 1080P, men de renderas ej i 1080P för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
PS3 fails,
Starta inte igång något bråk här nu, eftersom det är vad jag tycker.
Varför?
Jo för att det har inte stöd för 1080p fullt ut som tidigare nämnt, gammal hårdvara med ett kasst pris.

Och du vet vad du pratar om?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Gammal hårdvara? kasst pris?

Jag tycker inte direkt en konsol med massa bra spel, Blu-ray spelare, HDMI 1.3 stöd, gratis online stöd, bra priser på PS1/Nya PSN spel, stor hdd, stöd för alla media typer, inbyggd wifi och dessutom är snygg för priset av runt 3200kr för en slim är dyrt... Men ack så konstigt vissa kan tänka:)

Permalänk

okej många missar poängen nu, som sagt jag väljer bort allt utom 1080p i consolens inställningar men då startar den spelet i lägre upplösning än 720p vilket är helt absurt. Min kompis spel ser 3gånger bättre ut än vad jag någonsin fått mitt att var hos mig själv. Kan vara så att det är min TV som är problemet, det var en av de första full hd som kom och av ett budget märke, andersson.

Permalänk
Medlem

Klart de skulle kunna vara TV:n isf, men jag tror du själv missat poängen. Spelat skalas till 600P okej?

http://www.pcgameshardware.com/aid,691432/Call-of-Duty-Modern...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Och du vet vad du pratar om?

Ja. Och jag håller med honom, har haft 3st PS3or den sista gick sönder och fick YLOD.

Nästan inte ett enda spel är 1080p, alla spel är 600p och ett fåtal är 720p om ens något.

Wipeout är nog det enda som körs i 1080p..

Annars så är spelutbudet löjligt och priset (då) var störtlöjligt det med. Finns inte mkt spel att köpa heller i PSN dvs full spel som dom snackade om och tar evigheter för demos att komma till EU PSN!
Laggigt, jaggies överallt då det inte finns någon antialiasing m.m.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hastigt
Gammal hårdvara? kasst pris?

Jag tycker inte direkt en konsol med massa bra spel, Blu-ray spelare, HDMI 1.3 stöd, gratis online stöd, bra priser på PS1/Nya PSN spel, stor hdd, stöd för alla media typer, inbyggd wifi och dessutom är snygg för priset av runt 3200kr för en slim är dyrt... Men ack så konstigt vissa kan tänka:)

Slim är inte snygg, knappar ist för Touch och dessutom helt matt.. usch fy.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Mupp3n är du ett troll eller bara en fanboy av något slag?

Låter väldigt konstigt att din PS3 gått sönder 3 ggr, är de inte pga att du själv kanske är.. öhm vilket ord äre jag söker.. JUST DET oförsiktig?

Tycker inte heller Slim är snyggare än originalet, men bara för de så är den inte ful.

Du borde ju kolla på hur många spel som faktiskt stödjer 1080P innan du säger något snälla. Även fast de inte är många så är de iaf fler än 1.

Priset var diskutabelt förut, det är ett bra pris nu.. Så de hör inte ens hit.

De finns ju fan en drös Full game spel till PSN?

Vad spelare för roll om de tar lång tid för EU att få demos? svårt å göra ett US konto tyckeru? Du är medveten om att du kan gå in på deras å tanka deras demo's, köpa deras spel och de funkar lika bra va?

Laggigt?:O Men sluta.. Alla spel flyter lika bra som på 360 och dessutom har PS3 10x ggr snabbare menyer än 360 har. Tyvärr, jag äger själv en 360 + PS3 så jag vet mke väl vad jag pratar om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hastigt
Gammal hårdvara? kasst pris?

Jag tycker inte direkt en konsol med massa bra spel, Blu-ray spelare, HDMI 1.3 stöd, gratis online stöd, bra priser på PS1/Nya PSN spel, stor hdd, stöd för alla media typer, inbyggd wifi och dessutom är snygg för priset av runt 3200kr för en slim är dyrt... Men ack så konstigt vissa kan tänka:)

Jag menar att det är för gammal hårdvara för att kunna klara av dagens fullfjädrade påkostade spel som släpps till de flesta plattformarna, i 1080p, som just Modern Warfare 2.

PS3 ska för övrigt kunna skala upp till 1080p utan problem och jag förstår trådskaparens problem men kunde inte låta bli att informera om att en PS3 faktiskt inte klarar MW2 i 60fps och i 1080p utan att se ganska dåligt ut. Upplösning handlar egentligen bara om hur skarp bilden är, hur tydligt små detaljer visas, etc. Det finns en anledning till varför porrbranchen inte gillar full-HD. Min åsikt: Ska något visas i full-HD så ska det vara nåt snyggt att visa! Bättre 720p (el 600p för den delen) och snyggt än 1080p och suddiga texturer, få polygoner, färre effekter, etc.

Har för övrigt en PS3 själv och är riktigt nöjd!

I'm out!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K w/ Scythe Shuriken | 8GB Corsair Vengeance LP PC3-12800 CL9 | ASUS Radeon HD7770 DirectCu 1GB V2 | ASUS Maximus V Gene Z77 | OCZ Vertex 4 128GB | Silverstone GD04B USB 3.0 M-ATX | Corsair CX 430W V2

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Hastigt
Klart de skulle kunna vara TV:n isf, men jag tror du själv missat poängen. Spelat skalas till 600P okej?

http://www.pcgameshardware.com/aid,691432/Call-of-Duty-Modern...

[/QUOTE

Men om du kanske läser vad jag skrivt istället för att vara ett wise ass och länka in skit. Jag får ju som sagt inte det alls att vara så snyggt som min vän har det, det är väldigt uppenbart att hans körs i högre upplösning än vad min gör. Som sagt väljer jag bara 1080p i consolens inställningar så kör den spelet i ännu sämre upplösning 540 eller vad det är. Den inställningen man inte kan välja bort dvs.

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av The_Gargamel
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Hastigt
Klart de skulle kunna vara TV:n isf, men jag tror du själv missat poängen. Spelat skalas till 600P okej?

http://www.pcgameshardware.com/aid,691432/Call-of-Duty-Modern...

[/QUOTE

Men om du kanske läser vad jag skrivt istället för att vara ett wise ass och länka in skit. Jag får ju som sagt inte det alls att vara så snyggt som min vän har det, det är väldigt uppenbart att hans körs i högre upplösning än vad min gör. Som sagt väljer jag bara 1080p i consolens inställningar så kör den spelet i ännu sämre upplösning 540 eller vad det är. Den inställningen man inte kan välja bort dvs.

[/QUOTE]

Ett tips ta din PS3 åkt till polaren koppla in den i hans tv o starta spelet får du bra bild då så vet du att det är fel på din TV. Annars kollar du va han har för inställningar och jämför med din.

Du skriver inte vad du kopplar in till din TV med? Förhoppningsvis med HDMI?

Permalänk
Medlem

glöm

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

det låter verkligen som tvn för mig, jag tycker du ska göra som snakeplisken sa...

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk

Pc ftw ;D ps3 rox men pc rox more ;D

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hastigt
Mupp3n är du ett troll eller bara en fanboy av något slag?

Låter väldigt konstigt att din PS3 gått sönder 3 ggr, är de inte pga att du själv kanske är.. öhm vilket ord äre jag söker.. JUST DET oförsiktig?

Tycker inte heller Slim är snyggare än originalet, men bara för de så är den inte ful.

Du borde ju kolla på hur många spel som faktiskt stödjer 1080P innan du säger något snälla. Även fast de inte är många så är de iaf fler än 1.

Priset var diskutabelt förut, det är ett bra pris nu.. Så de hör inte ens hit.

De finns ju fan en drös Full game spel till PSN?

Vad spelare för roll om de tar lång tid för EU att få demos? svårt å göra ett US konto tyckeru? Du är medveten om att du kan gå in på deras å tanka deras demo's, köpa deras spel och de funkar lika bra va?

Laggigt?:O Men sluta.. Alla spel flyter lika bra som på 360 och dessutom har PS3 10x ggr snabbare menyer än 360 har. Tyvärr, jag äger själv en 360 + PS3 så jag vet mke väl vad jag pratar om.

Du kan gå om skolan igen så att du kan läsa propert istället.

Jag skrev aldrig att alla 3 gick sönder, läs igen tack.

En hel drös med fullgame spel på PSN? Om du menar spel som Fat princess så håller jag med men jag menar spel som är riktiga spel och inte arkad pyttepytte spel som tar 30min att klara av utan snarare som Burnout Paradise och Warhawk.

Jag har ett jap och US konto, idiot seriöst tänk innan du svarar och dom får inte in lika många demos heller.

Ja det är laggigt, spela LBP online med någon från england så får du se laggigt.
Vad har menyerna med lagg att göra? Jag pratar om spel, BFBC t.ex lagg överallt även då spelet har lägre grafiska inställningar (AA och upplösning) så har den drops rätt frekvent, även connection issues.

Säg alla 1080p spel då? Jag pratar spel man köper i affär och inte via PSN för jag räknar inte Pixeljunk Monsters som ett riktigt spel.. 1080p!!!!! På hela super mario bros grafiken, vilken kraftfull maskin det är.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n

Nästan inte ett enda spel är 1080p, alla spel är 600p och ett fåtal är 720p om ens något.

Wipeout är nog det enda som körs i 1080p..

Annars så är spelutbudet löjligt och priset (då) var störtlöjligt det med. Finns inte mkt spel att köpa heller i PSN dvs full spel som dom snackade om och tar evigheter för demos att komma till EU PSN!
Laggigt, jaggies överallt då det inte finns någon antialiasing m.m.

Inte många spel som körs i 1080p men är ganska säker på att GT5 ska köras i den upplösningen. Trodde förövrigt de va rätt många spel som kördes i 720p..

Här tappar du ju allt, är spelutbudet dålig?! De är ju för fan nästan exakt likadant som 360, förutom lite olika exklusiva titlar.

Demos brukar komma ut ungefär samtidigt med 360n iallafall...
Sen laggar de inte för mig, bara vissa spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Du kan gå om skolan igen så att du kan läsa propert istället.

Jag skrev aldrig att alla 3 gick sönder, läs igen tack.

En hel drös med fullgame spel på PSN? Om du menar spel som Fat princess så håller jag med men jag menar spel som är riktiga spel och inte arkad pyttepytte spel som tar 30min att klara av utan snarare som Burnout Paradise och Warhawk.

Jag har ett jap och US konto, idiot seriöst tänk innan du svarar och dom får inte in lika många demos heller.

Mupp3n sluta trolla i alla forum här. Oerhört onödigt.

*Ontopic*

Du borde ta och kolla upp tvn, låter lurt. Annars skalas spelet endast upp i 600 som föregående post sa.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Inte många spel som körs i 1080p men är ganska säker på att GT5 ska köras i den upplösningen. Trodde förövrigt de va rätt många spel som kördes i 720p..

Här tappar du ju allt, är spelutbudet dålig?! De är ju för fan nästan exakt likadant som 360, förutom lite olika exklusiva titlar.

Demos brukar komma ut ungefär samtidigt med 360n iallafall...
Sen laggar de inte för mig, bara vissa spel.

När ska folk lära sig att läsa? Jag pratar om PSN utbudet.
Gah.

Och nej demos kommer inte alls ut samtidigt, oftast en vecka efter 360 och oftast färre på PS3 än 360.
Räkna ut totala utbudet på 360 vs PS3 så får ni en siffra.

Det är dock inte många spel som verkligen körs i 720p jämfört med 600p..

LBP körs i 720p dock

Blackwizard, alla forum här? Detta är ett forum som heter Sweclockers, det andra kallas för trådar, sektioner osv.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

The_Gargamel jag tror att det är andersson tv:n som är problemet, vet inte om PS3:an ska göra upskalningen från 720p till 1080p själv eller lämnar den för TV:n att göra?
Då kan de vara hur bra skalnings HW/SW din tv har och garanterat Sony som din kompis har är bättre på detta än en Andersson.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

För 600p bör man köra 32x ssaa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
The_Gargamel jag tror att det är andersson tv:n som är problemet, vet inte om PS3:an ska göra upskalningen från 720p till 1080p själv eller lämnar den för TV:n att göra?
Då kan de vara hur bra skalnings HW/SW din tv har och garanterat Sony som din kompis har är bättre på detta än en Andersson.

Som NoClue säger tror det är TV:n är inte Andersson ett rätt budget märke?

För mig att Uncharted 2: Among Thievs är i 1080p!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
Som NoClue säger tror det är TV:n är inte Andersson ett rätt budget märke?

För mig att Uncharted 2: Among Thievs är i 1080p!

720p*

Uppskalat dvs en inzoomad skärm som fyller ut hela skärmen!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200