Permalänk

arg på onoff!

Jag skickad in min mobil på lagning med LÖFTE om att den skulle bli klar innom 3 veckor, nu har de gått 6 veckor å jag har fortfarande inte sett den, 3 ggr har de blivit fördröjt å sist jag var inne på butiken (i förrgår) när dom hade sagt att den skulle vara inne så va den inte de. Dom har slarvat bort min telefon!!
Min telefon e borta, å så lovade dom att ringa igår(onsdag) men ringde nån?
Neeeej, sen började jag ringa. Det var ingen som svarade. jag satt å ringde KONSTANT(igår) i 1,5H men ingen svarade. Så imorrse ställde jag klockan på 10 för att ringa direkt när dom öppnade.
Men jag var ändå tvungen att ringa 15 ggr innan dom svarade!!
Sen ÄNTLITGEN när en svarade, som LOVADE att han skulle ringa innan lunch å säga hur de var vart ju jag rå glad.
Men nu är klockan snart halv 1, å har nån ringt?
NEEEJ!! innan lunch är innan 12 inte sant?!
Jag e så jekla lack e jag!!
BOJKOTTA ONOFF!!

Visa signatur

Min hemsida, är ingen hemsida. Där finns bara en bild. På mig, Alexandra.

Permalänk
Medlem

Usch... Har aldrig handlat på ONOFF, och kommer aldrig göra

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Jag handla en TV hos dom för ett antal år sen, den är nu sönder och ska undvika dom i fortsättningen

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hjälper det att klaga här?

Permalänk

En kompis lämnade in sin mobil där också...han skulle få den i januari men fick den i maj!..:rolleyes:

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Jag hade också en mobil inlämnad där. Det tog över 2 månader innan jag fick tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Jag lämmnade in mina högtalare på onoff förut, skulle få dom efter 2veckor, efter tre veckor ringer jag och frågar vart dom är, och gissa vad, DOM HADE SLÄNGT DOM!!! när jag sedan skulle få tillbaka pengar för dom så fick jag inte hela beloppet, för det kunde dom inte ge vid återköp! med det var inget återköp utan garanti!!!!!!!

Allt jag köpt där, och då menar jag ALLT, har gått sönder!

Visa signatur

Tjejer kör bättre än höns!

Permalänk
Medlem

är det inte dags att lära sig stava snart för det första? sen en grej till, varför klaga här. gör det någon nytta? tror du att du kommer få ut nått av det?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sw_V
är det inte dags att lära sig stava snart för det första? sen en grej till, varför klaga här. gör det någon nytta? tror du att du kommer få ut nått av det?

för att hon kanske vill ha lite medlidande och INTE bli utskälld!
och sen kanske hon vill veta om fler sitter i samma båt, så att hon inte behöver känna sig så ensam.

och om det bara är för henne detta har hänt.. osv

Visa signatur

P5N-E SLI | Intel E7200 | 2048 MB DDR2 | GeForce 7800GTX | HP 24" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sw_V
är det inte dags att lära sig stava snart för det första? sen en grej till, varför klaga här. gör det någon nytta? tror du att du kommer få ut nått av det?

Nu är du lite väl hård tycker jag.

Visst det finns en del stavfel, men jag har sett mycket värre än så på sweclockers.

gör det någon nytta att klaga här? tja... finns väl inte så värst många trådar i öd som gör nån nytta egentligen. Här diskuteras allt möjligt. t.ex. akvarium eller OnOff.

Nu tycker jag att alla sätter sig i en ring och håller hand och är glada och trevliga mot varandra

Permalänk

hade samma problem med Expert. Började spamma dem med fax, så gav de snart med sig.

Visa signatur

Varför går inte allt i livet att köra med -f?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma

Nu är du lite väl hård tycker jag.

Visst det finns en del stavfel, men jag har sett mycket värre än så på sweclockers.

gör det någon nytta att klaga här? tja... finns väl inte så värst många trådar i öd som gör nån nytta egentligen. Här diskuteras allt möjligt. t.ex. akvarium eller OnOff.

Nu tycker jag att alla sätter sig i en ring och håller hand och är glada och trevliga mot varandra

vaddå ska vi ha kramkalas nu också? menade inte att skälla på personen ifråga är lättretlig och allmännt "pissed" nu bara. och har sett lite för mycket ifrån just personen som bara har handlat om klagomål. tänk på att det finns positiva saker med att inte ha mobiltelefon. folk som du inte gillar kan inte få tag på dig. hela din dag kommer inte gå åt åt att kolla om du har fått meddelande eller nått liknande. aaah! ni hajjar vad jag menar. tror jag iallafall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Köp ericsson så slipper ni lämmna in

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T4nk
Köp ericsson så slipper ni lämmna in

inte helt sant. har fått lämna in min för andra gången nu. men man har juh kontakter (mitt gamla jobb) på ericssons telecenter. :), så att den är fixad och klar i eftermiddag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Avstängd

Skyll er själva som handlar på OnOff, dom bojkottade jag för 5-10 år sedan när vi skulle ha en dator, dom kunde ju ingenting.

Visa signatur

[size="1"][font="verdana"] <| Ateist och SAAB hatare |>
<| Metallic Lila Addtronics 7896A | 2x100GB Western + 120GB Western + 40GB Barracuda IV - Totalt: 360GB |>[/font][/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IngeNaning
hade samma problem med Expert. Började spamma dem med fax, så gav de snart med sig.

Fax spamm har en otrolig genomslagskraft

Permalänk
Medlem

Det där hände mig på elgiganten, men som tur är har jag en mor som har hett temprament och är stor i käften. Morsan åkte till elgiganten och skällde ut nån slags chef där och vips så fick jag en NY telefon

Bli förbannad så löser det sig

Visa signatur

P4 3.2Ghz HT | 1536Mb ddr | 500Gb HDD | Radeon 9800XT 256Mb | 17" TFT

Permalänk
Medlem

Nzonic.. Det är nästan som när jag blev fasttagen på ica för snattning.. Fast jag inte gjort det.. så fångad dom mig i öppningen och började vistera mig, sa lite lungt, så där får ni inte göra för jag hade ju inte gjort något, dom suckade och fortsatte.. Jag skrek åt dom att sluta och drog upp mobilen och tänkte ringa hem. Då tappa dom mobilen i backen och den gick sönder och jag hotade att stämma dom.. så jag fick 5.000 rakt i handen
och sen gick jag därifrån med 5.000 och ett trasigt skal på en nokia 3210

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T4nk
Nzonic.. Det är nästan som när jag blev fasttagen på ica för snattning.. Fast jag inte gjort det.. så fångad dom mig i öppningen och började vistera mig, sa lite lungt, så där får ni inte göra för jag hade ju inte gjort något, dom suckade och fortsatte.. Jag skrek åt dom att sluta och drog upp mobilen och tänkte ringa hem. Då tappa dom mobilen i backen och den gick sönder och jag hotade att stämma dom.. så jag fick 5.000 rakt i handen
och sen gick jag därifrån med 5.000 och ett trasigt skal på en nokia 3210

¨

Ohh, vilken ide jag fick nu.

Permalänk
Hedersmedlem

OnOff ÄR den sämsta elektronikbutiken i Sverige...Kvalitet som Kostnad......Inget de säljer håller måtten......

Bojkotta dem har jag gjort sedan jag var 6.....=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

min tv e inne på lagning hos onoff.... det skulle ta ca 2 veckor, det har gått en nu, får se om de håller sina gränser...

jag lämnade in min mobil hos expert för ett tag sen, det skulle ta 5 arbetsdagar, efter 3 får jag ett mail att den ligger klar o väntar på mig... då blev jag glad...:)

Visa signatur

[size="1"]trodde att jag hade koll på läget... men när jag öppnade dörren o kom ut
i den stora världen så fattade jag att jag inte fattade...[/size]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralle
min tv e inne på lagning hos onoff.... det skulle ta ca 2 veckor, det har gått en nu, får se om de håller sina gränser...

jag lämnade in min mobil hos expert för ett tag sen, det skulle ta 5 arbetsdagar, efter 3 får jag ett mail att den ligger klar o väntar på mig... då blev jag glad...:)

Expert är bra de!....
Bra priser på ljudkabel har de också...=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

"Inom skälig tid
Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade felet. Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du normalt rätt att vägra gå med på fler försök."

Läs lite på denna sida och se om du har nån hållhake på dem....klaga och va skitsur då löser det sig oftast
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Visa signatur

..:::CPU: XP1700+@ XP2000+ :: Mobo:A7N8x-E :: Minne: 1024 MB DDR :: Grafik: PoV GeForce4 Ti 4200:::..
| Webpage [b] |

Permalänk

jag skickade in min md-spelare till siba för ett tag sen, och det tog ca 2 månader för dom att fixa den... bara för att det tog så lång tid fick jag ett 5-pack md-skivor också

Permalänk
Medlem

hehe, jag som började bli kinkig när jag inte fått tillbaka min kamera efter 2 veckor :D, nån dag senare kom den....men att vänta flera månader är ju sjukt, där jag köper/köpt mobiler tar det max någon vecka att få mobilen lagad.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 123456789
bara för att det tog så lång tid fick jag ett 5-pack md-skivor också

score grabben....
den var på lagning i två månader. 60 dagar. Och du nöjer dig med 5 st MD skivor.

EDIT: Städade upp _lite_

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Köparens guide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoTe
Skyll er själva som handlar på OnOff, dom bojkottade jag för 5-10 år sedan när vi skulle ha en dator, dom kunde ju ingenting.

"Kom till oss på Siba istället. Vi kan datorer."

Lämnade in min MD på teknikmagasinet för batteriet tog slut efter typ en timmes spelande. Den var inne tre gånger innan de gav mig en ny... Det var iofs inte teknikmagasinets fel utan sonys kassa service.

Permalänk
Medlem

Köpte min cd-brännare på OnOff för över ett år sedan. Fungerade perfekt när jag köpte den och fungerar lika bra idag, lite långsam kanske men det är ju knappast OnOff's fel

Dock skulle jag aldrig köpa mobil/tv/stero lr nåt annat där.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T4nk
Köp ericsson så slipper ni lämmna in

Hade en Ericsson T10s innan och den var ju väldigt stabil
Alla jag vet med sån telefon har samma erfarnhet. De går sönder lätt!!

Visa signatur

"Istället för frilägesutvisning dömde estländske rättskiparen Sten Kaldma - yrare än en LSD-påtänd och torktumlad professor Kalkyl - frispark som blev resultatlös" /Marjan Svab (HD-sporten)