Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Xbox 360 överföringskabel

Permalänk

Xbox 360 överföringskabel

Hej nu har min box fått rrod för andra gången så nu blir det fan en ny. Men hur för man över filerna till den nya? Måste den gamla boxen fungera?

Permalänk

Nej det räcker med ett transfer kit.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Testpilot

Man måste dock överföra alla licenser till nerladdat material om man vill kunna använda dem på den nya Xboxen utan att vara uppkopplad till Live.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Du måste dock ha SN till den gamla och nya konsollen för att kunna beställa en kabel.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Hur menar du nu Hunden? Om jag e uppkopplad så behöver jag inte eller?
Ok P-Nilz får vänta med att krossa den gamla då med en hammare XD

Permalänk
Medlem

Har du hårddisk i den gamla?.. E väl bara o flytta den isf?.. :S

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Funkar inte så. Man måste säga till Microsoft att man har skaffat en ny konsoll. Materialet på det gamla xboxet är låst till den och licenserna måste överföras till den nya. Detta gör du på xbox.com. Då behöver du gamla serienumret och det nya s.nr.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subzero299
Funkar inte så. Man måste säga till Microsoft att man har skaffat en ny konsoll. Materialet på det gamla xboxet är låst till den och licenserna måste överföras till den nya. Detta gör du på xbox.com. Då behöver du gamla serienumret och det nya s.nr.

Sålänge man är inloggad på samma LIVE profil som har köpt material och uppkopplad behöver man inte föra över licenserna. Det är endast ifall man inte har internetanslutning / använder ett annat konto på 360:n som det behövs att överföra.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Sålänge man är inloggad på samma LIVE profil som har köpt material och uppkopplad behöver man inte föra över licenserna. Det är endast ifall man inte har internetanslutning / använder ett annat konto på 360:n som det behövs att överföra.

Nej, när jag köpte min elite för några veckor sedan fick jag gå in på xbox.com för att föra över licenserna, annars ville den inte kännas vid vad som fanns på hårddisken.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Nej, när jag köpte min elite för några veckor sedan fick jag gå in på xbox.com för att föra över licenserna, annars ville den inte kännas vid vad som fanns på hårddisken.

Vart jävligt konstigt. För ca 2 månader sedan bytte jag box och behövde bara flytta hårdisken och logga in på profilen. Arcade spel, demos, allt förutom installerade 360 spel gick att använda.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Nej, när jag köpte min elite för några veckor sedan fick jag gå in på xbox.com för att föra över licenserna, annars ville den inte kännas vid vad som fanns på hårddisken.

Då måste du ha varit offline för så länge man är ansluten till Live spelar det ingen roll vilken Xbox man använder, bara man använder kontot som är ägare till alla nerladdade saker.

Allt står i FAQ:en: http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/licensemi...

Citat:

Why can't I move licenses to multiple consoles?
Most customers have a single console. However, they may have downloaded items to multiple consoles over time. We want to provide a way for these customers to consolidate their licenses on their current console. You can still use your content on other consoles while signed in to Xbox LIVE.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Nån som provat överföringskabeln från chipper?

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Nån som provat överföringskabeln från chipper?

Ser ut att vara exakt samma som den man får av MS så det är bara att rocka på
Kan även tillägga att det tog en månad innan jag fick kabeln från MS. Om jag vetat om att chipper hade den skulle jag garanterat beställt därifrån istället.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Ser ut att vara exakt samma som den man får av MS så det är bara att rocka på
Kan även tillägga att det tog en månad innan jag fick kabeln från MS. Om jag vetat om att chipper hade den skulle jag garanterat beställt därifrån istället.

//Gorian

Jag beställde precis en kabel därifrån. Men jag hoppas att det följer med en CD? Den CD som tydligen skall följa med ifall man ber MS att skicka en kabel.
Sitter här nu med min nya Elite och bara väntar på att kunna få spela mina gamla spel igen. =/

Permalänk
Medlem

Om man tittar på kitten på dealextreme verkar det som att en cd ska medfölja.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Om man tittar på kitten på dealextreme verkar det som att en cd ska medfölja.

Vilket av dem? såg ingen bild på en CD i kitet från Microsoft.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27135
Men det borde väl följa med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Shoegazer
Vilket av dem? såg ingen bild på en CD i kitet från Microsoft.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27135
Men det borde väl följa med?

Det mesta på dealextreme är ju piratkopior men iaf.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31900

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Det mesta på dealextreme är ju piratkopior men iaf.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31900

Ja, om det följer med en skiva på en piratkopia så borde det ju följa med en i MS egna märke. Det får man ju hoppas iaf..

Permalänk
Medlem

Väcker denna tråden

Beställde den från chipper.se och har nu fått den
Dock följde det inte med något cd-skiva :/

Någon som vet om det går att ladda ner skivan lagligt via Microsoft t.ex.?
Inte lyckats hitta något

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Väcker denna tråden

Beställde den från chipper.se och har nu fått den
Dock följde det inte med något cd-skiva :/

Någon som vet om det går att ladda ner skivan lagligt via Microsoft t.ex.?
Inte lyckats hitta något

Du kan ju alltid beställa ett gratis transfer kit M$, då får du med skivan också.

http://www.xbox.com/sv-se/support/systemuse/xbox360/console/d...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Du kan ju alltid beställa ett gratis transfer kit M$, då får du med skivan också.

http://www.xbox.com/sv-se/support/systemuse/xbox360/console/d...

Såg det

Dock fanns det även ett fält med Xbox Elite serie nummer. Står att man ska fylla i alla fälten innan man skickar in så tolkade det som att de bara gällde folk som köpt en ny xbox elite
Läste om att det följer med ett helt transfer kit till alla lösa 120GB hårddiskar men dom går ju på 12-1300kr

Äger bara en xbox 360 som är en elite edition, köpte hårddisken för en billigare slant från en annan sida

Visa signatur

breathe, smile and be happy