Skärmen börjar flimmra och kan inte göra något.

Permalänk
Medlem

Skärmen börjar flimmra och kan inte göra något.

Hejsan, som framgår i rubriken så börjar skärmen att flimmra, bilden som visas blir helt förvrängt och ibland så blir det bara en massa röda/oranga pixlar i osammanhängande mönster.

Musen låser sig, kan inte se den röra på sig iallafall.

Detta har hitills hänt när jag spelat WC3: TFT och DoW2.

Jag brukar bara hålla ner startknappen tills datorn stänger av sig, och sedan slå på den igen så fungerar allting normalt en tid framöver.

Vad kan det bero på ?

modell;
HP Pavillion dv9000

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Låter ju som värmeproblem, om laptoppen har hängt med ett tag kan det ha samlats en hel del damm i den

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Den är strax över 2 år gammal, enda dammstädningen den råkat ut för är väl att jag blåst rent fläkten.

Men samtidigt så har jag spelat med datorn mycket varmare än vad den varit vid tillfällen den har råkat ut för detta.

Men du tror att det kan bero på att komponenter överhettas? Borde den inte stänga av sig helt då istället för att frysa?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

tänkte uppdatera tråden lite med att säga att skärmen inte visar något alls just nu, den lyser upp lite svagt men ger bara en svart bild.

Skickar in den imorgon

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

bra ide, men städa dem först. Jag vet en kille över i evga`s forum som blev nekad garanti rep/utbyte för han hadde varit likgiltig med att hålla sin dator och dens omgivning ren för damm så det det hadde bildats en dammkaka inne i kylaren till graffet.. Vet inte om det är så extremt hos dig, men jag vet att man ser på detta och tar det i betraktning. Tänk att damm är en dators fiende, inte så farlig som vatten men ändå något man ska i betraktning. Och förlåt att jag påpekar det, men du borde väl kanske tänkt lite på städning utan att någon påpekar det här, nu har du förmodligen knäckt ditt kort för att du negligerat hygienen i den miljö du använder din dator och innuti den.

Permalänk
Medlem

Så som jag fick det klargjort för mig när datorn inhandlades så fick den inte öppnas utav mig, utan den skulle skicka in för sådant. Så finns det något effektivt sätt utan att öppna datorn?

Visa signatur

Citera för svar