Permalänk
Medlem

bang for the buck 6-7000

Tjena
Skulle vilja ha lite hjälp med att hitta en 17 tums laptop för runt 6-7500kr.
Vill ha ett dugligt grafikkort så att WoW funkar bra och lite andra spel i framtiden.
Någon som kan några tips?

/Ectazy

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

funderar lite på en Acer Aspire 6930G, dock gillar jag inte acer

https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-8935g-window...

Hittade också två ASUS, en med 17tum och en med 16, kan någon säga om det skiljer mycket mellan dessa? vill helst ha 17 somsagt

ASUS X70IC 17.3" WXGA HD+ LED
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=495437

ASUS N60DP 16" WXGA
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=495411

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på den där 16" Asusen, bra prestanda, brakvalité och 2års garanti. Är i samma sits som dig men jag ska vänta till jul/mellandagarna på ett klipp

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Har hittat en HP jag funderar på;
HP DV6-2003SO
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3100226

Dock är jag fundersam då SIBA skriver att det är dd3 ram men hp ddr2, någon som vet?

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Inaktiv

Jag personligen hade aldrig köpt den datorn eftersom AMD-processorer genererar mer värme än en intel enligt samma specs men en tusing dyrare. Dessutom har just Dv6 kass luftgenomströmning tack vare att friskluftsintaget sitter under själva datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Jag personligen hade aldrig köpt den datorn eftersom AMD-processorer genererar mer värme än en intel enligt samma specs men en tusing dyrare. Dessutom har just Dv6 kass luftgenomströmning tack vare att friskluftsintaget sitter under själva datorn.

Dock är det väl inte samma specs då det är ddr3 i hpn? och ddr3 på graffekortet också?

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ectazy
Dock är det väl inte samma specs då det är ddr3 i hpn? och ddr3 på graffekortet också?

Visserligen så är det inte samma specs men det är en kallare dator. De flesta här på forumet har haft problem med värme när de köpte en Dv6 med AMD-processor.

Och jag snackade om en helt annan Dv6 som den du länkade, visserligen dyrare men väl värd pengarna.

Permalänk
Medlem

det blev en ASUS X70IC 17.3" WXGA HD+ LED då jag kände att Intel var bäst i en laptop pga värmeproblemen med AMD, dock kostade den jag köpte enbart 7000 hos komplett och inte 7500 som hos inwarehouse.
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=495437

Visa signatur

hejpa

Permalänk

Vad tycker du om den du köpte då?

Permalänk
Medlem

kungenaik; beställde den fredag kväll och jag får den nog idag, så jag ska rapportera så fort jag fått hem den

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

funderade också på att köpa asus datorn. vill ha en laptop som klarar wow ganska bra. vill gärna höra din rapport om vad du tycker om datorn (:

Permalänk
Medlem

nu har jag hämtat ut datorn, låg 7 x64 i den orginal, men en jävla massa bloatware, så gjorde det enda rätta, satte igång formatering och håller nu på o lägger in 7 igen, kan rapportera vidare sen!

edit: följde med 4-5 stycken skivor om någon undra, 2 stycken med windows 7 32/64, dock var det ingen "riktig" windows utan den återställer datorn från en image och då med allt bloatware, resten är drivers osv

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

rapportera när du har prövat wow om det flyter på helt okej är ganska taggad på köpa likadan laptop . pics är välkomna med

Permalänk
Medlem

Har installerat det mesta nu, håller på och drar ner WoW, en första tanke är, fan vilken skärm, min gamla laptop ser ut att ha sjukt dålig backlight jämfört med denna, måste vara LED skärmen, hela laptopen känns i allmänhet genomtänkt, och den är sjukt snabb. Återkommer när jag testat WoW!

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

Ladda ner nyaste nvidia och kör 3dmark 06 dirr!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Sure, är det inte 05 man brukar mäta laptops med dock?

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

Ne 06 skare va dt som är mest intressant för de flesta

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Highlaj, ok, ska köra det så fort WoW är färdigpatchat, känns som det kan slöa ner annars, fick för mig det var 05 då notebookcheck kör med det

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

4641 3DMarks
Har inte hunnit lira WoW så mycket än men det flyter sjukt nice med 4x multisampling och medium inställningar

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

låter bra är fps stabil i wow?

Permalänk
Medlem

Jorå, inte några problem med det, ligger runt 45-50 hela tiden.

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att ljudet är sjukt bra för att vara från en laptop också, för att avsluta denna "recension" så ger jag den 5/5 poäng!
Perfekt för mig som behövde något mellan min spelmaskin och min hp6510b, ett stort plus att den faktiskt fungerar att spela(wow) på om jag blir sugen att dra över till någon polare men inte orkar stationära

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

Hej,
jag är klart sugen på denna men är nyfiken på

* Är ljudnivån hög? dvs går fläkten ofta om man slösurfar, kollar på lite videoklipp

* Hur är batteritiden?

* Funkar den att koppla upp till TVn för att kolla på film (720p)

Ja säg lite mer nu när du haft den i några dagar

Permalänk
Medlem

dh2003

ljudnivån är bland dom lägsta jag hört bland laptops, så det är inga problem,

batteritiden har jag själv mätt upp till 2 timmar, men då vid surfande osv, kan tänka mig 1 timma vid spel.

den har HDMI ut så det är inga problem att koppla till tvn

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

Några fler frågor?

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

Japp, nu erren beställd! Kommer i morgon. Å nu är den slut på Komplett.se för 6995 :-

Strykande åtgång

Permalänk
Medlem

du kommer bli helnöjd!
skriv gärna vad du tycker om datorn här i tråden också, kan va intressant för andra att höra fler åsikter

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

Nya datan!

Japp, så sitter man här med nya datan å myser. Heltyst, snabb. Å vilken skärm! Var lite osäker om jag skulle ha en så'n stor skärm men med tanke på vad jag vet nu så hade jag ångrat mej om jag tagit en mindre. Återkommer med en mer utförlig recension

Permalänk
Medlem

dh2003: håller med dig angående skärmen, jag var också orolig om det inte skulle vara förstört, men nu vet jag att jag skulle ångrat mig sjukt om jag inte tog den bakgrundsbelysningen är sjukt bra också pga LED tekniken.

Visa signatur

hejpa