Permalänk

Små hårda klumpar i/på handen

Kort version: genomskinliga hårda riktigt små klumpar i huden på ovansidan av högerhanden ca 4-5 cm2 runt något som påminner om en finne, någon som vet vad det är, vad gör jag?

Hejsan jag har haft en liten grej på haden som påminner om en finne i ung ett år, igår så råkade jag riva mig lite där och sedan dess har jag haft konstant smärta i handen, inte farligt ont men jävligt irreterande, det såg ut som en röd liten finne med en brun/svart prick i mitten hur som helst stog jag inte ut så jag drog up huden så mycket jag kunde på handen, detta är på ovansidan av handen höger till benet under långfingret så det är svårt att få grepp därav att jag drog ihop huden sedan tryckte allt jag bara hade efter ett litet tag så kom det ut lite var och blod ur två små hål på var sin sida av den bruna klumpen men det kändes fortfarande minst lika mycket om inte mer så jag forsatta trycka till den bruna hårda klumpen åkte ut men då märkte jag att där fortfarande var en buckla så jag fortsatte trycka så kom det ut hårda små klumpar som var genomskinliga ur hålet, ganska trögt och man fick tryck rätt hårt men efter det hade kommit ut fyra så hade jag ganska ont i övansidan på handen så jag bestämde mig för att tvätta bort allt blod för se hur det såg ut och nog fan var buklan lika hög fortfarande så jag kände lite runt om och när man kände efter nog fan var det fullt av klumpar i handen, ca 4-5 cm2 hårt runt om hålet som känns precis som att det är sådna här små klumpar i huden, varje klump sitter hårt så det är rätt jobbigt att trycka ut dem, frågan är vad gör jag nu? Ska jag fortsätta trycka ut alla? Ska jag försöka skära upp ett litet snitt och få ut dem lättare? Någon som vet vad de kan göra.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Tjabba. Gå till läkare, de snittar upp småcystor fort som tusan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skriv istället i den här tråden så får du svar lite snabbare
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=970...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Sry för offtopic, men IMPONERANDE lång mening utan punkt!

Annars tycker jag du kan börja med att ringa sjukvårdsuppysningen

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Sry för offtopic, men IMPONERANDE lång mening utan punkt!

Måste nog fan vara rekord xD

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Sry för offtopic, men IMPONERANDE lång mening utan punkt!

Annars tycker jag du kan börja med att ringa sjukvårdsuppysningen

Han hade minst 1 komma tecken i varje fall:D

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken lång mening

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Förlåt för den långa meningen, skyller på att jag var jävligt trött. Somnade efter jag hade skrivit inlägget och vaknade nu.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]