Permalänk
Medlem

Jag har iaf fått hem min från webbhallen! Den är grym, precis vad jag behöver

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
Vart gör jag det? på min bärbara asus eller i dlinken?

/H

Hittade inställningen i routern nu. Har ställt den på 20/40 mhz (auto) nu.
Undrar varför det inte är inställt som default?

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nubbe
Slå på 40MHz bandet så blir det upp till 300mbps.
Fast man vill ju komma åt 5GHz för att det är mycket mindre trafik där.

Jävlar 240 Mbit!!!! o det på 2,4 Ghz bandet. Skall kolla vad min HTPC får, den kör på 5 Ghz bandet!!

Tack som FAN, här har jag haft prestanda som inte används Undrar varför detta inte är påslaget som default?

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
Jag fick fasiken inge godis! Snålt! haha

EDIT: De skickade min med adresslapp precis på originalkartongen. Så skulle vi ALDRIG göra här på EM Nordic! Stöldbegärligt lixom.

Gjorde Alina det? Låter konstigt..

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
Varför byta det inbyggda? Det är ju oxo intel (det trådlösa alltså..) Jag får över 100 Mbit mot min D-Link Dir-855..

Jag har en Netgear WNDR3700 Dual Band router som kör Draft-N på både 2,4GHz och 5GHz bandet.
Intels 1000 stödjer bara 2,4GHz. Ett Intel 5100 eller 5300 stödjer 5GHz också och då bör jag kunna köra på i högre hastighet.
Teoretiskt dock, nu får jag runt 3mb/sek över WiFi i verklig hastighet. (Dock en vägg och lite elektronik emellan) Vore trevligt med ännu snabbare uppkoppling. Ett 5300 tror jag ligger på runt 500-lappen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caizer
Bara jag som inte lyckas installera nya drivrutiner från NVIDIA?
Testade med 195.62_notebook_winvista_win7_64bit_international_whql.exe men säger att det inte finns någon kompatibel hårdvara.
Vad är det riktigt man ska ta för drivisar?
Byter den mellan Intel och Nvidia kortet bara av att man trycker på knappen uppe till vänster och trycker tills man hamnar på High Performance (Discrete Graphics)?
Ska man ha på det läget när man installerar nya drivisar till Nvidia kortet eller spelar det ingen roll?

Har för mig att jag läste något någonstans om att de senaste Nvidia-drivrutinen inte stödjer Hybrid-läge.

Hittade på Nvidias hemsida angående den drivrutnen du försöker installera.

Citat:

Note:

The following notebooks are not supported in this release:

Hybrid Power notebooks with Intel chipsets such as:
Acer Aspire 7530
BenQ Joybook S42
Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650
Fujitsu notebooks – (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks). Note: Fujitsu Siemens (FSC) notebooks are supported in this release
Sony VAIO notebooks (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks. Sony VAIO Windows 7 users can click here for driver update support)
Any notebook that is launched after the release date of this driver

Jag tror vi måste hämta drivrutiner från Asus för att det skall funka.
Har inte kollat om de har någon nyare.

Permalänk

Nu när ni snackar om tethering, så kan jag nämna också att har jag har testat tethering med android (PdaNet), och det funkat utmärkt också!

Permalänk
Medlem

hur är "mus" klickljudet tyst eller är det som på andra asus datorer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frejoh
hur är "mus" klickljudet tyst eller är det som på andra asus datorer?

Det hörs när man klickar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tornet
Det hörs när man klickar.

Är det jag som stör mig på att musknapparna vid touchpaden är VÄLDIGT tröga. Det är nån sorts trend på nyare bärbara att musknapparna skall vara tröga o klicka på. Det värsta jag varit med om är Asus EEE-PC 1000H.

Bara jag som saknar musknappar med lagomt motstånd?

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Citat:

Är det jag som stör mig på att musknapparna vid touchpaden är VÄLDIGT tröga. Det är nån sorts trend på nyare bärbara att musknapparna skall vara tröga o klicka på. Det värsta jag varit med om är Asus EEE-PC 1000H.

Bara jag som saknar musknappar med lagomt motstånd?

Jag tycker faktist att knapparna är bra. Känns inte helt rätt när de är för svaga heller. Och speciellt känns de bra efter har testat knapparna på HP DM3, där de är både tröga och måste tryckas väldigt långt ner.

Iaf, knapparna på UL30VT känns inte trögare än på de andra vanliga laptops jag har testat. Om det nu är bara upplvelsegrej eller om knapparna skiljer sig på datorer inom samma modell vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Servar x antal datorer varje vecka (främst bärbara) och jag har bara upplevt denna nya tröghet på nyare netbooks och ultra slim-modeller.

Kan vara en smaksak också, men jag tycker att man inte skall behöva lägga så mycket kraft i fingret för att behöva klicka.

Det finns ju en walkaround som fungerar och det är att klicka genom att "dutta" på touchpaden med ett finger och högerklicka med att "dutta" med tre fingrar. Men det är ju en vanesak oxo.

En annan lösning är ju att använda en extern mus.

Gå själva o testa i er butik, klicka o jämför. Ingen dealbreaker kanske men _jag_ upplever det som lite störande.

Gillar datorn fortfarande trots detta dock. Min förhoppning är att knapparna efter lite slitage inte är lika hårda o tröga att trycka ner.

Att knappen inte är avdelad för vänster / höger klick är oxo nåt som man kan uppleva som störande ibörjan innan man är van vid det.

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Sitter på jobbet och testar att trycka på musknapparna hos en IBM x40, Fujitsu Lifebook and UL30vt.
Jag tycker att dom känns likvärdiga. Medans tangentbordet på UL30vt också är mjukare.

Att klicka och skrolla med touchpaden blir mycket skönare när man har vant sig vid det.

Permalänk

Hur kan alina sälja ul30vt för 7490 och ul30a för 7495?
Har dom någon annan variant av ul30a än "alla andra" ?

för övrigt: ul30vt har väl också 8-celligt batteri, dock inte samma ampere som ul30a? eller? :S

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever touchpaden som jobbig och extremt skumt känslig? den kan typ få för sig att klicka lite här o där, musen hoppar till ibland, ibland vill den inte ens reagera...?

Permalänk
Medlem

dj_aleks: Tagit bort klisterlappen som visar de olika sätten att klicka?

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
dj_aleks: Tagit bort klisterlappen som visar de olika sätten att klicka?

haha, jaa

Permalänk
Medlem

Kommer Turbo 33 att, så småningom, fungera på övriga modeller, eller endast de med beteckningen "VT"?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

slog typ på datorn bara och kopplade in den mot internet igår så var sätter man igång den här turbofunktionen som finns?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Turbon är igång per standard.
Men den kan slås av i Power4Gear Hybrid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_aleks
haha, jaa

Testat Expressgate? Blir det samma där?

(Starta Expressgate genom att slå på datorn på vänster knapp längst upp i hörnet vid skärmen istället för höger)

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sardaukar
Har du möjlighet att väga den? Uppgifterna på nätet stämmer ju inte, då 1,5 kg gäller för 4-cellsbatteri.

Om ingen annan hunnit svara på viktfrågan. Enligt min köksvåg väger min UL30VT-QX030V från Alina 1,76 kg.

Gällande fodral så passar Tucano Second Skin Quadro MacBook 13,3 tum perfekt. Inte skydd av typen ZeroShock men inte för tunn heller.

Var egentligen ute efter något med handtag och råkade sen hitta det här Samsonite Aramon 2 Shuttle 13 tum. Bättre bild och mått finns här. Har inte hunnit testa hur den passar än men baserat på måtten så tror jag att den kommer att sitta bra, om än inte lika tight som Tucanos Second Skin.

Permalänk
Medlem

Hur är det med spelprestanda då? Nån som har testat exempelvis GTA IV eller NHL 10?

Permalänk

Testat CS source å väntar på crysis, kolla mitt tidigare inlägg. Känns som att GTA IV borde gå att få igång på lite lägre inställningar.

Permalänk
Medlem

Körde nyss lite Quake Live, fungerade utmärkt! Inget lagg, men o andra sidan har ju spelet några år på nacken o kräver ju inte så mycket.

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
Testat Expressgate? Blir det samma där?

(Starta Expressgate genom att slå på datorn på vänster knapp längst upp i hörnet vid skärmen istället för höger)

/H

Tog bort skiten faktiskt så ja vet inte, slängde in Win 7 Pro istället
Ingen annan som upplevet strul med plattan?

Permalänk
Medlem

GTAIV rullar ju inte ens smidigt på min i5 med 4870 Crossfire

Sedan är det just svårt att installera utan DVDläsare
I och försig kanske man skulle testa att göra en installation över nätverket.

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut min UL30VT från Alina och måste säga att så här långt är jag hel nöjd. Såg att det var någon som frågade om spelprestanda, här finns en video på en kille som kör modern warfare 2. Verkar flyta ganska okej ändå vilket jag var lite överraskad av.

Har heller inte märkt av att batteriet glappar något. Har ni som märker av detta låst fast batteriet eller bara tryckt dit det?

Det enda jag kan anmärka något på är möjligtvis att tangentbordet flexar lite, inget som stör mig så mycket och det var ju inte direkt okänt sedan tidigare.

Permalänk
Medlem

Om man inte vill ha alla onödiga program som är förinstallerade och installerar en ren version av W7 x64, och sen laddar ner drivisar...

...måste man ladda ner Alla från den här sidan? BIOS, audio o asso _Allt_??

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=57XDSj2LxRg41F0d

(Gryyyyyymt sugen på VT'n efter ha (äntligen) läst klart hela den här tråden!)

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Citat:

Sedan är det just svårt att installera utan DVDläsare
I och försig kanske man skulle testa att göra en installation över nätverket.

Har du hört talas om Daemon Tools?
För att inte nämna usb-dvdläsare, som funkar rätt bra också, testade en igår.

Jag ska försöka lägga in gta4 också. Tror inte det ska vara sådär krävande, eftersom jag kunde köra det utan problem på min mer än 1 år gamla sationära. Men vet som sagt inte, ska testa.

Riktigt gött att Modern Warfare 2 går att köra. Det är ju det senaste som finns liksom!