Voddler, som spotify fast för film

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreaC
Problemet med 9.12(samt 9.11)Catalyst drivers är alltså att ingen bild visas (färger som skiftar), utan bara ljud? Bara så att jag är inne på rätt spår, att det inte bara är jag med det här problemet

Exakt som dina problem. Vi e flera. Och problemet är anmält av mig till Voddler. Skulle underlätta om flera anmälde felet så dom får tummen ur arslet nån gång.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreaC
Problemet med 9.12(samt 9.11)Catalyst drivers är alltså att ingen bild visas (färger som skiftar), utan bara ljud? Bara så att jag är inne på rätt spår, att det inte bara är jag med det här problemet

Stämmer bra, har samma fel som dig.
Orkar inte byta till 9.12 då det inte funkade för förra trådskrivaren.

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Samma här, kör 9.12 + Hotfix på spelburken men på HTPCn vågar jag inte lämna 9.10. 9.11/Voddler är FUBAR! Och tydligen även 9.12, bara att vänta på en ny Voddler-klient.

edit. det är flera veckor sen jag rapporterade felet till Voddler, ingenting har hänt. I deras forum rekommenderar de bara att nedgradera till 9.10.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Exakt som dina problem. Vi e flera. Och problemet är anmält av mig till Voddler. Skulle underlätta om flera anmälde felet så dom får tummen ur arslet nån gång.

Vad tur, slängde precis iväg ett meddelande Hoppas på att dom gör någonting åt det

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool PC-K56 | PSU: Corsair V 550w | CPU: Phenom 2 x3 720 | Grafik: ATI Radeon HD4890 1gb | HDD: 500gb WDCaviar black sata2 | RAM: 4gb DDR3 1333mhz | Moderkort: Asus M4A79XTD EVO | OS: Windows 7 x64 | Kringsmaterial: Razer Deathadder, QcK Heavy, Sennheiser PC151, WD My passport 320gb, WD Green 1tb 64mb cache

Permalänk
Medlem

Nya XBMC skall f.ö. fixa det så vi får hoppas att de kompilerar en ny build på den versionen när den går ut.

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Medlem

Sett Uncommon Valor, lite sämre än jag hade trott.
Det flyter på riktigt bra för mig faktiskt, dock så är reklamen som är typ 10 minuter i början riktigt jobbig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Samma här, kör 9.12 + Hotfix på spelburken men på HTPCn vågar jag inte lämna 9.10. 9.11/Voddler är FUBAR! Och tydligen även 9.12, bara att vänta på en ny Voddler-klient.

edit. det är flera veckor sen jag rapporterade felet till Voddler, ingenting har hänt. I deras forum rekommenderar de bara att nedgradera till 9.10.

När 9.11 kom och det inte funkade så tog jag kontakt med BBB. Där fick jag ett nummer att ringa. Det var till Voddler.com här i Sthlm. Det tog ett tag att övertyga dom att det var problem med Ati drivarna. Dom sa samma sak där, att man skulle använda 9.10. Jag förklarade för dom att nu när 58xx korten är nya så är det viktigare att uppdatera drivarna än att titta på Voddler. Det tog skruv det för efter ett tag så ringde dom tillbaka och meddelade att nu har dom ivarje fall kontaktat Amd om problemet.
Så dom är väl medvetna, men det går tydligen trögt att lösa problemet.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Fick en invite idag, installerade .Mest nyfiken hur det såg ut och funkade. Valde en film ( gratis) . Reklam i början av filmen som rullade på i all evighet, fullskärm ... går inte det att ändra? Sedan när reklamen var slut Loading...... inget hände . Och vips tillbaka till filmmenyerna. Provade andra gratis filmer men med samma resultat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stikkan
Fick en invite idag, installerade .Mest nyfiken hur det såg ut och funkade. Valde en film ( gratis) . Reklam i början av filmen som rullade på i all evighet, fullskärm ... går inte det att ändra? Sedan när reklamen var slut Loading...... inget hände . Och vips tillbaka till filmmenyerna. Provade andra gratis filmer men med samma resultat.

Haft Voddler sedan några månader. Aldrig lyckats se någon längre bit av någon film. Mycket reklam dock. Lycka till!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stikkan
Fick en invite idag, installerade .Mest nyfiken hur det såg ut och funkade. Valde en film ( gratis) . Reklam i början av filmen som rullade på i all evighet, fullskärm ... går inte det att ändra? Sedan när reklamen var slut Loading...... inget hände . Och vips tillbaka till filmmenyerna. Provade andra gratis filmer men med samma resultat.

Jag har sett ett flertal filmer på voddler och detta har inträffat på en film för mig. Precis som du säger så la den av efter reklamen. Jag startade den på nytt, fick se all jävla reklam igen och den avbröt igen. När den sedan gjorde samma sak för tredje gången så orkade jag inte testa den igen, så jag valde en annan film. Var inga problem alls att spela upp den.

Så om ni stöter på detta problem så kan det vara värt att testa en annan film.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Har iofs testat med 2 olika filmer men med samma resultat. Vet inte om jag orkar bry mig nått mer. Gillar inte menyerna osv .Men skulle ju ändå vara kul att få det att funka , än vad nu problemet kan vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stikkan
Har iofs testat med 2 olika filmer men med samma resultat. Vet inte om jag orkar bry mig nått mer. Gillar inte menyerna osv .Men skulle ju ändå vara kul att få det att funka , än vad nu problemet kan vara.

Jag tycker inte att du ska ge upp. Svaret som Voddler ger på det här problemet i forumet är något diffust, men de säger att uppspelning av reklam och filmer sker på två olika sätt och de menar att den troliga orsaken till detta är att någon brandvägg/router blockerar trafiken för filmerna, men inte reklamen. Jag vet inte riktigt om jag köper den teorin eftersom alla filmer har fungerat bra att spela upp för mig förrutom en specifik film.

Hur som helst. När filmerna spelas upp så är kvalitén riktigt bra tycker jag, både ljud och bild och jag har aldrig varit med om något lagg eller buffring. Sedan att det är svensk text på alla filmer är ju ett stort plus. Håller med om att menyerna inte är bra och att många funktioner saknas, men ge det lite tid, det är ju trots allt inte en färdig produkt än och i Voddlers nya forum så diskuteras hela tiden för och nackdelar och buggar och detta besvaras ofta utav personal på Voddler.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett problem och det var när jag installerade och startade. Fick felmeddelande om att jag måste aktivera UpNp på routern men min router är halv trasig, trådlösa funkar inte och den reagerar inte på ändringar i inställningarna.

Så jag kopplade datorn direkt till bredbandsmodemet (ingen annan behöver det ändå hemma hos mig) och sen dess har Voddler funkat skit bra :).

Jag vet att Voddler kräver ganska mycket från bredbandet så testa att koppla datorn direkt till modemet/fiberuttaget och se om det funkar då!

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag har också problemet att bilden inte funkar, bara massa skiftande färger som flimrar på skärmen, får ingen riktig bild.

Trodde det var fel på någon inställning först, men sen kom jag hit och såg att fler hade problemet... Var riktigt peppad på att se gratisfilm på datorn ikväll, men det verkar inte bli något utav det

Ingen som har fått någon information om när det kan tänkas bli löst?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Problemet löst , avinstallerade skiten. Nu slipper jag hålla på att jävlas med denna dynga. Fick även en känsla att burken flöt på bättre efter borttagningen.Kändes som att nånting låg och tuggade på i bakgrunden än fast programmet var avstängt. Ja, inte vet jag..?

Får väl testa när det kanske fungerar bättre i framtiden, om nu tjänsten kommer att finnas kvar.

God jul:o

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stikkan
Problemet löst , avinstallerade skiten.

Jo, så kan man ju också göra

Hade varit kul att få pröva det dock!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nån som kan skicka en invite ?

SKRIV PM ISF SÅ FÅR NI MIN MAIL :D:D

Skulle va grymt schysst

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk

Någon som har en lösning på detta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patan77
Hej jag har voddler men jag får det inte att fungera det står...

NETWORK ERROR
You have a firewall
Please open for outgoing traffic.

men jag har stängt av brandväggen i windows 7 men kan det ha något med portarna i routern?

PS:Ska lägga upp en video på youtube om Voddler så fort som det är fixat.

Har precis samma problem.. någon som vet hur man löser detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Stämmer bra, har samma fel som dig.
Orkar inte byta till 9.12 då det inte funkade för förra trådskrivaren.

Funkar inte för mig heller (med 9.12)
Inte testat någon annan drivrutin, avinstallerade Voddler.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

9.10 är den senaste som fungerar, det står upprepade gånger i tråden. Och den fungerar garanterat.

edit. För övrigt är Voddler kanske mest intressant för de som kör en HTPC, då är det inte speciellt störande med Voddler-tjänsten i bakgrunden eftersom man inte använder datorn till annat än att se på film med. Nu är det iofs väldigt enkelt att stänga av tjänsten, men det är ett extra moment att tänka på varje gång man startar datorn, jag har inte installerat Voddler på mina andra datorer.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

"You have a firewall."

Nej inte mer än jag har haft tidigare. Dumma program.

Permalänk
Medlem

jag öppnade portarna från 42042 till 42051 och slog på upnp i routern sen funkade de galant!
kollade en hel film utan problem eller lagg alls.
dock så är de ju inte många av gratis filmerna som man känner igen=/

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur ni står ut med voddler, finns ju alternativa streaming-sidor. Har inte hört om annat än problem med Voddler, filmer som inte startar utan loopar rekalm 6-7ggr. Det fungerar inte till 58**-serien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Förstår inte hur ni står ut med voddler, www.icefilms.info + Divx Webplayer <3.

jag är 99.9% säker att det där räknas som piratkopiering så ta bort det innan en moderator får syn på det. men *host* tack *host

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
jag är 99.9% säker att det där räknas som piratkopiering så ta bort det innan en moderator får syn på det. men *host* tack *host

Piratkopiering och piratkopiering, filmen streamas ju precis som i voddler, fast från andra mirrors såsom MegaUpload t.ex.

Permalänk

Tja, idag installerade jag voddler men så fort jag sätter på en film så buffrar det några sekunder och sedan hör jag ljud (reklam). Dock får jag ingen "riktig" bild, ta t.ex. "expert"-reklamen, då kommer det upp en orange bild som flimmrar.
Vad är det för fel?

Permalänk

Alla som har Catalyst 9.11 eller nyare så finns det ett lätt sätt att fixa det

leta upp Application Data\Voddler\userdata\guisettings.xml öppna den och ändra rendermethod (leta upp den med ctrl+f) från 0 till 1. Så funkar det. Enjoy

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen
Alla som har Catalyst 9.11 eller nyare så finns det ett lätt sätt att fixa det

leta upp Application Data\Voddler\userdata\guisettings.xml öppna den och ändra rendermethod (leta upp den med ctrl+f) från 0 till 1. Så funkar det. Enjoy

Vilken mapp ligger den i? För jag hittar den inte...

Permalänk
Medlem

vet någon hur man få voddler att fatta att brandväggen inte är ivägen?
öppnade 42042 och 42051 som skrevs tidigare. har en netgear router föv.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
vet någon hur man få voddler att fatta att brandväggen inte är ivägen?
öppnade 42042 och 42051 som skrevs tidigare. har en netgear router föv.

Har du prövat starta programmet genom skrivbordsikonen? Det fungerade då för mig, även fast min "brandvägg" som inte existerar blockerar den...