5850 finns hos dustinhome :)

Permalänk
Medlem

5850 finns hos dustinhome :)

Såg denna då ja va ute o titta efter nytt grafikkort. Jag som många andra har letat efter detta kort. (Iaf vad man läst på forumet.) Så tänkte informera om dessa

http://www.dustinhome.se/pd_5010333333.aspx

Står i lager. Trodde först att sidan inte var uppdaterad så ringde och kolla. Killen som satt i kundservice gav mig informationen om 22 st i lager. Igår stod de tidigast leverans 22 Jan. Dvs dom fick in 22 kort idag (21 st efter min beställning )

Fått order bekräftelse o allt.

Ser ut som ja får en fin jul iår

Permalänk
Avstängd

nästan 3000:- lite väl dyrt!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

HD5870 sapphire när dom lanserade dom 3100kr... så nästan 3100kr för ett HD5850 knappast prisvärt!

Permalänk
Medlem

dom har XFX HD5970 BE i lager också för dom som vill vara värst http://www.dustinhome.se/pd_5010369757.aspx

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

3100? njaa vet inte va du får för priser men ja betalar 2800~ vilket e helt ok med tanke på bristvaran

Permalänk
Avstängd

7000:- spänn xD herre min gud!! kan man ju få en bil för

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Sen när blev 2749kr nästan 3100kr? Vill man avrunda så ligger det ju närmare 2500 än 3000.

Skillnaden mellan 5850 och 5870 blev ju mindre när priset på 5850 höjdes. Finns ju andra diskussioner ang den lilla prestandaskillnad som finns mellan de två (om man kollar på prestanda vid klockning).

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Så blir det när marknaden vill ha mycket mer än vad leverantörerna kan leverera, dem driver upp priserna och har all rätt till det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrazy
Sen när blev 2749kr nästan 3100kr? Vill man avrunda så ligger det ju närmare 2500 än 3000.

Skillnaden mellan 5850 och 5870 blev ju mindre när priset på 5850 höjdes. Finns ju andra diskussioner ang den lilla prestandaskillnad som finns mellan de två (om man kollar på prestanda vid klockning).

Nyss låg dom på 3095kr såg inte att dom hade sänkt!!!!
GRINA!

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Äsch, 2749 är väl inte så dyrt.. är ju bristvara. Du kan ju inte direkt få tag i ett Hd5870 för 3100 i nuläget. Nu får du väl ge 4000 för ett.. så är ju fortfarande 1 kronor i skillnad mellan dessa två grafikkort.

Permalänk
Medlem

jag fick mina 2st 5850 sapphire för all time low tror jag det var när jag beställde i mitten av oktober hos komplett ( fick i slutet av nov) ca 2349 kr st totalt (4698 för 2st) fast jag får inte igång helvetes korten i crossfire istället dock, så jag kan bara spela med ena =(, måste få igång crossfire eller sälja ena när fermi kommer eller när 5970 blir billigare, annars så är det fet prestanda så jag maxar typ allt ändå så tur är väl det i dagsläget ( dom jobbar tydligen litegrann ihop så jag kan maxa Crysis warhead samt dirt 2 etc max resolution AA af bloom o sånt etc) fast jag får noll extra fps då jag får epilepsi skärm när jag aktiverar catalyst AI som ger True Crossfire. Har gjort en tråd om det också men inte lyckats få någon hjälp som ledit mig till o få det fixat

Länk till min tråd om någon är intresserad o hjälpa mig med mitt gigantiska crossfire problem =( nedanför:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8935...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne111
jag fick mina 2st 5850 sapphire för all time low tror jag det var när jag beställde i mitten av oktober hos komplett ( fick i slutet av nov) ca 2349 kr st totalt (4698 för 2st) fast jag får inte igång helvetes korten i crossfire istället dock, så jag kan bara spela med ena =(, måste få igång crossfire eller sälja ena när fermi kommer eller när 5970 blir billigare, annars så är det fet prestanda så jag maxar typ allt ändå så tur är väl det i dagsläget ( dom jobbar tydligen litegrann ihop så jag kan maxa Crysis warhead samt dirt 2 etc max resolution AA af bloom o sånt etc) fast jag får noll extra fps då jag får epilepsi skärm när jag aktiverar catalyst AI som ger True Crossfire. Har gjort en tråd om det också men inte lyckats få någon hjälp som ledit mig till o få det fixat

Länk till min tråd om någon är intresserad o hjälpa mig med mitt gigantiska crossfire problem =( nedanför:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8935...

Testat med 9.12 och om du har testat hotfixen också?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Ja skrev det i tråden som du pastea Citat från har testat 9.12

Permalänk
Medlem

Till REALIN eller någon annan som kan svara på detta nedanför:

vart ska jag ladda 9.12 Hotfix det enda som finns där på officiella download sidan som är i catalyst control center när man följer download länken till win7 64 bit 5800 series är 9.12 Suite

denna får jag upp då:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

ser ingen 9.12 hotfix någonstans var ska jag ladda hem den vilken annan sida kan man ens lita på förutom amd huvudsida ge mig gärna en länk till 9.12 Hotfix där jag kan lita hemsidan och ladda hem den gärna direkt till download länken vore uppskattat.

Måste jag köra driver sweeper igen om man kör 9.12 hotfix o lägga om drivers eller ska jag lägga dom ovanpå mina 9.12 suite drivers direkt.

eller ska jag formatera hela windows för att veta att det är prövat korrekt .

tveksam på att det kommer hjälpa mitt problem dock då jag inte mött på någon på sjukt många forum o hela google som ens har samma problem

fast man kan ju alltid hoppas man får relevant hjälp till slut som leder till att jag får igång det.

/mvh danne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne111
Till REALIN eller någon annan som kan svara på detta nedanför:

vart ska jag ladda 9.12 Hotfix det enda som finns där på officiella download sidan som är i catalyst control center när man följer download länken till win7 64 bit 5800 series är 9.12 Suite

denna får jag upp då:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

ser ingen 9.12 hotfix någonstans var ska jag ladda hem den vilken annan sida kan man ens lita på förutom amd huvudsida ge mig gärna en länk till 9.12 Hotfix där jag kan lita hemsidan och ladda hem den gärna direkt till download länken vore uppskattat.

Måste jag köra driver sweeper igen om man kör 9.12 hotfix o lägga om drivers eller ska jag lägga dom ovanpå mina 9.12 suite drivers direkt.

eller ska jag formatera hela windows för att veta att det är prövat korrekt .

tveksam på att det kommer hjälpa mitt problem dock då jag inte mött på någon på sjukt många forum o hela google som ens har samma problem

fast man kan ju alltid hoppas man får relevant hjälp till slut som leder till att jag får igång det.

/mvh danne

Kolla i 9.12 tråden här på forumet som kom upp för några dagar sen, där finns det en länk.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB