Köpråd, eller ja, råd angående köp.

Permalänk
Medlem

Köpråd, eller ja, råd angående köp.

Jag känner att det börjar bli dags att köpa ny burk och det var länge sedan jag var insatt i hårdvara.
Så, kan någon vänlig själ berätta om det är värt att köpa en nu, eller om det kommer något nytt på marknaden inom kort, alternativt om det är nån prissänkning på gång så att det är värt att skjuta upp på inköpet.

Tack på förhand

Permalänk

Det finns flera hundra trådar om det här på sweclockers.

Använd sökfunktionen och skriv "köpråd"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Det finns flera hundra trådar om det här på sweclockers.

Använd sökfunktionen och skriv "köpråd"

Ehhr, om du läser mitt inlägg så ser du att det inte är en "Har 4k och behöver dator, vilken ska jag köpa olololol? DERP!"
Vad jag söker råd angående är om det kommer ske nån förändring på marknaden inom kort och om det eventuellt är värt att skjuta upp på inköpet. Och jag har inte hittat en enda tråd som behandlar det.

Permalänk

Den enda förändring som kommer någorlunda snart är att nvidia ska släppa nya grafikkort. Dock är det (vad jag vet) inget bestämt datum för det utan sagt att det ska hända första kvartalet men det verkar dra ut på tiden.

Jag kommer inte på någon riktig anledning till varför man inte borde köpa just nu.

Permalänk
Medlem

Det enda skälet du kan ha för att inte köpa är om du av någon anledning tvunget måste ha ett nVidia-kort(skäl till det kan vara att du vill ha en 3dskärm eller att du helt enkelt vägrar använda ATI(AMD)).

Utöver det så tror jag inte att där kommer några höga prissänkningar den närmsta tiden. Med tanke på att de vettiga ssddiskarna är slutsålda på många ställen så är det inte omöjligt att de kommer gå upp i pris de närmsta månaderna.

USB 3/SATA 6Gbps har både Intel och AMD skjutit upp till 2011 vad jag vet så det känns också lite avlägset att invänta.

Hoppas det hjälpte något.

Permalänk
Medlem

Ok, tack så mycket för hjälpen