hur får jag dom här mapparna osynliga?

Permalänk
Medlem

hur får jag dom här mapparna osynliga?

hur får jag dom här mapparna osynliga förutom inkommande?
i alla mappar ser man sånna där mappar, men jag vill inte se dom

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Tror du sätter en punkt framför dom, men är itne 100% säker

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Det ser ut som mappar som windows-maskiner skapar.

Om du byter namn på de, så kommer de säkert att skapas igen.

Om det är ett nätverksshare, som windowsmaskiner ansluter till, så kommer det att skapas såna mappar.
Kanske finns något windowshax för att få datorn att sluta skapa sånt.

OSX motsvarighet heter "DS_store", och dyker upp om du ansluter med en windowsdator. På osx kan man haxxa till så att det inte skapas sådan på nätverksshares, men i windows vet jag inte.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Inte för att detta hjälper dig men jag kände för att klaga lite

Om ändå Windows också använt "." som första bokstav i fil- och mappnamnet för att gömma filen eller mappen som "resten" (*nix) av operativsystemsvärlden gör istället för något konstigt obskyrt system. Då hade vi sluppit dessa problem, tänk vilken vacker och underbar utopi vi hade kunnat leva i då!

End of rant, god kväll kära swec:are

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag testade just en knep jag brukade använda i linux. Det funkade fint i OS X
Skapa en fil kallad .hidden i roten på enheten med namnet på mapparna du vill ska vara "gömda".

Ett trick är att skapa textdokumentet med (i brist på kod taggar);

Citat:

$RECYCLE.BIN
RECYCLER
System Volume Information
Thumbs.db

spara som "hidden" (utan .txt extension) på skrivbordet, och kopiera ut dokumentet till varje enhet som är NTFS, och där döpa om dokumentet (lägga till punkten i början på "hidden").

Start om finder!