Julklappar från Dustin 2009 (_INTE_ trollande om hur man fuskar och liknande)

Permalänk
Medlem

Nu är mellandagsrean uppe, och fan vilken besvikelse. Förra året hade de en pang-rea med mycket bra priser, bla en Popcorn Hour samt en digitalkamera till halva priset. Men nu har de bara en fejkrea med trista produkter till priser som inte är särskilt märkvärdiga.

Näh verkar som de har blivit snåla i år!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Nu är mellandagsrean uppe, och fan vilken besvikelse. Förra året hade de en pang-rea med mycket bra priser, bla en Popcorn Hour samt en digitalkamera till halva priset. Men nu har de bara en fejkrea med trista produkter till priser som inte är särskilt märkvärdiga.

Näh verkar som de har blivit snåla i år!

Snåla kan man väl inte säga iom julklappsutdelningen

Men jag hittade inte heller något intressant erbjudande..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag fick en julklapp i alla fall så jag är glad! Skulle bli nöjd med idol-dvd för den delen, men hoppas så klart på något lite dyrare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Snåla kan man väl inte säga iom julklappsutdelningen

Men jag hittade inte heller något intressant erbjudande..

Om dom varit snåla vet man ju inte förrens julklapparna börjat trilla in. Kanske dustin-nyckelband till alla

Permalänk
Proffsmobbare

Grattis alla som fick en klapp!

Och ni andra som missbrukar Dustins givmildhet hoppas jag får paketet kantat med en fint paketerad faktura.

Permalänk
Avstängd

Skulle jag få en idol-dvd skulle den åka i papperskorgen illa kvikt, lixom vilka mogna pc intresserade vill ha sånt fjortisskit? Nej fyfasen, skärpning. Och dessutom skitrea på grejerna...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Skulle jag få en idol-dvd skulle den åka i papperskorgen illa kvikt, lixom vilka mogna pc intresserade vill ha sånt fjortisskit? Nej fyfasen, skärpning. Och dessutom skitrea på grejerna...

Din dryga jävel...först förväntar du dig att få något gratis, sen ska det slängas? Om Dustin inte tilltalar dig så vänd dig nån annanstans? Intressant hur du nämner dig själv som en "mogen pc intresserad" i sammanhanget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Din dryga jävel...först förväntar du dig att få något gratis, sen ska det slängas? Om Dustin inte tilltalar dig så vänd dig nån annanstans? Intressant hur du nämner dig själv som en "mogen pc intresserad" i sammanhanget.

Man kan ju skänka den till myrornas om inte annat...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Intressant att se att Mellandagsrean nu verakr vara temporärt "on hold" som man säger. Får Se i fall den kommer tillbaka snart och ifall det då är samma produkter...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Intressant att se att Mellandagsrean nu verakr vara temporärt "on hold" som man säger. Får Se i fall den kommer tillbaka snart och ifall det då är samma produkter...

du menar att de har haft erbjudanden? Det enda jag har sett är bannern och "erbjudanden" som i själva verket verkar vara ordinarie priser.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Lyckades att knipa en igår helt ärligt
dock så försvann min julklapp när man skulle beställa hem den så glädjen varade inte allt för länge tyvärr
mailade dom igår ang detta & hoppas givetvist på att man får hem den ändå då det var deras sida som f*cka upp sig
blir isåfall tredje året på raken som man får hem en julklapp ifrån dom vilket inte är helt fel.

Visa signatur

[Cooler Master Stacker 831 Silver | ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2 | Silver Power PSU, 600W | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz | Samsung SpinPoint T166 500GB |
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB |
| Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | Windows vista home premium]

Permalänk
Medlem

Springer ni efter brödbilen för att se om det ramlar av smulor också?

Permalänk

Fattar inte hur man pallar sitta varje timme på julafton för att kanske få nått Försökte en gång på morgonen innan jag åkte iväg och firade jul och och en gång på kvällen men då kom blomman upp medans jag hämtade glögg 3m bort från datorn -_-
Grattis alla ni som fick en klapp

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Gick det bra för er på julklappsutdelningen då? Själv hade jag ingen möjlighet att vara med så jag missadde det iår igen, kul att de flyttade blomman det lär ju stoppa de sämsta fuskarna som inte vet vad de gör tyvärr lär det inte påverka en mer kunnig fuskare.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Gick det bra för er på julklappsutdelningen då? Själv hade jag ingen möjlighet att vara med så jag missadde det iår igen, kul att de flyttade blomman det lär ju stoppa de sämsta fuskarna som inte vet vad de gör tyvärr lär det inte påverka en mer kunnig fuskare.

Jora, fick en julkklapp, sen gav jag mig, som alla borde ha gjort.. giriga jävlar..

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk

verkar vara nåt fel på deras sida då en philips blueray kostar 0kr...när man loggar in så höjs priset

fick denna för 0kr i kundvagnen men när jag loggar in så höjs priset till 1390kr
http://www.dustinhome.se/pd_5010372457.aspx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Gick det bra för er på julklappsutdelningen då? Själv hade jag ingen möjlighet att vara med så jag missadde det iår igen, kul att de flyttade blomman det lär ju stoppa de sämsta fuskarna som inte vet vad de gör tyvärr lär det inte påverka en mer kunnig fuskare.

Du var inte med i år, ändå påstår du att de flyttat blomman :S Blomman var på samma ställe som förra året!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
Du var inte med i år, ändå påstår du att de flyttat blomman :S Blomman var på samma ställe som förra året!

Nej, blomman flyttades runt mellan omgångarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
Nej, blomman flyttades runt mellan omgångarna.

Då hade jag väl röta att jag hade musen på rätt ställe då xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
Man kan ju skänka den till myrornas om inte annat...

Precis min tanke igår, de är många som inte får nåt alls på julen å är nöjd över de lilla. Dom borde skänt julklapparna till stadsmissionen, men gratis är gott tydligen...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Dustin hade kunnat lösa detta väldigt lätt genom att begränsa 1 julklapp per adress och endast dom som har handlat under 2009 kan delta för detta blir dummare för varje år det går

Permalänk
Medlem

Återstår ju att se om Dustin verkligen gör något mot detta i år. I fjol raderade de väl ordrar från de som fuskat och kunnat beställa julklappar utan att klicka på "blomman" osv iaf. Det berodde väl kanske dock mer på att det blev fler julklappsordrar än vad de hade klappar att dela ut om jag minns rätt. Är väl en hel del jobb med att gå igenom alla dessa ordrar manuellt antar jag och kan väl även generera onödig badwill att makulera dessa julklappsordrar.

När de inte hade några regler uppsatta, annat än en per konto (iaf tekniskt, stod ju inte utförligt), så får de väl skylla sig själva lite när det blir så här. Dock såg ju allt likadant ut som i fjol, förutom att de hade lyckats blockera en del av fusket. Helt fritt från fusk går det ju dock aldrig att få en kampanj som ser ut på det här sättet. Men med tanke på att allt såg ut som i fjol antar jag att Dustin inte bryr sig särskilt mycket om det går iväg en eller tio klappar till en viss adress. Från tråden i fjol fick väl många av de som beställt många klappar riktigt trevliga grejer också

Hade de skrivit "högst en per hushåll" hade det ju inte varit ett problem och det hade väl inte funnits nåt att klaga på.

Eller jo, det hade nog varit lika grinigt i denna tråd som varje år ändå Den här kampanjen verkar ju generera mer bitterhet och vrede än glädje här på Sweclockers varje år haha

Och själv fick jag bara en julklapp och hoppas på att karma ger mig nåt trevligt då jag valde att inte försöka roffa åt mig fler

EDIT: Men man vet ju aldrig, det kanske blir 500+ dustinkepsar som delas ut i år. Vore kanske nåt för moppepojkarna

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

För er som läste innan (jag hann se vissa svar i förmiddags) kan jag meddela att om ni slutar projicera er egen egoism på andra och istället läste vad jag skrev så hade ni sett att jag ordnar jag klappar TILL nära och kära. Jag får ett paket, precis som ni, däremot bemödar jag mig när jag ändå är igång och har en bra taktik för det att ordna paket till andra. Så ni gnällare, vad gjorde ni för nära och kära på julafton?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nektar
Dustin hade kunnat lösa detta väldigt lätt genom att begränsa 1 julklapp per adress och endast dom som har handlat under 2009 kan delta för detta blir dummare för varje år det går

En del av poängen med denna årliga kampanj är att få många nyreggade konton, detta då man av erfarenhet vet att det finns ett visst köpmotstånd hos potentiella kunder som ännu inte har konto och således tvingas regga ett innan första köpet. Genom denna kampanj får man således många som sedan har ett lägre köpmotstånd i framtiden då de redan har konto reggade.

Ett andra syfte med kampanjen är varumärkesbyggande. Man vill att så många som möjligt skall känna till varumärket. Den här kampanjen kan till förhållandevis låg kostnad erbjuda en varumärkes-stärkande effekt som är likvärdig eller starkare än TV-reklam tex.

Jag tycker den här iden med Julklappsjakt är fullständigt briljant, en av de bästa reklam-ideerna jag sett.

Således vore syftet i förhållande till kostnaderna helt förfelat ifall man bara vände sig till endast tidigare kunder.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
En del av poängen med denna årliga kampanj är att få många nyreggade konton, detta då man av erfarenhet vet att det finns ett visst köpmotstånd hos potentiella kunder som ännu inte har konto och således tvingas regga ett innan första köpet. Genom denna kampanj får man således många som sedan har ett lägre köpmotstånd i framtiden då de redan har konto reggade.

Ett andra syfte med kampanjen är varumärkesbyggande. Man vill att så många som möjligt skall känna till varumärket. Den här kampanjen kan till förhållandevis låg kostnad erbjuda en varumärkes-stärkande effekt som är likvärdig eller starkare än TV-reklam tex.

Jag tycker den här iden med Julklappsjakt är fullständigt briljant, en av de bästa reklam-ideerna jag sett.

Således vore syftet i förhållande till kostnaderna helt förfelat ifall man bara vände sig till endast tidigare kunder.

Äntligen någon som förstår! Det var detta jag försökte förklara några sidor bak. Vet man lite om marknadsföring samt ekonomi inser man hur jävla bra ide det här är från dustins sida.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille82
För er som läste innan (jag hann se vissa svar i förmiddags) kan jag meddela att om ni slutar projicera er egen egoism på andra och istället läste vad jag skrev så hade ni sett att jag ordnar jag klappar TILL nära och kära. Jag får ett paket, precis som ni, däremot bemödar jag mig när jag ändå är igång och har en bra taktik för det att ordna paket till andra. Så ni gnällare, vad gjorde ni för nära och kära på julafton?

Jag köpte mina paket åt dom... Förstår om du inte vill lägga pengar på paket, inte ditt fel att man kan "vinna" 12paket bara att gratulera dig till att ha lyckats få tag i 12 paket

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd

"Produkten kan inte läggas i kundvagnen från denna sida"

tråkigt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
"Produkten kan inte läggas i kundvagnen från denna sida"

tråkigt...

Begränsad till max en per kund står det när jag klickar på den nu...
Jag har fått orderbekräftelse så ska bli kul att se om och vad man får.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille82
För er som läste innan (jag hann se vissa svar i förmiddags) kan jag meddela att om ni slutar projicera er egen egoism på andra och istället läste vad jag skrev så hade ni sett att jag ordnar jag klappar TILL nära och kära. Jag får ett paket, precis som ni, däremot bemödar jag mig när jag ändå är igång och har en bra taktik för det att ordna paket till andra. Så ni gnällare, vad gjorde ni för nära och kära på julafton?

Det är ju bara en tafflig bortförklaring.
Det kallas snikenhet oavsett.

Ungefär som att gå till ICA med en dunk när de bjuder på gratis
glögg och be dem fylla den så du kan slå på stort och bjuda dina nära och kära.

Angående julafton umgicks jag med familjen större delen av dagen,
och gav mina nära och kära passande julklappar som jag omsorgsfullt
slagit in.

Jag tillbringade inte julafton framför datorn och snek till dem gratispaket.

Permalänk
Avstängd

varför kan inte jag då.