Permalänk
Robot

Armor Jr Mod. Lappning Klar :)

Tjenare! Jag har nu blivit trött på att modda småsaker så nu kommer jag börja om på stort !!
Chassit är ett Thermaltake Armor Jr.

Det jag hade tänkt att göra är:
-Att lacka innersidan av chassit i en mattsvart lack från standox, samt lacka dem utstickande delarna i peugeots sexiga vinröda mettalicklack(standox) <3, efterssom jag jobbar i pappas bilverkstad så borde det inte vara några problem med matriel mm :), och att lacka har jag alltid älskat att göra
-Klippa av alla fläktgaller så det blir fritt från turbulens, och även slipa till det fint och lägga till en snygg skarvlist :).
-Göra 2 st hål på bottenplattan utav chassit för mer kylningmöljigheter (ska in en dubbel-radiator där i framtiden om det behövs, med komplett vattenkylningskit såklart).
-Förstora 90mm hålet i plexiglaset till dörrsidan till 120mm.
-Ta bort den fula ramen framför fläkthålet på plastfronten.
-Sleeva alla kablar med Röd och Svart Kabelstrumpa, men ockcå med Röd krympslang såklart ;).
-Jag hade tänk att bygga en bottenplatta av plexi och göra 2 hål för fläktarna, sedan ska jag spegellackera den för en fin och blank yta, kanske kommer någon logga med på den
-Högglanspolera Sköldarna i fronten
-Jag ska bygga en Led ilumminator, som ska lysa upp thermaltake märket på plexiglaset
-Tona pelxirutan

Datorspecifikation just nu:
Moderkort: XFX nForce 790i Ultra "Edition"
Processor: Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz (Lappad och OC 4.2Ghz)
Processor Kylare: Nexus XiR-2300 "Aluminium Edition"(lappad)
Ramminne: 8GB OCZ Reaper DDR3 1600mhz
Hårddisk: 1,104 GB 2x500Gb WD Green, 1x Seagate 80gb backupdisk till mina egna Fruitloops & Qubase gjorda låtar.
Grafikkort: Leadtek PX9500gt 512mb gddr3
Nätaggregat: MGE Vortec Extreme 600w Gaming Power Supply:
Nätaggrgat Addaptrar: 4-8pins adapter och 20-
24pins adapter.
Minneskylare: Arctic Cooling Arctic RC(2st, 4pack)
Operativ System : Windows 7 Ultimate 64x

Kommer Snart:
2-3st NVIDIA® GeForce GTS 250 (a.k.a 9800gtx+).
Fläktar: 5x Xigmatek XLF-F1253 120mm(moddade med röda leds).
Tagnentbord: Microsoft sidewinder X4

Kringutrustning:
Skärm: LG Flatron w2352S
Tagnentbord: Microsoft Natural Multimedia keyboard (Custom, moddad av mig)
Möss: Razer Deathadder (custom, modad av mig ),
Logitech Mx1000 (custom, moddad av mig)
Musmattor: 2x Razer Mantis (1st speed, 1 st controll), 2x Razer Goliathus Alpha (1st speed, 1 st controll)
Hörlurar: Steelseries Syberia inear Headset ,Moddade med Koss Plugs Muddar

Besök albumet: Armor Jr Mod. Lappning Klar av KsKz_91

Permalänk
Medlem

Kan blir riktigt fint det här.

Permalänk
Medlem

Riktigt kreativt och innovativt!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Kan blir riktigt fint det här.

↲Ja då, än så länge så ser det riktigt lovande ut , man får väl hoppas att resten blir likd bra :), imorrn så blir det update på ett paket som kom för några dagar sen, nämligen ett xfx 790i sli ultra moderkort, samt fortsättning på fläkthålen i bottenrlattan, får se om jag hiner med plexipanelen också :P, kan inte lova för mycket heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magma86
Riktigt kreativt och innovativt!

↲Tackar tackar, jag vill ju ha något som är lite av one of a kind, jag får väl hoppar att det blir på det viset

Permalänk
Medlem

Visste du att du kan sätta in HDD buren under DVD'n med hjälp av plast skenorna som är me?

och då kan du sätta dit en till 120 fläkt på den då oxå så de blir dubbel 120 in i fronten.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Äntligen någon som faktiskt moddat med grejerna h*n visar i galleriet!

Tackar!
Väntar med betyg tills jag ser resultatet.

Permalänk

9500GT kan inte köras på tri-sli
maximalt blir dual sli på dessa kort

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Fet backup-disk !

Permalänk

Riktigt frän lack

Permalänk
Avstängd

Blir bra det här

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig mod!

Ang. lacken på din moderkortsplåt. För mig ser det ut som att färgen runnit. Ska det vara så eller är det jag som ser fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Visste du att du kan sätta in HDD buren under DVD'n med hjälp av plast skenorna som är me?

och då kan du sätta dit en till 120 fläkt på den då oxå så de blir dubbel 120 in i fronten.

hehe såklart jag vet, jag har ärvt detta chassi av min tvillingbror och han hade det så :P, man kan även köpa en slim120mmfläkt, och bara montera bakom, så får den plats i sitt ursprungläge det du ;P hehe ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Äntligen någon som faktiskt moddat med grejerna h*n visar i galleriet!

Tackar!
Väntar med betyg tills jag ser resultatet.

det glädjs verkligen :D, man tackar så hemskt mycket, jo då inte så värst mycket kvar nu right ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maximusnick
9500GT kan inte köras på tri-sli
maximalt blir dual sli på dessa kort

jo märkte det nu faktiskt, tack för omtanken så slipper jag beställa fel, men är det värt att köra dual-sli med dessa kort ??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Fet backup-disk !

äsch, behövs inget mer, är ju mest för drivrutiner och filerna i mina document

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAxAbbemo
Riktigt frän lack

takcar, kommer mer lackporr nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melotrance
Blir bra det här

takcar, jag hoppas det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iprenen
Riktigt trevlig mod!

Ang. lacken på din moderkortsplåt. För mig ser det ut som att färgen runnit. Ska det vara så eller är det jag som ser fel?

tackar tackar, ne då det är bara reflexerna från dem starka lysrören i lackboxen

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Måste säga att jag antar att du är rätt ung med tanke på ditt språk.

Och eftersom jag nu antar att du är ung och ser hur du arbetat med chassit så kan jag inte säga annat än att du verkar ha talang för lackering, finishen ser riktigt lovande ut!

Väntar spänt på resultat! (y)

Permalänk
Medlem

färgval (1) Röd, de va sexigt;)

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Måste säga att jag antar att du är rätt ung med tanke på ditt språk.

Och eftersom jag nu antar att du är ung och ser hur du arbetat med chassit så kan jag inte säga annat än att du verkar ha talang för lackering, finishen ser riktigt lovande ut!

Väntar spänt på resultat! (y)

njahh ung o ung, tycker man att man är ung vid 18års åldern så tycker jag njaah...att det är okej, men så tykcer inte jag iaf(kan det vara massa :P, :), mm ???). Jo pappa har ju lärt mig att lacka, och jag har ju blivit rikitgt bra nu, lackar bilar, mopeder, motorcycklar, datorer jaa...you name it!, tackar pappa för att han lärde mig lacka och kan det vara 2 år sedan ungefär jag fick "the blessing " ahahahaha, men det gäller att har kvalitéts verktyg också, därför det ytterliga bra resultatet, bara ni tycker det är bra så är jag väldigt nöjd, jag hoppas den nya updaten var rolig att läsa....jag hoppas jag hinner med något imorrn så jag hinner göra en ordentlig update, men vi får se, imorron är det nämligne planerat att vi ska göra lite kontorsarbeten på bilverkstan, samt beställa et komplett bodykit till våran bill och lite annat kul, hinner jag så får ni en update såklart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EXame
färgval (1) Röd, de va sexigt;)

Hehe okej

Omröstning:
Röd: 1
Svart: 0

Glömde ju fråga, ska jag behöva ta mer bilder ??? känns att det är lite klent med bilder ?? och förklaringar ??? säg till isf
Gonatt o sov gott !

Permalänk
Medlem

Rött ser snyggast ut på bilderna. Men på bilden ser det mer ut att vara rödeloxerat, vilket är snor dyrt att få till. Så med vanlig färg blir det nog inte samma. Skulle nog köra på svart om du inte kan lyckas få färgen att bli lite genomskinlig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Rött ser snyggast ut på bilderna. Men på bilden ser det mer ut att vara rödeloxerat, vilket är snor dyrt att få till. Så med vanlig färg blir det nog inte samma. Skulle nog köra på svart om du inte kan lyckas få färgen att bli lite genomskinlig

hmm rödexolerat e inte fint, hellre högglanspolerat imo !
men någon slags brytning vill jag ha, det ser brutalt snyggt ut.
jag kan ju lacka i samma röda färg som dem andra delarna men, lacken e slut o då får jag blanda färg igen och det är inte värt.

Vi blandar och gör egna färger, vi gör även sprayburkar i alla sorters lacker (basfärger, 2kfärger, klarlack, olika sorters slipgrunder, speciallacker(alla lacker väljer kunden själv ur vårat skåp med alla sorters lackkartor till alla bilar i världen)
Men ska jag göra så lite färg så måste jag ju göra klarlack också, det går 100ml per sprayburk, eller va fan tror ni det funkar med nagellack ???

Omröstning:
Röd: 1
Svart: 1

Permalänk
Medlem

rött

Visa signatur

i5 750@ 4.1ghz - ASUS Triton 88 - EVGA P55 FTW - GTX285 SLI - 8GB G.Skill ECO - Corsair Force GT 120GB - 1TB WD Black - 640GB WD Black - 1.5TB WD Green - 2TB WD Green - 500GB WD Cavair - Corsair TX850W - Xonar Essence STX - Corsair 650D -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meatwipe
rött

Omröstning:
Röd: 2
Svart: 1

Permalänk
Medlem

Inget snack RÖÖÖD!

Permalänk
Medlem

röd så klart !!

Permalänk
Medlem

jag skulle välja rött

Permalänk
Medlem

Röd!

Omröstning:
Röd: 6
Svart: 1

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 4GHz /w cooler master hyper 212 | 2.2 Tb + Intel x-25 80gb | Corsair 4 Gb 1333 MHz | ASUS P7P55D LE | Corsair TX 650W | XFX HD5870 @ 1GHz | Logitech G9 | Roccat Taito | ASUS 22" | Dynavoice M-85 | 22423 3dmark 06 | 19107 3dmark vantage | cooler master HAF 932
Fraktfritt på inet https://www.inet.se/artikel/6101343/

Permalänk
Medlem

Röd

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Permalänk

Röd blir snyggast !:)
Detta bygget kommer bli grymt snyggt när det är klart
Helt övertygad om detta
Lätt en 10 på detta bygget ;):D

//Karlsson944

Visa signatur

| Antec 300 | Gigabyte MA770-UD3 | AMD Phenom2 X2 550 3,1Ghz | Sapphire 5770 | 500W | 4 gig Corsair Value ram| Samsung 1Tb| LG DVD Burner | Razer Deathadder |22" Fujitsu Siemens|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McIntosh
Inget snack RÖÖÖD!

RÖD 1+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meatwipe
rött

RÖD 1+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maqan
röd så klart !!

RÖD 1+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snall3z
jag skulle välja rött

RÖD 1+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LyneX
Röd!

RÖD 1+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
Röd

RÖD 1+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
röd

RÖD 1+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsson944
Röd blir snyggast !:)
Detta bygget kommer bli grymt snyggt när det är klart
Helt övertygad om detta
Lätt en 10 på detta bygget ;):D

//Karlsson944

tackar tackar, ja man får väl hoppas på det bästa :), stort tack !

jaa ställningen står rätt så bra till det röda hållet haha inte sant ?

RÖD 1+

totalt tom nu: Röd 8+
Svart: 0+

Omröstning: (fram tills ikväll?)
Röd: 10
Svart: 1

Någon som har löst minitävlningen är ???
Ta och gissa bara skadar väl inget !!!!!! BILD NR: 38

Permalänk
Medlem
Permalänk

RÖÖÖD!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5