Permalänk
Medlem

Dator som klarar av WoW:TBC. 3-5k

Jag vill ha en dator som klarar av WoW:TBC och The Sims 3 och undrar om ni kan hjälpa mig sätta ihop en dator så jag kan komma undan så billigt som möjligt.

Jag har en gammal dator och kanske kan återanvända några delar?

Nätagget är ett Hiper 480W ATX
Chassit är ett CoolerMaster Cavalier

Det kanske är bättre att köpa nytt?

Budgeten är på 3-4k

Permalänk
Medlem

Mitt förslag:

chassit kan du förmodligen behålla men jag skulle ha bytt ut nätagget då jag inte hört bra saker om Hiper ^^

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

Hårddisken kanske går att återanvända och självklart Dvd läsaren!

Permalänk
Medlem

Behåll allt som går att använda. Hårddisk och DVD-läsare ska du definitivt återanvända. Med en tight budget är det ingen idé att köpa någonting nytt bara för Att köpa nytt.

Kör på ditt befintliga nätaggregat sålänge det håller. 480W räcker långt.

OTO: Att köpa nytt nätaggregat får väl ändå anses onödigt när TS har ett fungerande, samt har en väldigt tight budget.

Prestandakraven för WoW är inte särskilt höga, och det kommer utan problem gå att få ihop en dator för 4000kr.

http://i.imagehost.org/0446/grund.jpg (med en CPU som mer än väl överstiger det du behöver för dom spelen..)

Permalänk
Medlem

Jag har en Seagate 200 GB Sata 7200 RPM 8MB cache hårddisk, blir inte laddningstiderna väldigt långa med den?

Permalänk
Medlem

Hmm ja det är ingen snabb disk , du kan ju enkelt köpa en 500gb+ disk när du vill. Men skulle som henkan ha behållit allt befintligt som funkar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte laddningstiderna kommer bli någonting du kommer sparka foten i väggen över, det kommer gå mer än fort nog. Så hårddiskintensivt är inte WoW, iallafall inte för att motivera ett nytt diskköp.