Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med Överklockning I7 920!

Hej!
Skulle behöva lite hjälp med att överklocka min intel i7 920 med ett Rampager II Extreme. Vet inte riktigt hur man ska göra och vet inte heller hur mycket man kan klocka innan processorn tar skada.

Har 7 fläktar i ett Antec Twelve Hundred chassi. Har också vattenkylning, en Corsair H50 Hydro och undrar hur mycket jag skulle kunna klocka min.

Tack!

Visa signatur

Antec Twelve Hundred Windows 7 Ultimate Intel Core I7 920 4.4GHz Corsair XMS3 DDR3 1603MHz 6GB Western Digital Caviar 1TB Asus Rampage II Extreme Ati Radeon 5770 950Mhz

Permalänk
Medlem

lås pci bussen
sätt din ram volt på det tal de är specifierade på
öka bclk i små steg tills du får blue screen
öka sedan volten 1-2 snäpp

så håller du på så.. ska du överklocka högt finns det mer detaljer och läs faq

Permalänk
Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

ska kolla Tack för snabba svar:P

Visa signatur

Antec Twelve Hundred Windows 7 Ultimate Intel Core I7 920 4.4GHz Corsair XMS3 DDR3 1603MHz 6GB Western Digital Caviar 1TB Asus Rampage II Extreme Ati Radeon 5770 950Mhz

Permalänk
Medlem

Har klockat den till 3.2 GHz och den ligger på 37 idle & 39-40 load. Det är inga höga temperaturer så jag tänkte höja till ungerfär 3.8GHz. Undrar om någon kan skriva ner sin konfiguration på i7 920 överclockning ca 3.8 ghz

Tack!

Visa signatur

Antec Twelve Hundred Windows 7 Ultimate Intel Core I7 920 4.4GHz Corsair XMS3 DDR3 1603MHz 6GB Western Digital Caviar 1TB Asus Rampage II Extreme Ati Radeon 5770 950Mhz

Permalänk
Medlem

alla processorer är olika. så man kan inte skriva ned de man har, de kan dock ge en riktlinje.

FSB*Multipel = X.Xghz
tänk på det, sen sätt dig med en miniräknare.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

I den guiden som var linkad till dig så klockar de till just 3.8 Ghz http://www.sweclockers.com/artikel/6161-verklocka_core_i7 .

Visa signatur

Woot!