Extrema prestandaproblem med spel som anv Windows Live?

Permalänk

Extrema prestandaproblem med spel som anv Windows Live?

Jag har två spel som använder Windows Love, Street Fighter Iv och GTA IV. Båda oriignalspel.

Så till problemet, för det emsta fugnerar de här spelen dåligt (om det startar alls i GTAs fall)

Skitlåg fps ochextrema laddnignstider med mera. Utan att datorn jobbar direkt..

Har provat att dra ner båda spelen på lägsta men sa,mma problem ändå så det verkar inte ha nåt alls med det att göra.

Sedan ibland av ren tur som det verkar kan jag spela båda spelen på nästan maxinställningar i timtal med skitbra fps och normala laddnignstider utan några som helst problem.

Körde GTA IV en gång och försökte verklgien rpessa datorn, sprängde hundratalsbilar och hade max antal stjärnor efter mig etc men det flöt på utan några som helst problem.

Det vanligaste är dock att jag får igång nåt av spelen och det flyter på hyfsat så kan de _närsonhelst_ utan att nåt speciellt händer i spelet, jag kan va ute i menyn eller mitt i en fight så bara allt segar ner fullständigt, även om spelet varit igång i två minuter och datorn är helt nystartad.

Enda gemensamma de här spelen har är Windows Live så undrar om felet kan ligga där på nåt vis?

Inga andra spel beter sig såhär skumt och kör alla Unreal 3 baserade spel på max utan några som helst problem och Crysis på high utan att det bråkar mer än enstaka slowdows.

Så vad fan kan det vara?

Min dator ser utsåhär: Amd 64 dual core 6000+ Radeon Hd4850 1gb 2048mb ram.

Alla tips mottages!

Visa signatur

AMD Athlon 64 Dual Core 6000+ 2048 RAM Radeon HD 4850 1GB

Permalänk
Medlem

Kan vara otillräckligt mycket med minne eller värmeproblem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaivi
Kan vara otillräckligt mycket med minne eller värmeproblem.

Jo har tänkt på båda, men varför kand et helt plötsligt flyta på hur bra som helst i timtal medans det allt som oftast med kall nystartad dator börjar hacka redan i menyerna?

Visa signatur

AMD Athlon 64 Dual Core 6000+ 2048 RAM Radeon HD 4850 1GB

Permalänk
Medlem

GTA IVs problem är att det måste ha försökt att göra PC portningen så dålig som det bara gick! Det är inte Windows Lives fel, bara dålig (underdrift) optimering.

Kan vara samma i Street Fighter IV, inte helt säker men det känns troligare än att det är LIVEs fel faktiskt.