Permalänk
Medlem

Virus har ätit upp min dator.

Hejsan.

Igår, när jag kom hem, har jag på något sätt lyckats få virus på datorn.

Startade med att windows började klaga på trojaner och liknande varpå jag laddade ner NOD32 och installerade. Jag började virussöka utan problem. Ett tag in på sökningen hänger sig hela datorn.

Jag rebootar och nu vill inte windows starta, datorn bootas upp men den kommer aldrig till inloggningsfasen.

Vid detta tillfälle startar jag datorn i felsäkertläge för att göra en 'system restore'.

När jag har valt vilken tidpunkt jag vill att den ska "restoras" till och ska trycka next händer det ingenting. Den börjar inte ladda och den säger inte ifrån.

Antog då att viruset på något sätt förstört detta.

Bestämmer mig för att formatera. Stoppar i Windows XP skiva i datorn och ska boota ifrån den.

Nu säger installationen ifrån.

"INF file txtsetup.sif is corrupt or missing, status 32768.

Installation cannot continue"

Nu har jag ingen aning vad jag kan göra för att få igång min dator.

Om jag inte ens kan formatera, vad kan jag då göra?

Hoppas någon kunning har ett vettigt svar.

Tack så mycket.

/ Alexander.

Permalänk
Medlem

När jag skulle installera xp förut kom något liknande fel. Jag testade installera flera gånger och till sist kom jag fram till att jag endast fick ha en hårddisk inkopplad under installationen=/ Kan ju vara värt att pröva:)

Permalänk
Keeper of Traditions

googla bara felmeddelandet så får du en lösning på 2 sekunder.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.