Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Om det här med GT5 time trialen är alls en visning på vad riktiga Gran turismo kommer att vara när det kommer ut, så kommer det att floppa rejält. Grafiken är ju som från nått -90tals spel. Och fysiken och känslan skall jag inte ens börja kommentera. Uruselt är vad det var. Jag som sett fram emot detta spel. Hoppas det blir mer finslipat till release.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Enormt bra känsla tycker jag, annorlunda men mycket verkligare än något annat spel jag spelat.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Riktigt nice Fallout 3 "kopia".

*host* Failout *host*... en av historiens sämsta uppföljare.... någonsin.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Var kan man hitta den så billigt?

Kostade det på ginza förut, men nu verkar dom ha höjt priset rejält.

Permalänk
Medlem

Zzz är så så trött på PSN, inte ofta jag får spela online när jag väl känner för det vilket inte är ofta det heller.
Aja försöker spela Killzone 2 Online men när jag trycker på warzone kommer det upp ett irriterande error "YOU HAVE BEEN DISCONNECTED FROM THE NETWORK. PLEASE CHECK NETWORK CONNECTION. NETWORK ERROR CODE: 4001" men Playstation Store funkar utan några som helst problem så nät har jag plus att jag ser att jag är online om jag trycker på PS knappen.

Någon som vet vad felet kan vara? :/ Kan ju även tillägga att spelet funkade förrförra veckan men nu har jag testat i 2 dagar...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

En läckt undersökning visar att Sony har planer på att införa en betalversion av PSN, en sk. Premium version, för en x antal slantar i månaden/i året.

Tjänsterna/förmånerna som skulle tänkas kunna ingå i denna prenumeration är föjande:

* Customer Service Priority Access
* Exclusive Experiences with Sony Brands
* Extended Console Warranty 3 Years
* Access to Beta Games
* Early Access to All Store Content
* Member Demo Sharing of Full Game
* Cross-game Voice Chat Access
* Full Title Trial - 1st Hour Is Free
* Token Wagering
* User-to-user Challenges
* Free Access to PSOne Classics, PSP Minis, and PS3/PSP Themes
* Discounts on Store Content
* Member Only In-game Content
* Trophy Alerts
* Cloud Storage Space for Games
* Online Music Service
* Online Music Video Service
* Automatic Downloads and Updates
* Loyalty Program Rewards
* Facebook Connectivity
* Catch-up TV
* Netflix Access Without Disc (Bara i US)

http://www.engadget.com/2009/12/19/possible-psn-premium-servi...

Permalänk
Medlem

värt att nämna nu är att det någonstans i dom där dokumenten också står att det som inte kostar nu inte ska kosta sedan heller (spela online t.ex.)
det står lite mer info i artikeln på kotaku

http://kotaku.com/5429592/survey-sony-considering-premium-pla...

jag skulle nog kunna tänka mig att subscriba om det blir verklighet.
är intresserad av
* Free Access to PSOne Classics, PSP Minis, and PS3/PSP Themes

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Nogon som vet vilken "release grupp" Hong Kong tillhor?
Sog namligen Final Fantasy XIII i en affar och har sett ett flertal ads i stan.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

spelet bör funka på europeiska ps3or men om det är på jap, eng eller kinesiska vet ajg inte. (idealt är ju om det är jap tal och engelsk text/menysystem.)

men en liten googling ger http://www.hmv.com.hk/product/games.asp?sku=777748
där det antyds att det är en jap utgåva och det då saknas engelska

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
Nogon som vet vilken "release grupp" Hong Kong tillhor?
Sog namligen Final Fantasy XIII i en affar och har sett ett flertal ads i stan.

Spel till PS3 ska väl vara regionsfria om jag inte minns helt fel. Hur det ligger till med språket i spelet har jag ingen aning om dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boboinho
Spel till PS3 ska väl vara regionsfria om jag inte minns helt fel. Hur det ligger till med språket i spelet har jag ingen aning om dock.

Språket styrs utifrån vilket språk man har på profilen, förutsatt att spelet har språket. Jag skulle väl dock tro att man inte kan hitta det på engelska än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skippo
Grafiken är ju som från nått -90tals spel.

Köp glasögon.... Men ett bra försök till o trolla..:rolleyes:

Permalänk
Medlem

Nån som har en aning om någon US eller EU release av Tales of Vesperia? Googlat som en tok men det enda jag hittat är att det skulle släppts i US den 2'a oktober, vilket det inte gjort.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Tales_of_vesperia#PlayStation_3_... enligt wikipedia så har det inte utannonserats något.

men vem vet det kanske kommer ändå då de iaf gett ut 360 (även kallad betan) versionen i europa och usa.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Tjena har nyss beställt en p3 slim , skall bli riktigt kul har velat köra metal gear sen det kom ut men hoppades att det skulle komma till x360 heheh men nu tänkte jag att GOD of war 3 kommer ju snart + jag har ingen blueray så det är bara att skaffan en p3 hehhee

Citat:

Ursprungligen inskrivet av boboinho
Spel till PS3 ska väl vara regionsfria om jag inte minns helt fel. Hur det ligger till med språket i spelet har jag ingen aning om dock.

Stämmer detta? är spelen regionsfria ? oj det är ju riktigt grymt om så är fallet

Sedan undrar jag som en följd fråga då gissar jag att blue-rayen också är det?
för det skulle verkligen vara toppen för jag diggar japansk anime o det skulle vara kul att beställa lite samlingsboxar i så fall

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tjena har nyss beställt en p3 slim , skall bli riktigt kul har velat köra metal gear sen det kom ut men hoppades att det skulle komma till x360 heheh men nu tänkte jag att GOD of war 3 kommer ju snart + jag har ingen blueray så det är bara att skaffan en p3 hehhee

Stämmer detta? är spelen regionsfria ? oj det är ju riktigt grymt om så är fallet

Sedan undrar jag som en följd fråga då gissar jag att blue-rayen också är det?
för det skulle verkligen vara toppen för jag diggar japansk anime o det skulle vara kul att beställa lite samlingsboxar i så fall

Spel är regionsfria, många filmer är det men räkna inte med det. Vissa spel står som regionsfria, vissa kan vara regionsfria utan att det står också.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Spelen är regionsfria men det skiljer på vilken server det kopplar emot. + lite andra småsaker.
t.ex. MGS4 är olika på nått sätt då DLC från USPSN inte fungerar med EU.MGS4.
Vissa onlinespel kopplar sig mot servers i den region spelet skall säljas i, så du kan råka ut för att du hamnar i usa istället för eu på mulitplayer (lite som att WoW skiljer mellan _US och EU).

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tjena har nyss beställt en p3 slim , skall bli riktigt kul har velat köra metal gear sen det kom ut men hoppades att det skulle komma till x360 heheh men nu tänkte jag att GOD of war 3 kommer ju snart + jag har ingen blueray så det är bara att skaffan en p3 hehhee

Stämmer detta? är spelen regionsfria ? oj det är ju riktigt grymt om så är fallet

Sedan undrar jag som en följd fråga då gissar jag att blue-rayen också är det?
för det skulle verkligen vara toppen för jag diggar japansk anime o det skulle vara kul att beställa lite samlingsboxar i så fall

kan bekräfta att majoriteten av anime som släpps på blu-ray i japan är regionslåst.
dessutom är det itne så vanligt med boxar än utan dom släpper serier styckvis med 3-5 avsnitt per bluray.

dock så har us och japan samma regionskodning på blu-ray så det är ju itne omöjligt att lösa det hela.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Hej, har funderat på att köpa ett PlayStation 3 och blir väll Slim 120GB i så fall för den verkar ha bäst pris. Vars har ni köpt och vars tycker ni man ska köpa?

Vill bara ha konsolen och en handkontroll och dom vanliga tillbehören..

Ska man köpa i Sverige eller finns det bra sidor utomlands?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

sverige om du vill ha garantin kvar. usa om du vill importera blu-ray filmer.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=472652

rekommenderar någon av de lite mer tillförlitliga butikerna i den listan. t.ex. dustin eller komplett

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

jag har gjort en klubb i nhl och min kompis har gått med men när jag kollar medlemmar så är det bara han som har ett spelarnamn? hur fixar jag så namnet på min be a pro gubbe hamnar där?

Permalänk
Medlem

Hej har ni några bra tips på Headset till P3?

Gärna ett par som inte är för dyrt men ändå bra

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Orginal PS3 headset

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Orginalet är sjukt bra, tack vara den där high quality funktionen som bara fungerar med det headsetet.
Passformen är okej för mig iaf, men en polare tyckte det vare sådär.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Orginalet är sjukt bra, tack vara den där high quality funktionen som bara fungerar med det headsetet.
Passformen är okej för mig iaf, men en polare tyckte det vare sådär.

Tack, blir nog en sådan verkar helt ok. Tack för tipsen

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga till er PS3 ägare! Om man funderar på att köpa en konsol är det värt att köpa en PS3 idag(snart) eller ska man vänta på att det släpps en ev PS4? När borde den komma isf?

Permalänk
Medlem

PS4 ligger långt i framtiden, klart du ska köpa PS3. Köpte själv en för två månader sen och ångrar mig inte det minsta.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

PS4 ligger nog minst 2-3 i framtiden misstänker jag. Dock känner jag att redan att både min 360 och PS3 börjar kännas efter om man jämför emot datorn tyvärr.

Jag skulle hemskt gärna se nya maskiner om 2 år.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
PS4 ligger långt i framtiden, klart du ska köpa PS3. Köpte själv en för två månader sen och ångrar mig inte det minsta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
PS4 ligger nog minst 2-3 i framtiden misstänker jag. Dock känner jag att redan att både min 360 och PS3 börjar kännas efter om man jämför emot datorn tyvärr.

Jag skulle hemskt gärna se nya maskiner om 2 år.

Hur länge gick ps1 o ps2 innan dom blev ersatta? Detsamma gäller xbox?

Permalänk
Medlem

PS1 EU release september 1995
PS2 EU release november 2000
PS3 EU release mars 2007

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller