Snabbtitt på Asus UL30VT

Permalänk
Melding Plague

Snabbtitt på Asus UL30VT

Det är inte en netbook och inte heller en speldator, men väl någonting mitt emellan. SweClockers tar en titt på den kompakta arbetshästen Asus UL30-VT som innehåller en mycket intressant kombination hårdvara.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett HSUPA modem inbyggt så hade den varit perfekt.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Avstängd

Bra video recension!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk

Video recensionerna är riktigt uppskattade, blir roligare att snappa upp nyheter. Bra jobb!

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammsateh
Video recensionerna är riktigt uppskattade, blir roligare att snappa upp nyheter. Bra jobb!

Det finns andra som inte alls tycker om ytligheten i en videorecension. Sluta genast med dem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Det finns andra som inte alls tycker om ytligheten i en videorecension. Sluta genast med dem!

Det är bara för er att inte kolla på dem då. Det kommer ju fortfarande ut nyheter i textform.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammsateh
Video recensionerna är riktigt uppskattade, blir roligare att snappa upp nyheter. Bra jobb!

+1:)

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt med Videorecensioner, keep the good work up!

Permalänk
Medlem

videorecensioner +++

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Det är bara för er att inte kolla på dem då. Det kommer ju fortfarande ut nyheter i textform.

Hitta artikeln om förhandstitten på den här datorn då.

Och... *host* stativ för kameran *host*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Det finns andra som inte alls tycker om ytligheten i en videorecension. Sluta genast med dem!

Haha

Själv tycker jag det är supertrevligt med videorecension. Tjoho!
edit: jag saknade genomgång av medföljande tillbehör och mjukvara. Är nyfiken på hur stor laddaren är bland annat. Även "unboxing" är väldigt kul att se tycker jag.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Sitter och skriver på min UL30VT nu och jag håller med sweclockers, det är en riktigt bra maskin. Att kunna skräddarsy prestanda mot batteri förbrukning är klockrent! Som sweclockers nämde får jag ut ca 9h när jag snålar och kanske 3h om jag drar på. Burken klararsom sagt spel och 1080p flash utan problem.

Har egentligen inget dåligt att säga om den. För 7500 kan man fan inte få bättre idag. Jag använder personligen aldrig touchpad knapparna utan multitouch funktionerna istället. Ett tips är att avinstallera elantech drivarna och köra med windows 7 egna drivare. Touchen upplevdes mycket bättre efter det.

Permalänk
Avstängd

Ni skulle kunna säga det är ett 310 grafikkort

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Ni skulle kunna säga det är ett 310 grafikkort

Ja, varför inte gå händelserna i förväg och kalla kortet 410 och 510 också. Nvidia lär ju ändå byta namn på kortet igen

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Bra videorecension!

Alltid tyckt att det är roligt med recensioner i video format.

Så keep up the good work och fortsätt gärna med fler

Permalänk
Inaktiv

Nu blir jag irriterad. Köpte en UL30a tidigare i höst, jag börjar inse att detta är samma dator fast med möjlighet för bättre prestanda, utan att förlora fördelarna jag har i min, batteritid osv. Och jag betalade lika mycket som denna kostar =/

Permalänk
Medlem

Skakig kamera, väldigt Battlestar Galactica, satt och väntade på explosioner och Vipers

Permalänk
Inaktiv

Tack för en bra video recension!

Permalänk

Bra recension! Synd att bärbart är så dyrt bara =/

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Grymt bra med video swec!

Datorn såg fin ut men fan vad dom ska ha plast på undersidan

Permalänk
Medlem

Bra recension, men gillar inte att kameran rör sig hela tiden, personligen tycker jag det är jobbigt.. Tycker ni kan ha en ställning eller liknande så hade det nog också sett lite mer proffsigare ut.
Annars kul att ni börjat med videos.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra recension, ++++ mer sånt

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

fan vad jag är sugen, sån liten skärm så hög upplösning, asus har 2 års garanti..

Permalänk

Riktigt roligt med videorecensioner, tack swec!

Visa signatur

i7 3770k @ 4.5ghz, 680gtx, 16gb Corsair Dominator 1600mhz, OCZ Vertex 3 128gb, 2x Samsung s23a700d

Permalänk

Snyggt jobbat SC!

Gillar datorn, men kommer förmodligen spara mina pengar och antingen köpa Asus eee pc 1201n när den väl kommer till Sverige, eller hoppas på att CES 2010 visar på ION 2 och nån nyare dual core Atom

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Min moster köpte samma dator i går, men med endast intel grafik

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Trevligt med videorecension, gärna med stativ framgent. I varje fall jag blir yr... Dessutom var den mörk på min skärm (Dell XPS 1530, full ljusstyrka, upplever aldrig annars filmer som mörka), hade svårt att urskilja portarna t.ex.

Hur väljer jag fullskärm på videon utan att gå in på Youtube?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som reagerar på att man slänger in en 5400 rpms disk i en dator som skall ligga i mellansegmentet :S

Kräver inte att det skall vara SSD disk i en burk för 7500 kr, men en7200 rpms disk känns som det är en tabbe att inte få med det.

Permalänk
Avstängd

Intressant "mellandator-segment" som SweC. nämnde i videon.:)

Lite skakig upplevelse i videoframförandet men annars bra med videorecensioner: unboxing som någon nämnde vore kul att ha med (storlek på laddare formfaktor på ev. tillbehör etc).

Keep up the good work.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Bra med videon men har några synpunkter.

Som många kommenterat är det i videon både mörkt, ex. portarna är svåra att se, och skakigt. Portarna hade man mycket enklare kunnat se med bara två bilder.

Nackdelen med videorecensionen är att det är svårt att välja vilken information man vill ha. Det känns lite överdrivet med nästan två minuter för att gå igenom vilka portar den har och att det finns två luckor på undersidan.

Själva pratet känns också ganska "segt". Jag gissar på att det inte är så lätt att få det att flyta bra med så mycket teknisk data i texten.

Ett alternativ skulle kunna vara att dela upp recensionen i flera delar så man kan välja att titta på det man är intresserad av men även för att göra inspelningen lättare och kanske få pratet lite smidigare.

Sen saknar jag en överblick av tillbehören (brukar alltid vara med i de vanliga recensionerna) samt kanske en titt på hur det ser ut i datorn, vilken kylningslösning som används och hur komponenterna är placerade tycker jag är intressant. Ni nämner heller inget om temperaturer eller ljudnivå på fläkten.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |