Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoDeD
.. alltså ni som har lycosa stör ni er inte på att det blir fingeravtryck överallt?

Det som stör mig är kvaliten. Nästa bord för mig blir ett Dinovo Edge eller möjligtvis Illuminated. Båda stinker kvalitet.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du ska köpa G15 så råder jag dig att köpa v1. Har själv ett v2 och har märkt av brister i mjukvaran jämfört med min polares g15v1, och det har visat sig att det stämmer för alla och inte bara är problem för mig.

T.ex. om man gör det gamla testet att skriva "The quick brown fox jumps over the lazy dog" med båda shift-tangenterna nedtryckta, så skriver v1 fram varenda bokstav, medans v2 blir THEQCKBRWFXJVERTHELAZYG (skrev det nu).

Jag kan inte heller trycka ner tre piltangenter samtidigt som jag kunde på mit gamla MX3100, så donuts och driftsliding i trackmania kräver en extra tangent för broms.

Det är ju förvisso bara småsaker, men man kan ju undra varför man ska betala mer för ett tangentbord där dom uppenbarligen snålat in på mjukvarustödet? =/
Sen föredrar jag ett volymhjul som det på v1 alla dagar framför knapparna på v2, mycket bättre kontroll då.

Annars är det ju väldigt skönt att skriva på, men det har alla logitech-tbord jag haft varit.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
har ägd ss 6g, sw x6, logitech g11, g15v1 och nu g15v2. har testat lycosa, Reclusa, 7g och saitek eclipse och cyborg, c:a 6 timmar med varje eftersom att kompisar äger dom och den ända jag inte kan rekommendera av dom är 6g, sw x6 och cyborg. 6g för att de inte finns några mediaknappar men riktigt go annars, x6 för att den va den oskönaste tbordet jag varit med om och cyborg för att den är så ful. av alla dom jag har testat så vinner g15v2 pga att den är så sköööön, riktigt snygg och tillräckligt med macroknappar, varken för mkt eller för lite och displayen är ett litet + i kanten eftersom att jag använder rivatuner så mkt. mvh

okej men vad är ss 6g och sw x6 för tbord?

G15 är fint, men ja behöver inte den displayn så då kan ja likabra ta ett g11 men vet inte riktigt, detta är lite svårt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Nu orkar jag inte riktigt läsa igenom vad alla har skrivit om G110, så jag skriver lite för/nackdelar.

G110 är på utsidan nästan identisk med G19, det enda som skiljer dem åt är att G19 har en skärm.

G110 Kör med USB 2.0, till skillnad från G11 och G15 som kör med USB 1.1.

G110 har ett inbyggt USB-Ljudkort, Vilket gör att du kan koppla in ditt headset och mikrofon (genom "rosa/grön" kontakt) till tangentbord.

Jag TROR att det är så att man kan välja EXAKT vilken knapp som ska lysa i vilken färg. (Röd, Blå eller Lila)

Så har du inte användning av skärmen på tangentbordet, som jag själv bara tycker är överflödigt, KÖP DET!

jaaa g110 ser riktigt bra ut, men då vet ja inte om ja vill ha ett razer ist. eller detta är bättre?

Permalänk
Medlem

microsoft sidewinder x6 är ett fint tangentbord för den som inte har krav på skärm inbyggt i tangentbordet.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

G11 rekommenderar jag dig om du har plats på skrivbordet. 2 usb portar och har bakgrundsbelysning ingen onödig skärm eller usb-ljudkort som drar upp priset i onödan.

Visa signatur

pff

Permalänk

Har själv lycosa och kan inte göra annat än att rekommendera det. Knapparna är riktigt sköna. Att det blir fingeravtryck på den blanka ytan är inget jag har märkt iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mithaniel
Har själv ett Logitech Illuminated keyboard och det slår alla mina tidigare tangentbord med hästlängder, inklusive det gamla logitech g15 som jag hade innan.

okej, men tangenterna lyser inte, det måste dem göra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Det som stör mig är kvaliten. Nästa bord för mig blir ett Dinovo Edge eller möjligtvis Illuminated. Båda stinker kvalitet.

vart hittar man dem någonstans?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Om du ska köpa G15 så råder jag dig att köpa v1. Har själv ett v2 och har märkt av brister i mjukvaran jämfört med min polares g15v1, och det har visat sig att det stämmer för alla och inte bara är problem för mig.

T.ex. om man gör det gamla testet att skriva "The quick brown fox jumps over the lazy dog" med båda shift-tangenterna nedtryckta, så skriver v1 fram varenda bokstav, medans v2 blir THEQCKBRWFXJVERTHELAZYG (skrev det nu).

Jag kan inte heller trycka ner tre piltangenter samtidigt som jag kunde på mit gamla MX3100, så donuts och driftsliding i trackmania kräver en extra tangent för broms.

Det är ju förvisso bara småsaker, men man kan ju undra varför man ska betala mer för ett tangentbord där dom uppenbarligen snålat in på mjukvarustödet? =/
Sen föredrar jag ett volymhjul som det på v1 alla dagar framför knapparna på v2, mycket bättre kontroll då.

Annars är det ju väldigt skönt att skriva på, men det har alla logitech-tbord jag haft varit.

okej okej tack för tipset, men tänkte beställa från inet isf, hur vet ja att det är ett v1? står inte på inet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikn911
microsoft sidewinder x6 är ett fint tangentbord för den som inte har krav på skärm inbyggt i tangentbordet.

lyser det inte imellan tangenterna på de?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
G11 rekommenderar jag dig om du har plats på skrivbordet. 2 usb portar och har bakgrundsbelysning ingen onödig skärm eller usb-ljudkort som drar upp priset i onödan.

okej okej. men belysningen är inte så jätte skarp va? så man blir lite bländad?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Har själv lycosa och kan inte göra annat än att rekommendera det. Knapparna är riktigt sköna. Att det blir fingeravtryck på den blanka ytan är inget jag har märkt iaf.

okej men vad är det för skillnad på lycosa och dem andra razer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
okej okej. men belysningen är inte så jätte skarp va? så man blir lite bländad?

Nä finns 3 lägen på den med av, på och mitt i mellan

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
lyser det inte imellan tangenterna på de?

både mellan och i själva tecknet. precis som tex saitek eclipse

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
G11 rekommenderar jag dig om du har plats på skrivbordet. 2 usb portar och har bakgrundsbelysning ingen onödig skärm eller usb-ljudkort som drar upp priset i onödan.

... Och dom två är Usb 1.1, vilket är sämre än USB 2.0 som sitter på G110.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
okej men vad är det för skillnad på lycosa och dem andra razer?

Ja du, Arctosa är som Lycosa fast utan underbelysning och på Tarantulan är endast macroknapparna underbelysta.

Så om du skaffar Razer rekommenderar jag Lycosa, lätt.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mithaniel
Har själv ett Logitech Illuminated keyboard och det slår alla mina tidigare tangentbord med hästlängder, inklusive det gamla logitech g15 som jag hade innan.

Precis som den här killen/tjejen säger, Logitech Illuminated är ett fantastiskt tangentbord med upplysta tangenter och grym kvalité rakt igenom.

Glöm allt "gamer"-trams och köp någonting du blir nöjd med istället

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk
Medlem

MS sidewinder X6 är riktigt trevligt skulle möjligen byta ut mitt mot g110 eller G19 om dem hade kännts lite mer prisvärda.

Skulle rekomendera att du uppsöker någon butik där du åtminstone kan pilla på några tangentbord om du har den möjligheten.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Tycker du ska skaffa ett logitech g15 g2. Det e snyggt och mycket skönt.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
okej okej tack för tipset, men tänkte beställa från inet isf, hur vet ja att det är ett v1? står inte på inet.

v1 ser ut som ett G11 med skärm och blå belysning, v2 ser ganska annorlunda ut.
Själv köpte jag v2 för att det såg snyggast ut och matchade stilen på min G9 väldigt bra. Visste ju dock inte om dom små "felen", men det är sånt man får leva med antar jag. Dock kanske det blir att köpa ett sånt där G110 nån dag, det verkade läckert!

v1: http://i29.photobucket.com/albums/c267/DAE_JA_VOO/logitech_g1...

v2: http://www.gotfrag.com/files/upload/oscar_news_logitechg9_000...

Storleksjämförelse: http://www.everythingusb.com/images/list/logitech-new-g15-vs-...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

kan rekommendera G15. Inte det snyggaste som finns men riktigt bra är det. upplysta tangente och display som visar allt som CPU RAM usage och även temperaturer om man har core temp på datorn installerat. Finns inte mycket att klaga på.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Tarantula finns nog på mellanrea(tror det var på komplett) för ca 500, hyfsat billigt med tanke på att det kostade 1200 när det släpptes, och man får en del för pengarna då. Om du vill ha lite billigare finns ju vanliga som Logitechs media keyboard 600(nåt sånt), bra om du nöjer dig med billigt(180~ webhallen). Om du är beredd att gå riktigt dyrt finns Steelseries 7G för 1,2k men många anser att det är för simpelt för priset, vilket tyvärr är sanningen.

TBH är dyra gaming-tangenbord jävligt överskattade. Det enda som är absolut nödvändigt med dom är anti-ghosting, samt att de kan vara mer anpassade på olika sätt(kompakta, stora, små, laptop-tangenter).

Permalänk
Medlem

jag köpte ett razer lycosa mirror till jul och stör mig sjukt mkt på att det bli fingeravtryck på det direkt och touchpanelen inte funkar som den ska så jag ska nog byta till ett lycosa (ej mirror) som om jag förstått rätt inte är lika blanka eller så ska jag byta till ett logitech illuminated.. Någon som har erfaren heter från dessa som kan dela med sig?

MVH

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Nä finns 3 lägen på den med av, på och mitt i mellan

okej okej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
Ja du, Arctosa är som Lycosa fast utan underbelysning och på Tarantulan är endast macroknapparna underbelysta.

Så om du skaffar Razer rekommenderar jag Lycosa, lätt.

okej tack för tipset

Permalänk

Hallå, jag är också ute och spanar efter tangentbord. Såg g110an för 800 på komplett.

Något som jag undrar över är om man kan gjöra någon form av loop/toggle macro på G-knapparna? Så om jag klickar på G knappen spelar den macrot tills jag klickar igen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deglimpan
Hallå, jag är också ute och spanar efter tangentbord. Såg g110an för 800 på komplett.

Något som jag undrar över är om man kan gjöra någon form av loop/toggle macro på G-knapparna? Så om jag klickar på G knappen spelar den macrot tills jag klickar igen.

Jag har inte lyckats med det på mitt G15v2, men man tycker ju det borde vara något som kommit på senare tid, så kolla om du kan hitta några reviews på G110 eller G19 där dom nämner något sånt.

Om jag t.ex. kör ett väldigt långt macro på mitt så händer det ju att man vill avbryta, men om man trycker på knappen igen så startar macrot om.. =/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB