Permalänk
Medlem

Ny gaming screen budget 5k

Tja.

Tänkte köpa ny skärm till mitt nya system, kan ju se speccs nedan vad jag har för dator, tack så jätte mycket på förhand, har nämligen noll koll på monitors

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Avstängd

en till tråd alltså

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Försökte ändra topicen med gick inte, blev fel

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swie
Försökte ändra topicen med gick inte, blev fel

Vad blev fel med topicen?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Tum? Upplösning? Bara använda till gaming?

Permalänk
Medlem

Samsung 2233rz

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Tum? Upplösning? Bara använda till gaming?

Ja jag skall typ bara ha den till gaming, och allmänt bruk av datorn, vill gärna ha så stor som möjligt, eftersom då kan jag använda mitt nya grymma graffe kort i högre upplösning vilket skulle vara nice=) men som sagt, vet inte mycket om skärmar

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixoon
Vad blev fel med topicen?

Gamingscreen, ett ord!

U2410 säger jag, titta en bit längre ned så hittar du tråden om den.

Skulle för övrigt börja med att läs de recensioner som prisjakt och konsumentguiden länkar till.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Viewsonics skärm eller så väntar du på Acern som ska komma snart. 2233RZ är ju inte lika bra som viewsonicen, alltså tar man den med bättre färger och som är snabbare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Gamingscreen, ett ord!

Inte ett ord. Nu har du nog fått för dig att allt ska vara "ihopskrivet", men det är ju faktiskt rätt när han valt att skriva på engelska. Spelskärm på svenska, gaming screen på engelska.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Inte ett ord. Nu har du nog fått för dig att allt ska vara "ihopskrivet", men det är ju faktiskt rätt när han valt att skriva på engelska. Spelskärm på svenska, gaming screen på engelska.

Varför överhuvudtaget blanda svenska och engelska på det sättet? =/
Nej, trådskaparen har inte gjort något aktivt val här, han särskriver även på svenska, det framkommer av första inlägget.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Och vafan gör de om han särskriver, detta är väll inget svenska internationell prov heller!? Sluta lek språkpoliser sålänge man fattar vad han menar.

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem

U2410

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virrevirus
Och vafan gör de om han särskriver, detta är väll inget svenska internationell prov heller!? Sluta lek språkpoliser sålänge man fattar vad han menar.

Mjo det var det jag ville få fram :). Sen är det ju roligt när nån klagar massor och själv har fel hehe.

Själv tycker jag U2410 ser fantastisk ut! Finns säkert inget bättre för det priset.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Mjo det var det jag ville få fram :). Sen är det ju roligt när nån klagar massor och själv har fel hehe.

Själv tycker jag U2410 ser fantastisk ut! Finns säkert inget bättre för det priset.

Men vem fan är så dum så man blandar svenska och engelska på det där viset? Du skrev allt utom just de orden på svenska, skulle säga att det är du som skrev fel!

U2410, eller så väntar man tills Acer släpper sin skärm, som är till för att spela på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Gamingscreen, ett ord!

U2410 säger jag, titta en bit längre ned så hittar du tråden om den.

Skulle för övrigt börja med att läs de recensioner som prisjakt och konsumentguiden länkar till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Inte ett ord. Nu har du nog fått för dig att allt ska vara "ihopskrivet", men det är ju faktiskt rätt när han valt att skriva på engelska. Spelskärm på svenska, gaming screen på engelska.

Det beror på hur man ser på ordet "gaming". Det håller ju på att försvenskas och då är det korrekta gaming-screen (bindestreck mellan ihopsatta utländska och svenska ord). Dessutom heter det "monitor" på engelska.

TS: Du har inte funderat på att köpa tre st billigare 22"/24"-skärmar och köra dessa med eyefinity? Spela kan man nämligen göra på de allra billigaste skärmarna. Jag har för mig att man kan få en billig sådan skärm för 1500 kr och då blir det ju 500 kr över också

Permalänk
Medlem

är lite sugen på en 27"are faktiskt, hade dock varit coolt med med eyefinity, men har inte plats för det tror jag

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swie
är lite sugen på en 27"are faktiskt, hade dock varit coolt med med eyefinity, men har inte plats för det tror jag

Finns inga 27"are med låg responstid, de är gjorda mest för professionellt bruk inom video- och bildredigerings branchen.

Men det beror ju dock hur hardcore du är? Ifall du ska lira CS 1.6 så skulle jag rekommendera Samsung 2233RZ 120Hz men ifall du ska lira typ Crysis, CoD eller Need For Speed blir det nog roligare på en 27" med väldigt hög upplösning, typ 2560x1600.

GnomeN.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GnomeN
Finns inga 27"are med låg responstid, de är gjorda mest för professionellt bruk inom video- och bildredigerings branchen.

Men det beror ju dock hur hardcore du är? Ifall du ska lira CS 1.6 så skulle jag rekommendera Samsung 2233RZ 120Hz men ifall du ska lira typ Crysis, CoD eller Need For Speed blir det nog roligare på en 27" med väldigt hög upplösning, typ 2560x1600.

GnomeN.

Eller så rekommenderar man den billigare, snabbare och bättre Viewsonicen!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Avstängd

En av dom nya 23-24" 120hz skärmarna som kommer 2010.
Annat är bara skit att rekommendera.

Är du däremot inte alls känslig för ghost eller sega rörelser så ja ta vad som mer lr mindre som har ok inputlag.

Det finns ett par billiga 27" etc, men antar dom har högt inputlag. 4-5k för en 27" är bara löjligt billigt, så det kan inte vara något jättebra.

Detta kan jag såklart ha helt fel om men det känns så iaf för priset.
Sen är upplösningen inte högre på dom heller.

Permalänk
Medlem

ingen som tycker man skall köpa http://www.inet.se/artikel/2203587/lg-27-tft-w2753v-pf då ? spelar typ mw2, wow, och lite random games :), tycker det hade varit coolt med en stor skärm, men varför skall man ta en 120hz skärm? vad är det som gör dom så bra?

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swie
ingen som tycker man skall köpa http://www.inet.se/artikel/2203587/lg-27-tft-w2753v-pf då ? spelar typ mw2, wow, och lite random games :), tycker det hade varit coolt med en stor skärm, men varför skall man ta en 120hz skärm? vad är det som gör dom så bra?

Du får 120hz med vsync på, alltså flyter det på bättre. Du kommer märka vad skillnaden är när du testar en, det märks skillnad direkt enligt mig och många av mina polare. Även i Windows.

Permalänk
Medlem

finns dom ute i handlen nu då? kan du ge någon länk till sida där man kan köpa?

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Medlem

jag läste lita om att 120hz skulle dra ner fps i spel som fan, ligger det något i det eller?

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swie
finns dom ute i handlen nu då? kan du ge någon länk till sida där man kan köpa?

24tummaren finns inte ute nej. Dock finns 22tummarna ute, sök på 2233rz eller viewsonic på prisjakt för träff.

Permalänk
Avstängd

120hz skärmar funkar dåligt just nu med ati kort.
skulle inte köpa en med ett 5970 kort.
har en polare som inte kan köra 120hz med sitt nya ati kort för närvarande.
nyare drivrutiner kanske fixar det...

vänta hellre på Fermi och skaffa en 120hz då.
Nvidia lär få det att funka bättre.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
120hz skärmar funkar dåligt just nu med ati kort.
skulle inte köpa en med ett 5970 kort.
har en polare som inte kan köra 120hz med sitt nya ati kort för närvarande.
nyare drivrutiner kanske fixar det...

vänta hellre på Fermi och skaffa en 120hz då.
Nvidia lär få det att funka bättre.

tror jag också, du har ingen skärm jag kan ha sålänge? har en belinea 22" nu, ville gärna ha en rekommenderad 27" för högre upplösning i spel:)

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
120hz skärmar funkar dåligt just nu med ati kort.
skulle inte köpa en med ett 5970 kort.
har en polare som inte kan köra 120hz med sitt nya ati kort för närvarande.
nyare drivrutiner kanske fixar det...

vänta hellre på Fermi och skaffa en 120hz då.
Nvidia lär få det att funka bättre.

120hz funkar i högsta upplösningen, det ska det då göra iaf.

Permalänk
Medlem

störa skärm = högre upplösning

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970