Normal temp med i7 cpu med boxed kylare?

Permalänk
Medlem

Normal temp med i7 cpu med boxed kylare?

Tycker det e rätt varmt för idle..
men i7 kanske är varma grejer?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Tycker det värkar ganska varmt, min ligger runt 30 grader på 3,2 ghz med Noctua NH-U12P CPU Kylare, bara att jämföra med.

Permalänk
Medlem

de e normalt att dom ligger vid den temperaturen, har satt ihop 2 i7 datorer. där ligger idle mellan 45-55 grader Intels egna kylare suger o kommer alltid göra.

Permalänk
Medlem

bra det.. freezer 7 rev.2 ligger i kartong, ska ta tag i det när jag orkar.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Med normalt menar du att det är vanligt.. För jag får Bsod lite då och då... och det borde väl vara detta som är anledningen ?

Visa signatur

Intel Core™ i7 920 Quad, Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB, Radeon HD 4890, ASUS P6T SE, Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB, Win7 pro

P4 2,4@2,9. 1024 ram, Gigabyte 8PE667- ULTRA2, Diamondmax9 120GBb+200GB, Win XP pro, Hercules Raedon 9500p

Permalänk

Svårt att tro att speedfan orsakar problemen, dock för att kolla om temperaturen gör det kan du ta och kolla den med coretemp, hwmonitor eller liknande fungerande temperaturprogram.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Kolla så kylaren sitter fast ordentligt.

Det låter som att kylaren är ca 5 grader för varm, har monterat kanske 15st med orginalkylare. Den är dålig för övrigt.

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garfield
http://img177.imageshack.us/img177/2961/cpuh.jpg

Med normalt menar du att det är vanligt.. För jag får Bsod lite då och då... och det borde väl vara detta som är anledningen ?

Tror tyvärr knappast att en temp på under 50 grader ger bluescreen.
Kanske om du låg närmare 100

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk

i7 är ett varmt chip. På stock kylning idlade min på 45-55c också.

Man kan köra en i7 i 80c i flera timmar utan att den får BSOD (dock inte att rekommendera) så inte en changs att 50c ger BSOD.