Permalänk
Medlem

MSN virus?

Tjena..

Nån som vet eller har erfarenhet av detta:

Min msn skickar ut en länk till random folk på min msn list, tror inte den gör nåt annat.. Vet hur jävla tråkigt det är när andra skickar sån skit till mig..

Den skriver iaf "http://lmagehost.org/img/imgzn.jpg"

Mvh Hansen

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

mm, har en kompis som fick det, kolla om din startsida har ändrats också, till postarticles.net tror jag, om den har gjort det så googlar du den sidans namn så kommer det upp ett forum där en kille har skrvit hur man ska göra, om det är nåt annat virus så kan jag tyvär inte hjälpa

Permalänk

bara ändra ditt lösenord på msn så löser det sig förhoppningsvis.

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuadRunner
bara ändra ditt lösenord på msn så löser det sig förhoppningsvis.

När du städer, sopar du under allt under mattan med?

ont
Jag skulle sökt igenom datorn med något antivirus.

Visa signatur

pff

Permalänk
Hedersmedlem

Sök igenom datorn med nåt antivirus och sedan med Spybot Search and Destroy eller Malwarebytes anti-malware (båda gratisprogram) så är problemet som bortblåst.

Permalänk

Både genomsökning av datorn och lösenordsbyte skulle jag rekommendera. Det jag råkar ut för oftast på MSN är att de försöker locka mig till skumma sidor där jag ska ange MSN-lösenordet för att se nåt kul. Jag har avstått men jag antar att det skulle innebära att de sen använder mitt MSN-konto för att lura andra på min kompislista men det innebär inte att min dator vore smittad eller att problemet skulle lösa sig med antimalware. Å andra sidan kan malware säkert också använda MSN så en sanering skadar inte heller.

Permalänk
Medlem

Jag har sökt datorn med AVG Anti virus men hitta inget

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Dom här såkallade msn "virusen" är oftast bara att byta lösenord på din hotmail.

Det kan vara ganska krångligt att byta lösenord på hotmailen, men jag tror du fixar det om du försöker.